Οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ένα από τα θέματα που απασχολούν την Επιτροπή του Διαλόγου χωρίς όμως να ετοιμάζονται άμεσες αλλαγές. Ήδη το σύστημα εισαγωγής είναι αξιόπιστο με ιστορία πολλών ετών.
Τα σενάρια που υπάρχουν για τις αλλαγές στις πανελλαδικές – καθώς δεν υπάρχουν ακόμα ειλημμένες αποφάσεις – παρουσίασε σε συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ ο κ. Λιάκος. Ο ίδιος ανέφερε ότι ένα από τα σενάρια είναι η απελευθέρωση από τις εξετάσεις για τα Τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση από τους υποψηφίους. Το υπάρχων σύστημα σε πρώτο στάδιο δεν πρόκειται να ανατραπεί καθώς είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο.
Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο) απολυτήριο Λυκείου. Εκεί όμως που οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση, όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης.
Τα παραπάνω δήλωσε ο κ. Λιάκος για να προσθέσει ότι μια άλλη σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα. Το σχήμα 4 +2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων. Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές Λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας.
Ο κ. Λιάκος ανέφερε στη συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ ότι η παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα είναι εκ των ουκ άνευ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θα ανακουφίσει τις οικογένειες ως προς τα έξοδα για φροντιστήρια, θα σταματήσεις τις μετεγγραφές οι οποίες ερημώνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και δημιουργούν συνωστισμό στα κεντρικά.