«Αδυνατώ να πραγματοποιήσω τη συγκεκριμένη εξέταση» αναφέρει μεταξύ άλλων – Καθηγητής Μηχανικής και τ. κοσμήτορας του ΕΜΠ με ανοικτή επιστολή εκφράζει την απόγνωση και την αγανάκτησή του για τις διαδικτυακές εξετάσεις – «Η διαδικασία αυτή δεν είναι αδιάβλητη».
Ειδικότερα, ανοικτή επιστολή προς την κοινή γνώμη απευθύνει ο καθηγητής και τέως Κοσμήτορας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Σταύρος Κουρκούλης με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας και το debate που έχει ξεσπάσει με το θέμα των διαδικτυακών εξετάσεων λόγω καταλήψεων στα ΑΕΙ και την άρνηση κάποιων τμημάτων να προχωρήσουν σε αυτές με το επιχείρημα ότι η διαδικασία αυτή δεν είναι αδιάβλητη.
Η επιστολή του τ. κοσμήτορα του ΕΜΠ
Για τα παραπάνω, ο καθηγητής Μηχανικής και τ. κοσμήτορας του ΕΜΠ γράφει ότι:
«Η ανοικτή αυτή επιστολή εγράφη ως έσχατο μέσο έκφρασης της απόγνωσης και αγανάκτησης που με διακατέχει ως διδάσκοντα στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, λόγω της αφόρητης πίεσης που μου ασκείται (και των σχετικών απειλών για εισαγγελικές παραγγελίες που τεχνηέντως αφήνονται να υφέρπουν) για την με κάθε θυσία πραγματοποίηση διαδικτυακών εξετάσεων, παρά την (ρητώς εκπεφρασμένη στα αρμόδια όργανα της Σχολής μου) επιφύλαξή μου για τη δυνατότητα διαφύλαξης συνολικά του αδιάβλητου μιας τέτοιας διαδικασίας.
Υπηρετώ επί τριάντα έτη το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και σε όλα αυτά τα χρόνια υποστήριξα με πάθος κάθε ενέργεια είτε της Πολιτείας είτε των Διοικήσεων του ΕΜΠ, η οποία, κατά την άποψή μου, απέβλεπε στον εξορθολογισμό της Ακαδημαϊκής λειτουργίας των ΑΕΙ. Ως αποτέλεσμα αντιπαρατέθηκα στο πεδίο της ιδεολογίας με συναδέλφους διαφορετικών απόψεων και παράλληλα προπηλακίστηκα και λοιδορήθηκα από συλλογικότητες με χαρακτηρισμούς όπως «τσιράκι του Υπουργείου», «ρουφιάνος της ασφάλειας της κρατικής» και πολλά άλλα (σαφώς λιγότερο κόσμια και εύηχα).
Μετά την παραπάνω διευκρίνιση, και απαλλαγμένος από το άγχος του να χαρακτηριστώ αντιπολιτευόμενος ή πολιτικώς υποκινούμενος (ουδέποτε ανέφερα τα πολιτικά μου πιστεύω στο χώρο της εργασίας μου) αναφέρω, με το θάρρος της ελευθερίας που το Σύνταγμα δίνει στον Ακαδημαϊκό Λειτουργό, σχετικά με τα δύο μαθήματα τα οποία επρόκειτο να εξετάσω στα πλαίσια των καθηκόντων κατά τη χειμερινή εξεταστική περίοδο της Σχολής μου (Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών τους ΕΜΠ) ότι:
Προγραμμάτισα ήδη τη διαδικτυακή επί πτυχίω εξέταση του Μαθήματος Μηχανική-ΙΙ (Μηχανική του Παραμορφωσίμου Σώματος), δεδομένου ότι ο μικρός αριθμός των εγγεγραμμένων (14) μου επιτρέπει να εξετάσω προφορικώς και κεχωρισμένως ένα έκαστο των σπουδαστών επί 45 περίπου λεπτά, παρουσία δύο ακόμα συναδέλφων (για την αντικειμενικότητα της εξέτασης), διαφυλάσσοντας σε ικανοποιητικό, θεωρώ, βαθμό το αδιάβλητο της διαδικασίας.
Απέτυχα, παρά το ότι κατέβαλα κάθε προσπάθεια (σύμφωνα και με τη σχετική απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ), να προσδιορίσω διαδικασία που θα μου επιτρέψει να εξετάσω διαδικτυακώς το μάθημα Μηχανική-ΙΙΙ (Αντοχή Υλικών) λόγω του ότι ο αριθμός των εγγεγραμμένων (711) καθιστά απολύτως αδύνατη την προφορική εξέταση και επιβάλλει κάποια μορφή γραπτής εξέτασης με κλειστές κάμερες (για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εξεταζόμενων).
Κατόπιν τούτου παρακαλώ οποιαδήποτε αρμόδια αρχή (Υπουργείο, Σύγκλητο, Όργανα της Σχολής) να μου υποδείξει με σαφήνεια τον τρόπο εξέτασης του συγκεκριμένου μαθήματος που θα διαφυλάττει το κύρος της διαδικασίας και θα εξασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εξεταζόμενων και παράλληλα να μου διατεθούν τα αναγκαία προς τούτο μέσα, δεδομένου ότι η οικιακή μου υποδομή δεν επαρκεί.
Σε διαφορετική περίπτωση αναφέρω ότι αδυνατώ να πραγματοποιήσω τη συγκεκριμένη εξέταση.
Εφόσον η πράξη μου αυτή είναι είτε ποινικώς είτε πειθαρχικώς κολάσιμη αναφέρω προς τη Διοίκηση του Ιδρύματος που υπηρετώ ότι αναλαμβάνω τη σχετική ευθύνη».