Στο στόχαστρο της τομεάρχη Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκης Κεραμέως, βρέθηκε το υπουργείο Παιδείας και το νομοσχέδιο για τις συγχωνεύσεις πανεπιστημίων με ΤΕΙ και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με το υπουργείο να απαντά κατηγορώντας τη για ψεύδη και άγνοια για τα θέματα της Παιδείας.
«Γιατί η Ν.Δ. έχει επιδοθεί σε μία υπερδραστηριότητα και φωνασκίες τις τελευταίες μέρες για το νομοσχέδιο; Τι είναι το καινούργιο που να δικαιολογεί τέτοια έλλειψη ψυχραιμίας; Η απάντηση είναι απλή: δεν πίστευε ότι η Κυβέρνηση θα κατάφερνε να ολοκληρώσει το μεταρρυθμιστικό της σχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και για την Γ’ Λυκείου με τέτοια εντυπωσιακή για τα δεδομένα του εγχειρήματος συναίνεση», σχολίασε σχετικά το υπουργείο.
Η κ. Κεραμέως, σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει νωρίτερα, με μοναδικό θέμα το εν λόγω νομοσχέδιο, το χαρακτήρισε «έκτρωμα», που αποτελεί «αρμαγεδδώνα» για την Παιδεία και κατηγόρησε την κυβέρνηση, ότι «έχει διοχετεύσει και στον τομέα της Παιδείας την ιδεοληψία της». «Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν πολιτικού εκβιασμού», πρόσθεσε.
Αρχικά, κατηγόρησε τον υπουργό, Κ. Γαβρόγλου, για απαξιωτική συμπεριφορά προς τους φορείς με τους οποίους διαφωνεί, λέγοντας: Έφτασε να πει στον Πρύτανη του ΕΜΠ ότι «δεν ξέρει αριθμητική». «Ο υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying».
«Ψεύδος 1ο», απάντησε το υπουργείο, παραθέτοντας απόσπασμα από τα πρακτικά της Βουλής, της απάντησης του Αθ. Κατσή, πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου: «Μας ειπώθηκε από τον Υπουργό, τουλάχιστον όχι σε μένα μόνο, σε όλους και το κάνω δημόσιο επειδή το είπα και στη Σύγκλητο, ότι αυτό είναι εν συνόλω το νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και έτσι είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου, σεβαστό βεβαίως, αλλιώς θα παραμείνουμε στην κατάσταση που είμαστε τώρα και θα συνεχιστεί ο διάλογος».
«Είναι εκβιασμός, η επανάληψη από τον υπουργό του συνολικού σχεδίου και της αδιάσπαστης λογικής του;», αναρωτήθηκε το υπουργείο.
Ως προς το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι η διαδικασία της συγχώνευσης των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση του τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, χωρίς να ακολουθούνται ακαδημαϊκά κριτήρια, εκθέσεις βιωσιμότητας και χωρίς να εξασφαλίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. «Μοναδικό κριτήριο της Κυβέρνησης: η ψηφοθηρία. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι η διαδικασία αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν ευκαιριακών συνεννοήσεων, «παζαρέματος» και συναλλαγής που φτάνει στα όρια του πολιτικού εκβιασμού», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου επιβεβαίωσε ότι ο υπουργός άσκησε πιέσεις σε πρυτανικές αρχές, προκειμένου να δεχθούν το νομοσχέδιο ως έχει.
Για δεύτερο «ψεύδος», έκανε λόγο το υπουργείο, σημειώνοντας ότι ο υπουργός στην επιμονή του Πρύτανη του ΕΜΠ κ. Γκόλια ότι τα τμήματα των Επιστημών Μηχανικών γίνονται 80, απάντησε: «τα τμήματα είναι 74 και δεν είναι δυνατόν στο ΕΜΠ να μην γνωρίζετε αριθμητική» και θέτοντας την ερώτηση: «Αν αυτό είναι μπούλινγκ, τότε αυτό που κάνει με τις δηλώσεις της η κ. Κεραμέως κάθε φορά που αναφέρεται στον Υπουργό, τι είναι;».
Επίσης, σημείωσε ότι οι μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και με τις αξιολογήσεις που έχουν γίνει τόσο για τα Πανεπιστήμια όσο και για τα ΤΕΙ. «Το σχέδιο μεταρρύθμισης για τη νέα αρχιτεκτονική των ΑΕΙ έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται με επιτυχία σε αρκετά Πανεπιστήμια και καλό θα είναι να ρωτήσει η κ. Κεραμέως τα Ιδρύματα γιατί προχωράει με επιτυχία το σχέδιο αυτό», αναφέρεται στην απάντηση του υπουργείου.
Για τις ρυθμίσεις που αφορούν στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη Γ’ Λυκείου, η κ. Κεραμέως σχολίασε: «Χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από τον Πρωθυπουργό και λοιπά κυβερνητικά στελέχη περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών εξετάσεων, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, επιστρέφουμε στο παλιό σύστημα εισαγωγής με τις 4 δέσμες -πλέον «ομάδες προσανατολισμού»- στολισμένο βεβαίως με την ιδεοληψία της Κυβέρνησης. Ως προς την αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, με το παρόν επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο, και τούτο το επιβεβαίωσαν και οι εκπρόσωποι των Καθηγητών που παρέστησαν χθες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής».
Σημείωσε ότι με το νέο διαχωρισμό των σχολών, σε ελεύθερης πρόσβασης και μη, στην ουσία θεσμοθετείται μία «κατηγοριοποίηση» των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως. Επίσης, ανέφερε ότι το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία αντιτίθεται ιδεολογικά η Κυβέρνηση, δεν θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Σημειώνεται ότι από την επόμενη χρονιά ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται στα μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Η κ. Κεραμέως επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι η ΝΔ δεν έχει το θάρρος να αναγνωρίσει την ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου και τον εκφυλισμό της μαθησιακής διαδικασίας στο Λύκειο», απάντησε το υπουργείο, «για αυτόν τον λόγο, μαζί με τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων υπερθεμάτισαν στη χθεσινή ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υπέρ της παραμονής της σημερινής κατάστασης».