Στις 12 Σεπτεμβρίου χτυπά κουδούνι για χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα και το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να κερδίσει τα μεγάλα στοιχήματα της μη ύπαρξης κενών εκπαιδευτικών και του Ολοήμερου δημοτικού και νηπιαγωγείου.

Ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο όμως είναι η έναρξη του προγράμματος για τα 18.000 προσφυγόπουλα που βρίσκονται στη χώρα μας.

Το υπουργείο έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου ώστε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν εκδοθεί οι αναγκαίες υπουργικές αποφάσεις που θα καθορίσουν αναλυτικά το πώς θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, το οποίο έχει καταρτιστεί από τέλη Μαΐου. Μάλιστα, η πρώτη υπουργική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, στις 31 Αυγούστου, νομοσχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει διάταξη που δίνει στον υπουργό Παιδείας τη δυνατότητα έκδοσης υπουργικών αποφάσεων σχετικών με την εκπαίδευση των προσφύγων.

Με την εν λόγω απόφαση, μεταξύ άλλων, θα ορίζεται ο ρόλος του Συντονιστή Εκπαίδευσης Κέντρου Φιλοξενίας και οι αρμοδιότητες του, ενώ θα περιλαμβάνεται ειδική πρόσκληση προς εκπαιδευτικούς, κυρίως φιλόλογους και δασκάλους, για θέσεις που θα αφορούν στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Ο αριθμός των διαθέσιμων εκπαιδευτικών με τα ανάλογα προσόντα υπολογίζεται στους 250 ανάμεσα στους περίπου 90.000 που έχουν κάνει αίτηση για αναπληρωτές. Ωστόσο, από το υπουργείο εκτιμούν ότι θα είναι δύσκολο να βρεθούν και οι 250 μέσα στους συνολικά 20.800 αναπληρωτές που θα προσληφθούν φέτος (καθώς θα έχουν λίγα μόρια λόγω έλλειψης προϋπηρεσίας) και γι’ αυτό θα απευθύνουν ειδική πρόσκληση, με την οποία θα προκρίνονται τα ειδικά προσόντα.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για τη διδασκαλία μητρικής γλώσσας ο αριθμός των διαθέσιμων εκπαιδευτικών «δεν είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες», και έτσι, το υπουργείο έχει ήδη απευθυνθεί σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για αρωγή και παροχή εκπαιδευτικών.

Σε δεύτερο χρόνο, κοντά στις 20 Σεπτεμβρίου, αναμένεται δεύτερη υπουργική απόφαση, με την οποία θα καθορίζεται το αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί στις δομές υποδοχής.

«Κλειδί», πάντως, στην υλοποίηση του όλου προγράμματος είναι η χρηματοδότησή του. Μέχρι στιγμής, έχουν «ξεμπλοκάρει» 7 εκατομμύρια ευρώ μέσω ΕΣΠΑ, που αφορούν μεταξύ άλλων τα έξοδα κατασκευής των δομών υποδοχής, την επιμόρφωση των συντονιστών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και τα σχολικά εγχειρίδια. Επιπλέον, 2,8 εκατομμύρια ευρώ έχουν εξασφαλιστεί (από το σύνολο 9,5 εκατομμυρίων σε ορίζοντα διετίας) μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) μέχρι τον Δεκέμβριο 2016, για τις μετακινήσεις των μαθητών και τον καθαρισμό των σχολικών μονάδων.

Όσον αφορά στον αριθμό των εν δυνάμει μαθητών-προσφύγων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα, στο υπουργείο εκτιμούν ότι οι περίπου 9.000 μαθητές που έχουν καταγραφεί μέσω των προεγγραφών για άσυλο, είναι οι μισοί του συνόλου, κάτι που σημαίνει ότι το υπουργείο προχωρά το πρόγραμμα σε δομές υποδοχής σε σχολεία και camp, υπολογίζοντας περίπου 18.000 προσφυγόπουλα-μαθητές.

Πηγή: