Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,Στις 23 Μαρτίου 2014 αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και μελών του προεδρείου της ΟΛΜΕ έχει συνάντηση με τον τότε υπουργό Κ. Μητσοτάκη για το ζήτημα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών που είχε ξεκινήσει από  τις 23/7/13 πίσω από εύηχες λέξεις όπως «αξιολόγηση» και «κινητικότητα»,

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

υλοποιώντας τις μνημονιακές δεσμεύσεις της τότε κυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για απολύσεις στο δημόσιο (ν.4172/13). Η απάντηση που δίνεται είναι χαρακτηριστική: «Και γιατί να μην απολυθούν και εκπαιδευτικοί; Πρέπει να είμαστε δίκαιοι στις απολύσεις»

Σήμερα 5 χρόνια μετά ο Κ. Μητσοτάκης εκφράζει σε όλες τις διακηρύξεις του την απέχθεια για το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και για την προοπτική της ενίσχυσής της με μόνιμο προσωπικό, προοιωνίζοντας  ουσιαστικά την νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη του. Μάλιστα σε κάθε ευκαιρία ο Κ. Μητσοτάκης δηλώνει ότι με την άνοδο του στην εξουσία θα καταργήσει όλους τους νόμους Μπαλτά – Φίλη – Γαβρόγλου,  κάτι που θα σημάνει την κατάργηση όλων των κατακτήσεων των εκπαιδευτικών τα 4 τελευταία χρόνια!

Ποιους νόμους λοιπόν θέλει να καταργήσει ο Κ. Μητσοτάκης και ποιες συνέπειες θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική κοινότητα;

  1. Η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα με την οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας (ν.4325/15). Η διαθεσιμότητα υπήρξε μια ευθεία αμφισβήτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων!
  2. Η κατάργηση με τον ν. 4547/2018 του θεσμικού πλαισίου (ΠΔ 152/13) της ατομικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2015 (ν.4354/15), έχει καταργηθεί ο ν. 4024/11 και έχει αποδεσμευτεί ο μισθός και ο βαθμός από την αξιολόγηση και η εξέλιξη σε ΜΚ και βαθμούς είναι ακώλυτη. Καταργείται επίσης το θεσμικό πλαίσιο που είχε συνδέσει την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με την κατηγοριοποίησή τους (διατάξεις στους ν.2896/02, ν.3848/10, ν.4142/12). Δημιουργείται έτσι ένα σταθερό κλίμα στις εργασιακές σχέσεις των !
  3. Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
  4. Η κατάργηση του Πειθαρχικού δικαίου που δεν αναγνώριζε το τεκμήριο αθωότητας στους Δημοσίους Υπαλλήλους και μας θεωρούσε όλους εν δυνάμει επίορκους!
  5. Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια

(ν. 4351/15).

  1. Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). (ν.4386/16).
  2. Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
  3. Καταργήθηκε η διάκριση δικαιολογημένων- αδικαιολόγητων απουσιών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  4. Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16). Με την νέα αρχή στα ΕΠΑΛ με την παρουσία ψυχολόγων και ενίσχυση της διδασκαλίας με 2 φιλολόγους και μαθηματικούς στην τάξη.
  5. Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16).
  6. Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία των 4500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν μνήμη χρυσόψαρου και σίγουρα δεν θα επιτρέψουν σε κανένα την επιστροφή στο «σκηνικό του 2013»! Θα άξιζε πραγματικά να αναλογιστούμε όλοι μας πού βρισκόμαστε σήμερα σε σχέση με όσα βιώσαμε τόσο επώδυνα την περίοδο 2010-14. Μέσα στα πλαίσια αυτά  οφείλουμε να υπερασπίσουμε, με τη δράση μας αλλά και με την ψήφο μας, τις δικές μας κατακτήσεις, πολλές από τις οποίες έρχονται από αιτήματα και αγώνες πολλών χρόνων πριν και προάγουν την αλλαγή νοοτροπίας για τη βελτίωση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου! Δυναμώνουμε τους αγώνες μας για την οριστική κατάργηση της λιτότητας. Για 14χρονη δημόσια δωρεάν δημοκρατική και ποιοτική εκπαίδευση  για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς!