Ο Σύλλογος Γονέων του Κολλεγίου Ψυχικού εξέδωσε δημόσια ανακοίνωση με την οποία ενώ ομολογεί τη στενή συνεργασία του με τις μνημονιακές Κυβερνήσεις για την απορρύθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σήμερα υποκριτικά διαρρηγνύει τα ιμάτια του για τη δήθεν «διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης» που προκαλεί το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του ΥΠΟΠΑΙΘ. Επειδή η συγκεκριμένη δημόσια ανακοίνωση δεν περιέχει ούτε ένα επιχείρημα που να στοιχειοθετεί τη συγκεκριμένη κατηγορία και επειδή ο εν λόγω Σύλλογος ουδέποτε στο παρελθόν είχε παρέμβει σε περιπτώσεις εξόφθαλμης παραβίασης της νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε προς αυτόν απάντηση με την οποία καλεί τους υπεύθυνους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα, ώστε να διευκρινιστεί εάν η πρόθεσή τους είναι ειλικρινής, ή εάν η ενέργειά τους στοχεύει στην εξυπηρέτηση επιχειρηματικών και πολιτικών σκοπιμοτήτων:
«ΠΡΟΣ: Το Σύλλογο Γονέων Κολλεγίου Ψυχικού
Κυρίες, Κύριοι,
Με έκπληξη αναγνώσαμε ανακοίνωσή σας στον τύπο με την οποία, μεταξύ άλλων, διαμαρτύρεστε για την «διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα» και καλείτε σε συμμετοχή σε εκδήλωση διαμαρτυρίας εναντίον του νομοσχεδίου του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Επειδή το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, τουλάχιστον στην υπό κατάθεση μορφή του που έχει δοθεί στη δημοσιότητα, ασχολείται (σε ό, τι αφορά τα ιδιωτικά σχολεία, τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας και τα κέντρα ξένων γλωσσών) αποκλειστικά και μόνο με ζητήματα που αφορούν την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας, τη μεταφορά της εποπτείας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Εργασίας στο Υπουργείο Παιδείας και τη δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας μεταξύ των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, αναρωτιόμαστε (όπως και κάθε νουνεχής πολίτης) για τα ακόλουθα:
- Θεωρείτε «διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης» ότι υποχρεώνονται οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων για τις πρόσθετες δραστηριότητες (που δεν καταργούνται όπως ψευδώς ισχυρίζονται οι σχολάρχες) να προσλαμβάνουν πλέον νόμιμους εκπαιδευτικούς με διοριστήριο, ώστε να υπάρχει έλεγχος και να καταπολεμηθεί το τέρας της μαύρης εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία; (Έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ του 2013 έδειξε ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονταν για το 97% των πρόσθετων δράσεων που παρέχουν συχνά υπό την απειλή της απόλυσης).
- Θεωρείτε «διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης» το ότι για πρώτη φορά υποχρεώνονται τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στα κέντρα ξένων γλωσσών να δηλώνουν ωράρια και προσωπικό στις εποπτικές αρχές της πολιτείας για να αντιμετωπιστεί τόσο η αδήλωτη εργασία όσο και η υπερεκμετάλλευση των καθηγητών σε αυτά; Γνωρίζετε ότι στα κέντρα ξένων γλωσσών εκπαιδευτικοί με πλήρες ωράριο πληρώνονται με 2.92 ευρώ την ώρα μικτά;
- Θεωρείτε «διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης» το ότι το παρόν νομοσχέδιο σταματά τις χωρίς όριο, αιτιολόγηση και εποπτεία απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που από το 2013 καθιερώθηκαν και προκάλεσαν ένα κύμα εκδικητικών απολύσεων, κάποιες από τις οποίες έλαβαν χώρα στο σχολείο που φοιτούν τα παιδιά σας και για τις οποίες ουδέποτε διαμαρτυρηθήκατε;
- Όταν ψηφίζονταν οι ισοπεδωτικοί νόμοι της περιόδου Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπουλου που επέφεραν την ουσιαστική διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης (παραχάραξη βαθμολογιών, καταδολίευση ενδοσχολικών εξετάσεων, πλαστογράφηση τίτλων σπουδών, σχολεία που λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια για να αποφύγουν την καταβολή της φορολογίας), πού ήσαστε όλοι εσείς που σήμερα διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας; Την απάντηση τη δίδετε οι ίδιοι, παραδεχόμενοι ότι βρισκόσασταν σε ανοιχτή γραμμή με τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες που προκάλεσαν την εξαθλίωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
- Γνωρίζετε ότι, επειδή τα τελευταία χρόνια στους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης υπάρχει έξαρση της ανομίας, η Κομισιόν έχει “παγώσει” την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και έχει καλέσει την πολιτεία να νομοθετήσει άμεσα, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση; Δεν θα έπρεπε να μπει μια τάξη στο χώρο αυτό, ώστε να υπάρχει ένα συνεκτικό και δίκαιο πλαίσιο για ιδιοκτήτες, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς; Από τη στιγμή που οι τίτλοι που εκδίδουν οι πάροχοι ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ισότιμοι μ’ αυτούς των δημόσιων σχολείων, δεν θα έπρεπε να ενισχυθεί ο έλεγχος του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μην καταστρατηγηθεί η ισονομία ανάμεσα σε μαθητές σχολείων που λειτουργούν παράνομα και σε μαθητές νόμιμων σχολείων;
- Τι πράξατε ως υπεύθυνος Σύλλογος Γονέων που σήμερα κόπτεστε για την «προστασία των παιδιών σας», όταν η ελληνική κοινωνία εμβρόντητη πληροφορήθηκε για το σκάνδαλο της διαρροή θεμάτων ΙΒ το 2008-2009 σε πολλά ιδιωτικά σχολεία;
- Γνωρίζετε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε όλα σχεδόν τα προγράμματα Ι.Β. εργάζονται χωρίς να έχουν ελέχθη τα τυπικά τους προσόντα, χωρίς διοριστήριο και με ατομικές συμβάσεις οι όροι των οποίων παραπέμπουν σε εργασιακές συνθήκες Μεσαίωνα;
- Τελευταίο, όμως και ιδιαίτερα σημαντικό. Έχετε αναρωτηθεί, άραγε, πόσα από τα λειτουργούντα Ι.Β. έχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας;
Θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι με την επιστολή σας αυτή (που δεν απευθύνεται στο συνηθισμένο σε εσάς ακροατήριο, αλλά σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία), εκτίθεστε. Διότι παρέχετε το δικαίωμα σε κάθε αναγνώστη της επιστολής σας να συμπεράνει πως οι πομπώδεις δηλώσεις περί διάλυσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς ούτε ένα βάσιμο επιχείρημα, δεν γίνονται από γνήσια αγωνία για το μέλλον της Παιδείας στη χώρα, αλλά για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών και πολιτικών στοχεύσεων. Εάν πράγματι οι προθέσεις σας είναι διαφορετικές, σας καλούμε να απαντήσετε συγκεκριμένα στα ερωτήματά μας. Ο διάλογος, άλλωστε, για θέματα εκπαίδευσης δεν μπορεί να γίνεται μόνο σε κλειστές θύρες μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά ανοιχτά και δημόσια, για να μπορεί κάθε πολίτης να κρίνει. Σας είχαμε καλέσει σε έναν διάλογο στο παρελθόν, στον οποίο δεν ανταποκριθήκατε. Σας καλούμε και σήμερα σε ανοιχτό δημοκρατικό διάλογο για να αποκατασταθεί η αλήθεια για το καλό της εκπαίδευσης και των παιδιών μας.