Οι μαθητές θα εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βαθμό απολυτηρίου όπου και θα είναι το βασικό κριτήριο.

“Στις εξετάσεις που θα γίνονται μέσα στο σχολείο θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο όπως και στις εισαγωγικές εξετάσεις οι  οποίες είναι αδιάβλητες μεν, αναξιόπιστες παιδαγωγικά δε. “

Το τετράπτυχο που σημείωσε ο Υπουργός κατά την ομιλία του

1. Αναβάθμιση των τελευταίων τάξεων του Λυκείου
2. η αναβάθμιση του απολυτηρίου
3. η κατάργηση του σημερινού τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μόνο με βαθμό απολυτηρίου
4. Θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στα Πανεπιστήμια. Δημιουργία ευέλίκτου πρώτου χρόνου

Η πρόταση με τις αλλαγές θα είναι έτοιμη μετά το Πάσχα όπως σημείωσε.

Οι αλλαγές αυτές θα πραγματοποιηθούν σε ορίζοντα τριετίας ή πενταετίας.

Ζητάει πολιτικό μορατόριουμ για τις

«Σήμερα έγινε κάτι πολύ δυσάρεστο. Το δυσάρεστο είναι μία ανακοίνωση του κ. Μητσοτάκη για το θέμα των πανελληνίων. Θεωρώ ότι δεν αρμόζει στον ρόλο του. Ο κ. Μητσοτάκης είναι θεσμικός παράγοντας. Είναι αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν είναι ο όποιος βουλευτής, ο όποιος υπουργός. Είναι πάνω από τους υπουργούς. Όταν ο κ. Μητσοτάκης μπαίνει σε αυτόν τον χορό της συσκότισης, κάνει κακό και δεν του αρμόζει στον ρόλο του, επιμένω», σχολίασε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Τον κ. Μητσοτάκη τον θυμόμαστε όταν πήγαινε στα σχολεία πέρυσι τον Μάιο και έλεγε πόσο απαράδεκτη είναι η ολοκλήρωση του ολοήμερου σχολείου. Ότι γενικεύσαμε το ολοήμερο και “κοιτάξτε τι γίνεται κ.λπ.”. Ότι η αναβάθμιση που έκανε η κυβέρνηση ήταν υποβάθμιση. Επίσης, υπήρξαν ερωτήσεις βουλευτών της ΝΔ για κομματικές τοποθετήσεις στην κεντρική επιτροπή εξετάσεων. Τα θυμάστε αυτά πέρυσι; Αυτά βοήθησαν τις εξετάσεις; Βοήθησαν το κλίμα; Έγινε η φασαριούλα που έπρεπε να γίνει και μετά απεδείχθη τίποτα».

Ο κ. Γαβρόγλου επέμεινε ότι «δεν αρμόζει στον κ. Μητσοτάκη να λέει ότι κρίμα που μόνο το 1/3 μίας σελίδας είναι τα εκπαιδευτικά στις μνημονιακές υποχρεώσεις».

«Εγώ λέω ότι είναι 1/3 παραπάνω από ό,τι πρέπει. Μηδέν έπρεπε να είναι. Μη θεωρούμε ότι πρέπει και η εκπαίδευση να έχει περισσότερα προαπαιτούμενα, να υπάρχει περισσότερη παρέμβαση στην εκπαίδευση. Θα παρακαλούσα, λοιπόν, επιμένω, ο κ. Μητσοτάκης έχει θεσμικό ρόλο, θα παρακαλούσα πολιτικά και κοινωνικά να σταματήσει αυτού του τύπου τις ανακοινώσεις. Μπορεί όποιος επιθυμεί να πάρει τηλέφωνο στο γραφείο μου και να του δώσω έναν κατάλογο θεμάτων, για τα οποία μπορεί να μας κάνει αντιπολίτευση. Υπάρχουν άλλα σοβαρότερα θέματα που μπορείτε να κάνετε αντιπολίτευση, αυτό ας το αφήσουμε έξω», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας.

Η , προκάλεσε την αντίδραση της τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Νίκης Κεραμέως.

«Με όλον τον σεβασμό, νομίζω δεν μπορείτε, ούτε εσείς, ούτε κανείς να ασκεί λογοκρισία στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που είναι θεσμικό όργανο. Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι “το ράβε ξήλωνε” γιατί τη μία ημέρα ανακοινώνεται ότι ανοίγει το πεδίο και επιτρέπεται η δήλωση πέμπτου μαθήματος, την επομένη αφήνετε να εννοηθεί ότι πλέον δεν ισχύει αυτό. Μία ημέρα λέτε ότι δεν αλλάζει η μείωση των εισακτέων, μετά από δύο ημέρες ανακοινώνετε ότι αλλάζει αυτή η μείωση των εισακτέων», είπε η κ. Κεραμέως και τόνισε: «Αυτή η σύγχυση δεν βοηθά, δεν κάνει καλό στην κοινωνία. Εμείς, αν θέλαμε να κάνουμε αντιπολίτευση, θα είχαμε κάνει άλλα πράγματα. Θα είχαμε ζητήσει σύγκληση επιτροπής αμέσως, θα είχαμε καταθέσει επίκαιρη. Δεν το κάναμε και νομίζω ότι έχουμε αποδείξει, ως πολιτική δύναμη, ότι στα θέματα της παιδείας βλέπουμε πάνω και πέρα από κόμματα. Και εμείς έχουμε συνεργαστεί και δεν είμαστε “όχι σε όλα” όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, όπου πρέπει συμφωνούμε».

Η κ. Κεραμέως επισήμανε, ακόμη, ότι υπήρξαν αντιφατικές δηλώσεις αναφορικά με τον αριθμό των εισακτέων, τις επαναληπτικές εξετάσεις και το πέμπτο μάθημα, που δυναμιτίζουν ένα κλίμα, ήδη, τεταμένο. «Εγείρουμε προβληματισμό, ως προς αντιφατικές δηλώσεις, που, δυστυχώς, δυναμιτίζουν ένα κλίμα πολύ τεταμένο. Όμως, η ΝΔ, βάζουμε τα παιδιά, τους μαθητές και την παιδεία πάνω από όλα», υπογράμμισε η βουλευτής της ΝΔ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025