Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Φιλολόγων Γενικής Αγωγής σε ανακοίνωσή της ζητά την άμεση κάλυψη όλων των κενών Φιλολόγων Γενικής Παιδείας .

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με την Υφυπουργό Παιδείας να υποστηρίζει ότι τα κενά που υπάρχουν είναι πολύ λίγα και μόνο όσα δεν μπορούν να προβλεφθούν από άδειες εγκυμοσύνης και μη αναλήψεις υπηρεσίας. Τα συνολικά κενά φιλολόγων γενικής αγωγής στην α’ φάση ήταν 1600 και, ενώ το Υπουργείο διαβεβαίωνε ότι θα καλυφθούν όλα, καλύφθηκαν μόνο τα 1024. Βρισκόμαστε λίγο πριν την β’ φάση. Το Υπουργείο διαβεβαιώνει για ακόμη μια φορά πως τα κενά θα καλυφθούν όλα. Άραγε δύναται το υπουργείο να καλύψει τα 750 κενά που υπάρχουν; Η κάλυψη φιλολόγων γενικής γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο οποίος δίνει 1500 πιστώσεις. Μέχρι στιγμής δεν έχει ενεργοποιηθεί, γι’ αυτό υπάρχει και η καθυστέρηση στην πρόσληψη φιλολόγων γενικής!

Επίσης, δεν έχει ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα εργαστήρια δεξιοτήτων που δίνει 500 πιστώσεις στο γυμνάσιο. Από τα 750 κενά, που έχουν καταγραφεί από τις ΔΙΔΕ, σημαντικό ποσοστό αφορά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το γεγονός αυτό αναμφίβολα ενισχύει την παραπαιδεία, προκειμένου να καλυφθεί άμεσα η ογκώδης εξεταστέα ύλη επιβαρύνοντας οικονομικά τις οικογένειες των υποψηφίων, καθιστώντας το όραμα για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο ουτοπικό. Βέβαια, ακόμα και στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου παρατηρείται έντονη δυσαρέσκεια εξαιτίας της Τράπεζας Θεμάτων. Όπως είναι ευρέως γνωστό, η ύλη είναι αρκετά απαιτητική, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξασκήσουν τους μαθητές σε όσο το δυνατόν περισσότερα θέματα, ούτως ώστε να είναι επαρκώς προετοιμασμένοι για την εξέταση. Είναι ιδιαίτερα συχνό το φαινόμενο τμήματα της Α΄ και της Β΄ Λυκείου να παραμένουν χωρίς καθηγητή γενικής παιδείας είτε στο μάθημα των Νέων και των Αρχαίων Ελληνικών, είτε σε μαθήματα της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα σχολεία να λειτουργούν με τετράωρα και πεντάωρα. Το γεγονός αυτό όχι μόνο αποτελεί τροχοπέδη στην απρόσκοπτη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, αλλά και ταυτόχρονα παραβιάζει την ισότητα των μαθητών, καθώς δεν προετοιμάζονται όλοι επαρκώς για τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

Ενώ λοιπόν ήδη πλησιάζουμε στον Οκτώβριο, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας υπολειτουργούν αντιμετωπίζοντας τρομερές ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες. Ενδεικτικά, στην Α’ Πειραιά λείπουν 60 φιλόλογοι!

Κλείνοντας, δε θα θέλαμε σε καμία περίπτωση να καθυστερήσει η πρόσληψη φιλολόγων στο πρόγραμμα «ΜΝΑΕ» (Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόζεται στα Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας με προτεραιότητα στους/στις μαθητές/τριες της Α’ τάξης και προβλέπει την διδασκαλία του μαθήματος «Νέα Ελληνικά» με συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας μέσα στην τάξη και έχει ως στόχο τη βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των μαθητών, την ενίσχυση του γλωσσικού τους γραμματισμού και την παιδαγωγική υποστήριξή τους.

Διεκδικούμε την κάλυψη όλων των κενών Φιλολόγων Γενικής Παιδείας
Διεκδικούμε την κάλυψη των κενών στα προγράμματα «ΜΝΑΕ» το συντομότερο δυνατό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025