Ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου κατά την διάρκεια της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής άσκησε αυστηρή κριτική στην Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση () για την έκθεση που υπέβαλε σχετικά με τα ΑΕΙ

Ο κ. επέκρινε τόσο τη λειτουργία της αρχής όσο και την ίδια την έκθεση τονίζοντας ότι χαρακτηρίζεται από προβλήματα.

“Εδώ, λοιπόν, τίθεται ένα σοβαρό θέμα, ποιες πρέπει να είναι οι λειτουργίες των ανεξάρτητων αρχών, ποιες πρέπει να είναι οι συνεργασίες τους με την πολιτεία και πόσο συνθετικά πρέπει να παρουσιάζονται τα αποτελέσματα. Υπάρχουν, λοιπόν, ορισμένα προβλήματα, που πρέπει να απαντηθούν, αρκετά από τα οποία επεσήμανε και ο κ. Δουζίνας.” σημείωσε

Ειδικότερα, επισήμανε ότι δεν υπήρξε κατάλληλη προετοιμασία για την αξιολόγηση και καταλόγισε στην ΑΔΙΠ «αριθμολαγνεία και η ποσοτικοποίηση των πάντων» που δεν βοηθάει στην κατανόηση της πραγματικότητας. Χαρακτήρισε, επίσης την έκθεση «κείμενο πολιτικής το οποίο ποσοτικοποιεί την ποιότητα». «Τα διακυβεύματα της εκπαίδευσης υπερβαίνουν τις ποσοτικοποιήσεις, και ως τέτοια πρέπει να τα συζητήσουμε, γιατί είναι τόσο σύνθετα» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου.

Επίσης καταλόγισε «αντιφατικές προτάσεις» στην ΑΔΙΠ και υποστήριξε ότι η έκθεση χαρακτηρίζεται εν γένει από «αδυναμίες». Κατηγόρησε επίσης την Αρχή ότι «έχει ξεσηκώσει έναν τεράστιο αριθμό διδασκόντων» με έγγραφο που απέστειλε στους Πανεπιστημιακούς σχετικά με τη συγγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Υποστήριξε, μάλιστα, ότι το έγγραφο είναι «υποτιμητικό» και κάλεσε την ΑΔΙΠ να το αποσύρει.

“Πρώτον, υπάρχει ένα θέμα στη σύνταξη των ελληνικών, αλλά ας πάμε παρακάτω. Το δεύτερο είναι το εξής. «Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και δηλώνουν τι αναμένεται ότι είναι ο φοιτητής ικανός να κάνει;» Αν πάρει, δηλαδή, 5,5 σε ένα μάθημα, ξέρουμε τι είναι ικανός να κάνει και αν πάρει 7,5 ξέρουμε ότι είναι ικανός να κάνει διαφορετικά πράγματα;” τόνισε

“Θα σας παρακαλούσα να αποσύρετε αυτό το έγγραφο. Είναι υποτιμητικό για τους Πανεπιστημιακούς” ανέφερε στο τέλος

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025