Παννελλήνιες – Λύκειο «Στην Γ Λυκείου βάζουμε λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες για να εμβαθύνουν οι μαθητές και για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να ανοίγουν “παρενθέσεις” γνώσης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αυτό, μαζί με τις 2ετείς δομές μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ -στις οποίες θα φοιτούν κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΕΠΑΛ- θα αποτελέσει ένα σύστημα που θα αποδραματοποιήσει τις εξετάσεις».
Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας σήμερα στο 9ο περιφερειακό συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση που πραγματοποιείται στην Πάτρα, αναφερόμενος στην αναμόρφωση του Λυκείου.
Σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, ο Κώστας Γαβρόγλου είπε ότι «έχουμε συναινέσει ως κοινωνία σε μια παθογένεια» και εξήγησε: «Κάθε φουρνιά όσων δίνουν εξετάσεις κοστίζει στην ελληνική οικογένεια 2 δισ. ευρώ και μόνο το 30%, δηλαδή 1 στους 3, σπουδάζει αυτό που έχει βάλει στις 10 πρώτες επιλογές του. Καταφέραμε ως κοινωνία να κάνουμε έναν κερδοσκοπικό οργανισμό – που είναι τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία- μέρος της δημόσιας παιδείας. Και αυτά είναι προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως σύνολο».
Σχετικά με την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Κώστας Γαβρόγλου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα ΤΕΙ, λέγοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
«Στις πλάτες των ΤΕΙ έχει παιχτεί ένα από το πιο άγρια πολιτικά παιχνίδια των τελευταίων δεκαετιών. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλά ΤΕΙ και τμήματα που -ενώ τα αγνόησε η πολιτεία- κατάφεραν και έγιναν ντε φάκτο πανεπιστημιακά τμήματα. Εμείς λέμε τα τιμήματα αυτού του επιπέδου να βρουν τρόπους συνεργειών με τα πανεπιστημιακά τμήματα. Αυτό μπορεί να είναι η ενσωμάτωσή τους με πανεπιστημιακά τμήματα, όπως για παράδειγμα να ενταχθεί το τμήμα του ΤΕΙ Νοσηλευτικής στην Ιατρική Σχολή, ή να βρούμε άλλους τρόπους συνεργασίας. Και αφού πάνε με διαδικασίες κρίσης στο πανεπιστήμιο, να μπορέσουμε να δούμε τι θα κάνουμε στα υπόλοιπα. Κανείς δεν είναι στη λογική να τα κλείσουμε ή να τα αναθεματίσουμε. Αρχίζουμε συζητήσεις και, όταν τα πράγματα ωριμάσουν, φτιάχνουμε ομάδα εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια που προτείνει λύσεις. Τις προτάσεις αυτές τις παίρνει το υπουργείο και κρίνει τι δυνατότητες υλοποίησης υπάρχουν, άμεσες και για το μέλλον».
Στο σημείο αυτό, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι «εξαιρετικά σημαντικό βήμα είναι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που δεν είναι ενοποίηση των δύο ΤΕΙ, αλλά σε αυτό θα υπάρχουν και νέα προγράμματα σπουδών και τμήματα».
Ακόμη, είπε ότι «σημαντικό βήμα είναι αυτό που κάνουμε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΤΕΙ Ηπείρου, αυτό που κάνουμε στη Θεσσαλία και αυτό που αυτή την εβδομάδα θα αρχίσουμε να κάνουμε στην Πάτρα και στη Δυτική Ελλάδα».
Όπως πρόσθεσε, «οι συνάδελφοι από το Πανεπιστήμιο Πατρών και από το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας έχουν δείξει υποδειγματική υπευθυνότητα» και συνέχισε: «Όλοι -στα Γιάννενα, στη Θεσσαλία, στο Ιόνιο, στην Αθήνα- αισθάνονται ότι ως κοινωνία είμαστε στα πρόθυρα μιας νέα πορείας. Και ο καθένας προσπαθεί να έχει μια ιδιόμορφη συμβολή και θέλω να χαιρετίσω αυτό που έχει γίνει από το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας».
Σε αυτό το σημείο ο Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε σε προτάσεις για την Δυτική Ελλάδα και όπως είπε «προτείνεται στον νομό Αιτωλοακαρνανίας να υπάρχει σχολή Γεωπονικών Επιστημών και Θαλασσίων Επιστημών και στον νομό Ηλείας να υπάρχει σχολή Πολιτιστικής Διαχείρισης».
Όπως εξήγησε, «η λογική είναι να μπορέσουμε να φτιάξουμε πανεπιστημιακά τμήματα -ορισμένα θα είναι η εξέλιξη των υπαρχόντων, σε ορισμένα θα δώσουμε πρόσθετες θέσεις- ώστε να αναδείξουν το θετικό πρόσημο που έχουν ως προς αυτές τις δυνατότητες».