ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: «Λειτουργία ΚΔΑΠ εντός των χώρων των σχολικών μονάδων»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Σχετικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Εργασίας, κας Φωτίου, σχετικά με τη στέγαση και τη λειτουργία των ΚΔΑΠ, δημιουργείται εύλογα η ανησυχία μας για το μέλλον τόσο του θεσμού του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, όσο και για το μέλλον της ποιότητας του Δημόσιου Σχολείου γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα, στις δηλώσεις της αρμόδιας υπουργού αναφέρεται ότι σε σύνολο 549 ΚΔΑΠ, τα 233 λειτουργούν εντός των σχολικών μονάδων, σε δύο βάρδιες, από τις 14:00 έως τις 18:00 και από τις 18:00 έως τις 22:00. Επισημαίνεται μάλιστα ότι η λειτουργία των ΚΔΑΠ δεν εμπλέκεται και δεν επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Το ερώτημα που γεννάται, ωστόσο, είναι το εξής. Πως δεν επηρεάζεται η εκπαιδευτική διαδικασία, όταν στις 14:00 βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη το Ολοήμερο πρόγραμμα τόσο στα Δημοτικά Σχολεία, όσο και στα Νηπιαγωγεία, και το οποίο αποτελεί ένα αμιγώς εκπαιδευτικό πρόγραμμα; Κάτι τέτοιο αφήνει σοβαρές υπόνοιες και ενδείξεις σε προθέσεις για περαιτέρω συρρίκνωση του θεσμού του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου και λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος στις 14:00, αντί στις 16:00 όπως ισχύει σήμερα.
Στις δηλώσεις της Υπουργού Εργασίας αναφέρεται επίσης ότι η λειτουργία των ΚΔΑΠ θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας,πράγμα στο οποίο συμφωνούμε,εφόσον η λειτουργία τους γίνει με όρους και προϋποθέσεις ώστε να μην υποκαθίσταται την εκπαιδευτική διαδικασία. Οφείλουμε όμως να υπενθυμίσουμε πως κοινωνική ανάγκη αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί και το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, χωρίς ωστόσο να μπορούν να συμμετάσχουν πολλοί μαθητές σε αυτό, έπειτα από τις προϋποθέσεις που τέθηκαν πέρυσι από το Υπουργείο Παιδείας για προσκόμιση βεβαίωσης εργασίας ή κάρτας ανεργίας από τους γονείς των μαθητών. Επιπλέον πλήγμα αποτέλεσε και η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, μετατρέποντας ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως αυτό του Ολοήμερου, σε υποχρεωτικό και προαιρετικό.
Χωρίς να θέλουμε να είμαστε αφοριστικοί σε οποιαδήποτε κυβερνητική εξαγγελία, θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές πως θεωρούμε ότι τα ΚΔΑΠ συμβάλλουν στην περαιτέρω καλλιέργεια των δεξιοτήτων των παιδιών, εφόσον δεν υποκαθιστούν το σχολείο. Είναι θεμιτή η αξιοποίηση των σχολικών χώρων, εφόσον έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα εύρεσης άλλων δημόσιων χώρων και εφόσον δεν επηρεάζεται ούτε κατ’ελάχιστον η εκπαιδευτική διαδικασία και το υφιστάμενο ωράριο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.
Μετά τιμής, Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.