Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην σημερινή του ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την ανέφερε ότι η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης «συνεχίζεται απτόητη, αλλά δεν πρόκειται να περάσει έτσι!».

«Νομίζετε ότι -μέσω πανδημίας και νέας καπιταλιστικής κρίσης- βρήκατε παπά να θάψετε καμιά δεκαριά. Γι’ αυτό και η κα υπουργός Παιδείας είπε, ορθά κοφτά, ότι οι μεταρρυθμίσεις της συνεχίζονται» είπε ο Δ. Κουτσούμπας σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί την έκθεση Πισσαρίδη, «που για την εκπαίδευση είναι εντελώς προκλητική. Και γι’ αυτό ήδη με συγκεκριμένα επιχειρήματα ο εκπαιδευτικός κόσμος την απορρίπτει».

Αναφερόμενος στην αποστροφή του πρωθυπουργού που «μαζί με άλλα προκλητικά που ξεστόμισε» είπε να αφεθεί η εν λόγω έκθεση έξω από αντιπαραθέσεις, υπογράμμισε «όχι μόνο δεν θα την αφήσουμε εκτός κύριε Μητσοτάκη, αλλά θα την αντιπαλέψουμε, όπως οφείλουμε να κάνουμε. Θα αντιπαλέψουμε όλα αυτά τα τραγελαφικά που προτείνει».

Όπως εξήγησε η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει:

«–Να κλείσουν κι άλλα σχολεία γιατί -άκουσον άκουσον- οι συγχωνεύσεις που έγιναν δεν ήταν αρκετές!

— Τα σχολεία να είναι ακόμα πιο εξαρτημένα -από ό,τι σήμερα- κυρίως από την τσέπη των γονιών, αφού στα λόγια θα ονομάζονται αυτόνομα, δηλαδή επί της ουσίας παρατημένα από την ευθύνη του κράτους! Και μάλιστα θέλει να αξιολογούνται από τις επιδόσεις των μαθητών τους

–Να ξαναρχίσει νέος κύκλος αλλαγών στα πανεπιστήμια, με τελικά θύματα πάλι τους φοιτητές, αφού προτείνει η έκθεση τα πρώην ΤΕΙ, που έγιναν πανεπιστήμια, να ξαναγίνουν τριετή».

«Σα δε ντρέπεστε λέμε εμείς!» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανέφερε ότι η κυβέρνηση με το άρθρο 116 του νομοσχεδίου χρηματοδοτεί με νόμο πλέον ένα Αμερικάνικο Ίδρυμα το οποίο στηρίζεται από διεθνείς και εγχώριους μονοπωλιακούς κολοσσούς. Υπενθύμισε ότι μέχρι τώρα η χρηματοδότηση αυτή περνούσε με Υπουργικές Αποφάσεις και επί ΣΥΡΙΖΑ.

Είπε ότι η κυβέρνηση με το άρθρο 114 επεκτείνει τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς δίνει τη δυνατότητα «να γίνονται οι προσλήψεις από τους διευθυντές εκπαίδευσης, δηλαδή κατά τόπους και μάλιστα δίνετε τη δυνατότητα να παραβιάζονται οι πίνακες αναπληρωτών που έχουν δημιουργηθεί, αφού, το ποιος θα δουλεύει, δε θα σχετίζεται με την κατάταξή του, αλλά θα εξαρτάται από τις «εξαιρετικές περιπτώσεις» που θα συντρέχουν σε τοπικό επίπεδο».

«Και φυσικά θα δημιουργούνται όροι εξάρτησης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στον εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η αξιοκρατία που πρεσβεύετε πραγματικά απογειώνεται» πρόσθεσε.

Κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πίσω το άρθρο 123 με το οποίο «ουσιαστικά τοποθετείτε κατά το δοκούν και εντελώς πραξικοπηματικά, τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, αφού δεν έπιασε η προπαγάνδα σας και φάγατε τα μούτρα σας στις τελευταίες εκλογές για τους αιρετούς εκπρόσωπους των εκπαιδευτικών, παρά το όργιο πιέσεων ακόμα και σε μέλη του δικούς σας κόμματος».

Ως προς το βασικό θέμα του νομοσχεδίου επισήμανε ότι την κατεύθυνσή του την γνωρίζουν ο ΣΕΒ και οι μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και η νεολαία που ζει και σπουδάζει σε αυτούς τους χώρους και την οποία την θέλουν «ακόμα πιο φθηνή εργατική δύναμη, χωρίς δικαιώματα. Να μπορεί να δουλεύει στα νέα μέσα παραγωγής αποδοτικά για το κεφάλαιο και να βρίσκεται συνεχώς στο κυνήγι προσόντων, αφού το πτυχίο δεν θέλετε να έχει και κανένα αντίκρισμα».

«Δεν είναι αναβάθμιση αυτό που φέρνετε για τους χιλιάδες νέους και νέες. Δεν απαντά στις ανάγκες τους. Δεν απαντά στις αγωνίες τους» τόνισε.

Απαντώντας στα περί εκσυγχρονισμού της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη νέα εποχή, είπε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει αυτή την νέα εποχή «κόβοντας τη γενική εκπαίδευση σε 15χρονα και βάζοντάς τα να δουλεύουν και να μαθαίνουν ορισμένες δεξιότητες και μόνο. Αυτό δεν θυμίζει εποχή big data, αλλά μεγάλης εκμετάλλευσης, ανήλικης εργασίας».

Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση το 2013 σε μια προηγούμενη μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, έλεγε ορθά κοφτά ότι δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοιες δομές, γιατί δεν δίνουν ούτε καν γενική εκπαίδευση, ούτε καν απολυτήριο Λυκείου και πρόσθεσε ότι από τότε έως σήμερα εκείνο που άλλαξε είναι «μόνο το διαφορετικό σκονάκι που πήρατε από τον ΣΕΒ. Που πριν το καλοκαίρι φέτος, έφτιαξε ολόκληρη μελέτη για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και εσείς την κάνετε σήμερα νόμο».

Σημείωσε ότι όλα τα προβλήματα «είναι ακριβώς αποτέλεσμα της σύνδεσης με αυτή την αγορά εργασίας, με απλά λόγια της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τα συμφέροντα συγκεκριμένων καπιταλιστών. Και ακριβώς στο έδαφος αυτής της οικονομίας, αυτής της πολιτικής, δεν μπορείτε και δεν θέλετε τελικά να τα επιλύσετε».

Ως προς την προτεινόμενη από την κυβέρνηση λύση «οι επιχειρήσεις να λένε κατευθείαν τι ανάγκες έχουν, στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να έχουν πιο ενεργό ρόλο» είπε ότι «αγορά σημαίνει, επένδυση κεφαλαίων εκεί που υπάρχει μεγάλο κέρδος και έτσι εξηγείται ότι μια σειρά ειδικότητες φτιάχνονται “στο πόδι” για τις ανάγκες της αγοράς και τελικά προσλαμβάνονται ελάχιστοι απόφοιτοι».

Είπε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης «όχι μόνο δεν απαντούν αλλά αντιστρατεύονται τις ανάγκες των νέων που διεκδικούν το πτυχίο τους στην επαγγελματική εκπαίδευση να είναι η κατάληξη σπουδών, που θα είναι αναβαθμισμένες και γι’ αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος στο οποίο μορφώθηκαν. Χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και επιπλέον φίλτρα».

«Φυσικά, είναι άλλο πράγμα η αναγκαιότητα παρακολούθησης των νέων εξελίξεων σε κάθε αντικείμενο ή της επιμόρφωσης. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνεται με οργανωμένο τρόπο σε δημόσιες δομές και δωρεάν. Και αυτό σημαίνει φυσικά ενίσχυση των σπουδών. Και αυτό δεν το κάνετε πουθενά. Ούτε στα ΕΠΑΛ, ούτε στις ΕΠΑΣ και στις ΕΣΚ, ούτε στα ΙΕΚ» πρόσθεσε.

Μίλησε για την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, εργαστηριακό εξοπλισμό, βιβλία ειδικοτήτων, ακόμα και τα απαραίτητα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τόνισε, ότι η κυβέρνηση δεν αναβαθμίζει το πτυχίο γιατί «δεν θέλετε πτυχία, αλλά προσόντα, χαρτιά, μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά όχι συνεκτική γνώση. Αυτή είναι η στρατηγική και της Ευρωπαϊκής Ένωσης την οποία προωθείτε και εσείς και ο ΣΥΡΙΖΑ».

Κατέστησε σαφές ότι η κριτική του ΚΚΕ «δεν είναι σαν κι αυτή που κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, που θεωρεί ότι πτυχίο δεν χρειάζεται να έχει και επαγγελματικό αντίκρισμα, ότι είναι κάτι περίπου σαν χόμπι».

«Και γι’ αυτό δίνουμε τη μάχη με αντιδραστικές αντιλήψεις πως τα παιδιά του ελληνικού λαού «δεν παίρνουν τα γράμματα» και πως καλύτερα είναι να μάθουν μια τέχνη. Δεν συμβιβαζόμαστε με τον αποκλεισμό από τη γενική μόρφωση. Δίνουμε τη μάχη για να γίνεται κατανοητό από όλα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, χωρίς κόμπλεξ, αλλά με ταξικό κριτήριο, ότι και για την εκπαιδευτική τους υστέρηση, ευθύνεται η κοινωνική ανισότητα, η πολιτική και τα κόμματα που την υπηρετούν, η τάξη που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην εξουσία και διαφεντεύει το πλούτο και την γνώση, που παράγουν όμως τα χέρια και το μυαλό του εργάτη» υπογράμμισε.

Όπως είπε το σχολείο για το οποίο παλεύει το ΚΚΕ «δεν διώχνει από το πρόγραμμά του την τεχνική, σαν «κατώτερη» ενασχόληση των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων, ούτε θεωρεί την τεχνολογία, την επιστήμη των μέσων παραγωγής, προνόμιο κάποιων υψηλά ιστάμενων καταρτισμένων ειδικών, που οι πολλοί τάχα δεν μπορούν να κατανοήσουν.

«Το σχολείο δεν χωρίζει τους μαθητές όπως σήμερα. Δίνει όσο το δυνατόν σε όλους τους νέους την απαραίτητη γνώση για να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους με βάση την επαγγελματική επιλογή που έχουν.

Το σχολείο αυτό, δεν έχει όμως καμία σχέση με το σημερινό σχολείο, το ταξικό σχολείο, το ταξικό Λύκειο» πρόσθεσε. «Σε αυτή τη βάρβαρη εκμεταλλευτική κοινωνία, δεν μπορούν παρά να υπάρχουν δυο τρόποι για να βλέπει κάποιος τους νέους. Εσείς τους βλέπετε περισσότερο σαν «καύσιμη ύλη» στα σχέδιά σας για να πάρει μπρος η κερδοφορία κάποιων, των λίγων. Εμείς τους βλέπουμε σαν δημιουργό του πλούτου, της νέας ζωής και γι’ αυτό τους λέμε ότι τα μισά και τα λίγα δεν είναι για αυτούς. Είναι τα πολλά και τα μεγάλα. Είναι μια ζωή που περιμένει τα καλύτερα, κι αυτή μπορεί να υπάρξει και σήμερα» κατέληξε στην ομιλία του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025