Ο υπολογισμός των λειτουργικών κενών και υπεραριθμιών στα σχολεία της Ροδόπης κρατά σε εγρήγορση το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Νομού Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», καθώς ζητούν αυτά να υπολογιστούν βάσει των πραγματικών αναγκών, έτσι ώστε να καλυφθεί εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό έργο.
«Θεωρούμε πως ο υπολογισμός αυτός δε μπορεί να γίνεται λογιστικά (σε ώρες) με τη χρήση των ΥΑ και νομοθετημάτων Φίλη για το ενιαίο ολοήμερο και νηπιαγωγείο όπως έχουν ενσωματωθεί στο νέο ΠΔ 79/2017. Ειδικά για το ΠΔ 79/2017 εκφράζουμε την ανησυχία μας καθώς περιέχει διατάξεις που οδηγούν ευθέως τόσο στη μείωση των τμημάτων των σχολείων όσο και στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Η πρόβλεψη περί λειτουργίας τριμελών επιτροπών που θα διασπείρουν τους μαθητές από ένα δημοτικό ή νηπιαγωγείο σε όμορά του έτσι ώστε να συμπληρώνονται τμήματα των 25 μαθητών ή νηπίων σημαίνει λιγότερα τμήματα-σχολεία, σημαίνει περισσότερα παιδιά σε κάθε τμήμα.» ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής, ο Στέφανος Μακρυγιάννης, Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες» και αιρετός ο ίδιος στο ΠΥΣΠΕ Ροδόπης.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες» ο υπολογισμός αυτός δε μπορεί να γίνεται με διαφορετικούς όρους για τα δημόσια και μειονοτικά δημοτικά σχολεία. Και ότι δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την απουσία μαζικών διορισμών και την υποκατάσταση της μόνιμης σταθερής εργασίας από το ΕΣΠΑ.
«Είναι σημαντικό να υπάρχει 1 δάσκαλος/α ανά τμήμα δημοτικού, 1 δάσκαλος/α ανά δύο τμήματα ολοήμερου»
«Τα παραπάνω είναι επιλογές της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, είναι επιλογές της κυρίαρχης πολιτικής της ΕΕ, του ΔΝΤ, του ΟΟΣΑ και οδηγεί σε απαξίωση και διάλυση τη δημόσια εκπαίδευση. Είναι η εφαρμογή στην πράξη των περιεχομένων του τρίτου μνημονίου και της δεύτερης αξιολόγησης.» τόνισε ο κος Μακρυγιάννης μην παραλείποντας να επαναφέρει το αίτημα των μαζικών διορισμών με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και προσδιορισμό των πραγματικών κενών για την κάλυψη κάθε εκπαιδευτικού έργου ώστε, όπως εξήγησε να προκύψει αναλογία μαθητών ανά τμήμα 20/1 στις τάξεις Γ-Στ του Δημοτικού, 15/1 στις Α και Β Δημοτικού και στο νηπιαγωγείο. «Είναι σημαντικό να υπάρχει 1 δάσκαλος/α ανά τμήμα δημοτικού, 1 δάσκαλος/α ανά δύο τμήματα ολοήμερου με προσδιορισμό συγκεκριμένου υπεύθυνου ολοήμερου. Αλλά και 1 νηπιαγωγός ανά πρωινό τμήμα νηπιαγωγείου και 2 ανά ολοήμερο στην κατεύθυνση όμως σταδιακής μείωσης της αναλογίας νηπίων προς νηπιαγωγό στο 15/1 ή και χαμηλότερα όπου φοιτούν νήπια με μητρική άλλη της ελληνικής γλώσσας.»
Η λειτουργία των ολοήμερων ολιγοθέσιων μειονοτικών να έχει ως όριο τους 10 μαθητές όπως και τα δημόσια δημοτικά.
Επίσης, ο κος Μακρυγιάννης ανέφερε ότι θα πρέπει να επιτευχθεί στα μειονοτικά σχολεία λειτουργικότητα και αναλογία 2 εκπαιδευτικών 25 μαθητές το μέγιστο (έτσι ώστε κάθε ολιγοθέσιο με πάνω από 25 μαθητές να λειτουργεί τουλάχιστον τριμήματο). Αλλά και η λειτουργία των ολοήμερων ολιγοθέσιων μειονοτικών να έχει ως όριο τους 10 μαθητές όπως και τα δημόσια δημοτικά. «Να αρθούν οι διακρίσεις σε βάρος των ολιγοθέσιων σχολείων, τόσο στο ωράριο των εκπαιδευτικών, όσο και στα διδακτικά αντικείμενα.» τόνισε ο πρόεδρος ζητώντας να να λειτουργήσουν τα τμήματα υποδοχής ΖΕΠ (τμήματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας) βάσει των αναγκών που έχουν διατυπώσει τα δημοτικά σχολεία. Αυτό στην περιοχή μας όπου φοιτούν μαθητές με μητρική γλώσσα άλλη της ελληνικής σημαίνει την ανάγκη λειτουργίας τμήματος/των υποδοχής σε μόνιμη βάση σχεδόν σε κάθε σχολείο που δε θα εξαρτάται από τη διαφορετική κάθε χρόνο χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Αλλά και να υπολογιστούν τόσο οι αναγκαίες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας όπως αυτές εκφράζονται από τους Συλλόγους Διδασκόντων όσο και οι αναγκαίες ώρες διδακτικού έργου που αντιστοιχούν στους μαθητές που δεν παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών.