: Έρευνα πραγματοποίησε το Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης της σχετικά με τα που έχουν ληφθεί και την κατάσταση που επικρατεί στα .

σε σχολεία

Παρά το γεγονός ότι το 34% των ερωτηθέντων της μελέτης δήλωσε ότι υπήρξε κρούσμα στο του ανάμεσα σε μαθητές και μαθήτριες, ενώ το 44,6% υποστήριξε ότι υπήρξε κρούσμα στο προσωπικό του σχολείου δεν υπήρχε κάποια μεγάλη διασπορά.

Για τα

Σε ερώτηση για το αν έχουν γίνει προληπτικά τεστ Covid-19 σε μαθητές των ειδικών σχολείων, το 34% απάντησε καθόλου, το 23% είπε ελάχιστα, το 17% μέτρια, το 15% αρκετά και το 11% πολύ καλά.

Η μεταφορά των μαθητών

Σε μείζον πρόβλημα για τη διασπορά του ιού αναδεικνύεται με βάση τις απαντήσεις και τη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο με πούλμαν και ταξί, χωρίς τη λήψη μέτρων για τη μείωση του αριθμού των μεταφερόμενων, πρόβλημα που επισημαίνει το 77,3% των ερωτηθέντων.

Εκτός από το γεγονός ότι στην ΚΥΑ υπ. Αρικμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69543, παρ. 4 του άρθρου 21 δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για την τήρηση της φυσικής απόστασης στα μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, ταξί), σε αρκετές περιπτώσεις τα πούλμαν δεν εξυπηρετούν τους μαθητές μόνο ενός σχολείου, αλλά παρατηρείται συνωστισμός παιδιών από διαφορετικά σχολειά.

Έλλειψη χώρου για τα διαλείμματα

Όσον αφορά την ύπαρξη ειδικού χώρου συνάθροισης των παιδιών για τα διαλείμματα που να μπορούν να τηρηθούν τα μέτρα σε περίπτωση βροχής  το 52,9% απάντησε ότι δεν υπάρχει τέτοιος χώρος. Το 18,6% είπε ελάχιστα, το 11,8% μέτρα, το 8,5% αρκετά και το 8,2% πολύ καλά.

Έλλειψη χώρου για τους εκπαιδευτικούς

Επίσης μείζον ζήτημα αποτελεί η έλλειψη χώρου στα γραφεία των εκπαιδευτικών προκειμένου να μη συνωστίζονται και να τηρούν τα μέτρα προστασίας σύμφωνα με ο 85%, ενώ μόλις το 15% υποστηρίζει ότι υπάρχει επαρκής χώρος.

Ποιά μέτρα πρέπει να ληφθούν

Για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19 στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, και κατ’ επέκταση στην κοινότητα, προτείνονται από τους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα παρακάτω μέτρα, τα οποία συνάδουν με τα ήδη εκπεφρασμένα αιτήματα της ΟΛΜΕ για την Ειδική Αγωγή :

• Δωρεάν τακτικά επαναλαμβανόμενα Covid-τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα παιδιά στα Ειδικά Σχολεία

• Δωρεάν χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (μάσκες, απολυμαντικά)

• Αύξηση των μέσων μετακίνησης των μαθητών, ώστε να εξασφαλιστεί η φυσική απόσταση μεταξύ τους κατά τη μεταφορά τους από και προς το
σχολείο

• Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας

• Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων
(απρόσκοπτη χορήγηση αδειών σε ευπαθείς ομάδες και αδειών ειδικού σκοπού, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την αναπλήρωση όλων των κενών που προκύπτουν από τις παραπάνω περιπτώσεις)

• Πρόσληψη επιπλέον Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού για την αναπλήρωση των αδειούχων και τη δημιουργία μικρότερων τμημάτων, ώστε να διασφαλίζονται κατάλληλες και ασφαλείς για όλους συνθήκες εργασίας

• Νοσηλευτική-ιατρική παρακολούθηση και υποστήριξη

• Παρότι δεν υπήρχε ως επιλογή στο ερωτηματολόγιο, αρκετοί από τους/τις
ερωτώμενους/ες επεσήμαναν την ανάγκη να δοθεί στο Εκπαιδευτικό, ΕΕΠ και ΒΕΠ προτεραιότητα και στους μαζικούς εμβολιασμούς

Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, η οποία διεκδικεί εδώ και έναν χρόνο να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, «οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή έχουν ανάγκη το υποστηρικτικό πλαίσιο των ειδικών σχολείων, και κάθε ώρα ή μέρα χαμένη μετρά πολλαπλάσια αρνητικά στα παιδιά με αναπηρία,ταπισωγυρίζεικαιδύσκολαεπανακτούναυτάπουέχουν κατακτήσει».

Η ανάγκη λήψης αυτών των μέτρων επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, που εξακολουθούν όλο αυτό το διάστημα να εργάζονται στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ) με την φυσική τους παρουσία, παρά τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά να τηρήσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, προσφέροντας σημαντικό έργο στους/στις μαθητές/τριές τους και τις οικογένειές τους.

Ολόκληρη η έρευνα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025