Πλήθος διατάξεων και ρυθμίσεων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περιελήφθησαν τελικά στο νομοσχέδιο για την ίδρυση του , το οποίο κατατέθηκε στη βουλή την Τρίτη, ενώ η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, γίνεται σήμερα Πέμπτη, με τους τόνους να αναμένονται ιδιαίτερα ψηλοί, εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί, τόσο από πλευράς των Πρυτάνεων, όσο και από την Αξιωματική αντιπολίτευση.

Και ενώ το νομοσχέδιο ουσιαστικά καθιερώνει την ίδρυση του τρίτου μεγαλύτερου πανεπιστημίου στην Ελλάδα με 24.119 φοιτητές, μετά το Αριστοτέλειο με 31.756 φοιτητές και το πανεπιστήμιο της Αθήνας 28.669 φοιτητές, την ίδια στιγμή, ρυθμίζει θέματα που αφορούν στην υποχρεωτική προσχολική αγωγή, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα ΕΠΑΛ, τις μετεγγραφές αδερφών που φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις, το επιπλέον ποσοστό στον αριθμό εισακτέων για περιοχές που έχουν πληγεί από καταστροφικά φυσικά φαινόμενα, τους νέους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που προκύπτουν από την ενοποίηση υφιστάμενων κλάδων, αλλά και τη δημιουργία σχολικών μονάδων σε όλα τα καταστήματα κράτησης και στο Ίδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου, καθώς και τμήματα εκμάθησης ελληνικών με σκοπό την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των κρατουμένων.

Τέλος, σε ό, τι αφορά στον αριθμό των ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, προβλέπεται ότι αυτός θα ορίζεται έως τα τέλη Μαρτίου κάθε έτους και ότι η γιορτή των Τριών Ιεραρχών θα αποτελεί ημέρα αργίας για τις σχολικές μονάδες, τόσο της πρωτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ωστόσο, εντός του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν στη Γ’ Λυκείου, αλλά και το πώς θα διαμορφωθούν οι από τον ερχόμενο κιόλας Μάιο – Ιούνιο.

Έτσι, στο νομοσχέδιο προβλέπεται μείωση των εξετάσεων και «κόφτης» στα ωριαία διαγωνίσματα, ταυτόχρονα με τον περιορισμό των μαθημάτων για τις ενδοσχολικές εξετάσεις στη Γ’ .

Τα τέσσερα μόλις , στα οποία θα διαγωνίζονται οι τελειόφοιτοι φέτος, θα είναι: Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία), Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία. Προς επιβεβαίωση των διαρροών από το ΙΕΠ, το φετινό σχολικό έτος, διευρύνεται και με το νόμο πλέον, κατά δύο εβδομάδες, με την ολοκλήρωση των μαθημάτων στο Λύκειο να γίνεται στα τέλη Μαΐου, αντί στις αρχές. Με το νέο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων, στο τέλος Μαΐου, θα διενεργούνται οι ενδοσχολικές εξετάσεις και στις αρχές Ιουνίου θα διενεργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Την ίδια στιγμή, το άρθρο για τα ζητήματα μαθητών, προβλέπει μόλις ένα ωριαίο διαγώνισμα το τετράμηνο. «Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο μάθημα της ενότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Τέλος, στο νομοσχέδιο ορίζονται επιπλέον περιορισμοί, καθώς «δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μία ωριαία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος».

Αναλυτικά, το άρθρο 34 του νομοσχεδίου:

Ζητήματα αξιολόγησης μαθητών Γενικού Λυκείου

1. Οι παρ. 5 και 6 του άρθρου 3 του π.δ. 46/2016 (Α΄ 74) αντικαθίστανται ως εξής:

«5. Τα μαθήματα της Γ΄ τάξης Ημερήσιου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου κατανέμονται στις παρακάτω ομάδες:

α) Η ομάδα Α΄ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία), Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία και Βιολογία.

β) Η ομάδα Β΄ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

γ) Η ομάδα Γ΄ περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Ειδικά στη Γ΄ τάξη Ημερησίου ΓΕ.Λ. υπάρχει και η ομάδα Δ΄ η οποία περιλαμβάνει τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

2. Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 46/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

«Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο μάθημα της ενότητας.

Στην Α΄ και Β΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διενεργείται σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μόνο μια υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου.

Στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου στα μαθήματα της Ομάδας Α’ διενεργείται μόνο μια υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Στα μαθήματα των υπόλοιπων Ομάδων διενεργούνται δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του Β΄ τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα Φυσική Αγωγή στο οποίο δεν διενεργείται καμιά γραπτή δοκιμασία. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τον εξής περιορισμό: Δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος».

3. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 46/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα η ωριαία γραπτή δοκιμασία του Α΄ τετραμήνου μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο.»

4. Το άρθρο 8 του π.δ. 46/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 8

Οι Δημιουργικές Εργασίες (Δ.Ε.) είναι υποχρεωτικές, αφορούν όλα τα μαθήματα Α΄ και Β΄ τάξης Ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου εκτός από την Ερευνητική Εργασία και υλοποιούνται στο πλαίσιο των μαθημάτων που θα οριστούν για κάθε τμήμα με τη διαδικασία που θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες καλούνται είτε να επιλύσουν με τρόπο δημιουργικό ένα πρόβλημα/ερώτημα που τους κινεί το ενδιαφέρον και το οποίο σχετίζεται με κάποιο θέμα της διδασκόμενης ύλης σε ένα ή περισσότερα μαθήματα, εμβαθύνοντας τις γνώσεις τους γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα ή/και αναπλαισιώνοντας αυτές με τρόπο κριτικό, πρωτότυπο, ευρηματικό, είτε να εκφραστούν δημιουργικά, μέσα από ένα δικό τους καλλιτεχνικό έργο, εμπνεόμενοι από κάποια ενότητα που έχουν μελετήσει, είτε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια κατασκευή/ένα τέχνημα, που σχετίζεται με κάποια διδακτική ενότητα.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζονται η μορφή των Δ.Ε. το είδος των θεμάτων και οι θεματικοί πυλώνες, ο αριθμός δημιουργικών εργασιών ανά μαθητή/-τρια και ανά εκπαιδευτικό, η προετοιμασία της υλοποίησης των Δ.Ε., η διαδικασία επιλογής των θεμάτων, η διάρκεια της υλοποίησης των ΔΕ, η διαδικασία εκπόνησης και η αξιολόγησή τους», σύμφωνα με το news247.gr .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025