Απάντηση του Νίκου Φίλη στον Κυριάκο Μητσοτάκη για τα ολοήμερα σχολεία
Ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, απαντώντας στον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη δήλωσε:
«Μετά την κατάρρευση των προσδοκιών του ότι η χώρα θα ζήσει ένα θερμό καλοκαίρι με εκλογές, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας ως αντίβαρο αντιπολιτευτικής άσκησης.
Μόνο που το ένα λάθος δεν διορθώνεται με ένα ακόμα λάθος.
Η καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου σε όλη τη χώρα που υλοποιεί το Υπουργείο θα είναι πραγματικότητα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντικείμενα που δεν διδάσκονταν σε όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας.
Αυτή είναι δέσμευση μας, γι αυτήν εργαζόμαστε με σχέδιο και μεθοδικότητα, και ασφαλώς θα κριθούμε από τους πολίτες.
Οι πραγματικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη – ο εγκαταλελειμμένος εδώ και χρόνια χώρος της εκπαίδευσης – θα γίνουν, παρά τα “παράσιτα” που ακούγονται από τον κ. Μητσοτάκη και τα “παπαγαλάκια” της δήθεν ενημέρωσης. Ο κίνδυνος είναι ένας: Να μην εθιστεί στην απογοήτευση ο κ. Μητσοτάκης από τις συνεχείς διαψεύσεις των προσδοκιών του.
Όσο και αν πασχίζει ο κ. Μητσοτάκης να δυσφημίσει το δημόσιο σχολείο για να καταστήσει τους μαθητές, πελάτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν θα τα καταφέρει.
Η ελληνική κοινωνία θα συνεχίσει να εμπιστεύεται το δημόσιο σχολείο».
Νωρίτερα ο Κ. Μητσοτάκης είχε κάνει δηλώσεις από το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης
Το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης επισκέφτηκε σήμερα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με μικρούς μαθητές και δασκάλους.
Σε δήλωσή του, με αφορμή την επίσκεψη, ο κ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε επίθεση στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο και κατηγόρησε πως προωθεί την υποβάθμιση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου. «Η υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου, από το υπουργείο, κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση, ενώ έχει και ταξικό πρόσημο, αφού αποκλείει παιδιά ανέργων οικογενειών και δεν προωθεί δεξιότητες που χρειάζονται τα παιδιά,» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ.
Η Τομεάρχης Παιδείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης από το ΠΑΣΟΚ, Ε. Χριστοφιλοπούλου δήλωσε:
Για την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου
Το ολοήμερο σχολείο έχει δύο στόχους: έναν παιδαγωγικό και έναν κοινωνικό.
Ο θεσμός καθιερώθηκε τη δεκαετία του ’90 από την κυβέρνηση του Κ. Σημίτη και προσέθεσε την πρωινή ζώνη 07:00-08:00 και την απογευματινή έως τις 16:00 για να μπορούν, όσοι γονείς εργάζονται να βοηθιούνται.
Παρά την κρίση, το 2010, προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε την παιδαγωγική πλευρά, με όλα τα παιδιά να σχολούν στις 14:00 και με όσα θέλουν να παραμένουν και αργότερα. Το ολοήμερο σχολείο ΕΑΕΠ είχε θεατρική αγωγή, αγγλικά και πληροφορική από την Α’ Δημοτικού, φιλαναγνωσία, μουσική, περισσότερη γυμναστική που μορφώνουν και ψυχαγωγούν χωρίς περισσότερη ύλη! Είχαν ως παράλληλο στόχο την οικονομική ελάφρυνση των γονέων καθώς δεν χρειαζόταν να πληρώνουν για να κάνουν τα παιδιά τέτοιου είδους δραστηριότητες. Τα μαθήματα αυτά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τα καταργεί και στερεί αυτές τις δυνατότητες από το 65% των μαθητών της χώρας που φοιτούσαν στα ολοήμερα τύπου ΕΑΕΠ.
Είναι ντροπή, αντί να επεκτείνει τα ολοήμερα σχολεία να τα καταργεί!
Για τις δηλώσεις Φίλη περί «τζιχαντιστών»
Μου προκάλεσαν αλγεινή εντύπωση οι δηλώσεις μίσους του Μητροπολίτη Καλαβρύτων τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η αγάπη και η ανοχή είναι τα θεμέλια της χριστιανικής θρησκείας και όχι η καλλιέργεια του μίσους για το διαφορετικό. Γι’ αυτό και καταδικάζουμε τέτοιου είδους συμπεριφορές. Από την άλλη είναι ανεπίτρεπτο να μιλά ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων για «τζιχαντιστές ιεράρχες»!
Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών
Εμείς είχαμε νομοθετήσει ότι προτεραιότητα στους διορισμούς έχουν οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ. Από εκεί και πέρα, σε περιπτώσεις ισοβαθμίας λαμβάνονταν υπόψη κοινωνικά κριτήρια. Εξακολουθούμε να θέλουμε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς για τα παιδιά μας.
Δεν είναι έκπληξη ότι ο κ. Φίλης θέλει να αλλάξει και αυτό το δεδομένο. Δεν περιμένουμε κάτι διαφορετικό από μια κυβέρνηση που το μόνο που κάνει αφενός να εξισώνει όλους προς τα κάτω και αφετέρου να υποκύπτει σε πιέσεις οργανώσεων και ομάδων κοιτώντας μόνο το εφήμερο κομματικό συμφέρον, χωρίς να διαθέτει συνολική στρατηγική.
Την ίδια στιγμή και ενώ έχουν εξαγγείλει διάλογο για την παιδεία, προχωρούν σε νομοθετήματα και αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Το ζητούμενο όμως για τη χώρα σήμερα είναι η χάραξη σοβαρών στρατηγικών για όλα τα σοβαρά ζητήματα όπως η οικονομία, η κοινωνική ασφάλιση, η Παιδεία…