ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΑΕΔ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΟΗΘΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αναφέρουμε ότι οι Σχολικοί Βοηθοί δεν διαθέτουν τα νόμιμα προσόντα και πτυχία, για να ασκήσουν τα καθήκοντα, που τους όρισε το Υ.Π.Π.Ε.Θ (ΣΧΕΤ. Αρ.πρ40493/Δ3)για τις σχολικές μονάδες ΣΜΕΑΕ και γενικότερα για τα Γενικά σχολεία. Θέτουν άμεσα σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, καθότι είναι ανειδίκευτοι. Επιπλέον θίγουν τα επαγγελματικά και εργασιακάδικαιώματα του εξειδικευμένου κλάδου της Ειδικής Αγωγής των πτυχιούχων του Ε.Β.Π που ασκεί ήδη το καθηκοντολόγιο( φεκ 78/τ.Α/14.3.2000)-που στην παρούσα δόθηκε και στους σχολικούς βοηθούς-και που καλύπτει τα οργανικά και λειτουργικά των σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ Π.Ε. και Δ.Ε μέσα από τους αξιολογικούςπίνακες αναπληρωτώντου ΥΠ.Π.Ε.Θ., μέχρι και τη λήξη του σχολικού έτους 2017.
Επίσης με το σχ. 72413/δ3 3/5/2017 που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας εν συνεχεία του ανωτέρου εγγράφου, κατόπιντων αντιδράσεων μας, αναφέρεται ότι οι σχολικοί βοηθοί ασκούν επικουρική υποστήριξη στο έργο μας και λειτουργούν υπό την εποπτεία μας. Και σε αυτό το σημείο προβάλουμε τις αντιδράσεις μας καθώς για να ασκήσουν την επικουρική υποστήριξη πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες γνώσεις. Οι εκπαιδευτικοί, το ΕΕΠ και το ΕΒΠ των σχολικών μονάδων εξυπηρετούν μόνο τους μαθητές των σχολικών μονάδων.
-Δεν εκπαιδεύουν
– Δεν εποπτεύουν ανειδίκευτους εργαζόμενους.
Επισημαίνουμε, ότι στον οδηγό υλοποίησης δράσεων για την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούςχαρακτήρα αναφέρεται ότι οι φορείςαπασχολούν τους Ωφελούμενους στις ειδικότητες, για τις οποίες έχουν προσληφθεί και εφόσον εξασφαλίσουν ότι είναι κατάλληλοι για τη θέση, στην οποία θα τοποθετηθούν.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητούμε άμεσα:
- Από το Υ.Π.Π.Ε.Θ
·ανάκληση του καθηκοντολογίου των σχολικών βοηθών
·μόνιμες προσλήψειςστην Εδική Αγωγή Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και εάν αυτό δεν είναι εφικτό λόγω μνημονίων να γίνονται προσλήψεις μόνο μέσω των πινάκων των αναπληρωτώνειδικής αγωγής με το βασικό πτυχίο κατά κλάδο
2.Απότο Υ.Ε.Κ.Α.Κ.Κ.Α. γενική γραμματεία διαχείρισης κοινοτικών και άλλων πόρων ,τους Δήμους και τον ΟΑΕΔ επανατοποθέτηση των εργαζομένων εκτός εκπαίδευσης σε δομές που θα είναι αναγκαίοι
3.τη γνωμοδότησητου νομικού συμβούλου της Π.Δ.Ε.Θ. για το ποιος θαφέρει την ευθύνη, σε οποιαδήποτε περίπτωση ατυχήματος λόγω έλλειψης γνώσεωνκαι λάθος χειρισμού στην άσκηση των καθηκόντων των σχολικών βοηθών στους μαθητές των ΣΜΕΑΕ.
4.Από την Π.Δ.Ε.Θ. να πράξει τα δέοντα, ενημερώνονταςτο Υ.Π.Π.Ε.Θ.και τοΥ.Ε. Κ.Α.Κ.Κ.Α.
5.Από τιςΠ.Δ.Ε και Δ.Δ.Ε. Θεσσαλίας να πάρουν θέση για το ζήτημα
6.Από την Σύμβουλο Ειδικής ΑγωγήςΘεσσαλίας να αρνηθείτην επιμόρφωση των Σχολικών Βοηθών
7.Από τους Βουλευτές, τους συλλόγους γονέων ΑΜΕΑ, ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ, τις Ομοσπονδίες ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΜΕΕΑ, ΑΔΕΔΥ τους τοπικούς συλλόγουςεκπαιδευτικών Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. την αμέριστη υποστήριξή τους
Κοινωφελής εργασία στα σχολεία: Καθήκοντα και ωράριο εργασίας