: Σύψας και Νταλούκας εξηγούν γιατί αυξάνονται τα κρούσματα στα σχολεία. Τα 11 έφτασαν τα κλειστά σχολεία λόγω κορονοϊού μόλις μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα τους. Τα δε σχολεία με κλειστά τμήματα (μερική αναστολή) για τον ίδιο λόγο έχουν φτάσει τα 51.

Μπορεί μέχρι χθες, η πληροφορία που υπήρχε και αναμεταδιδόταν για τα , λόγω κορονοϊού, σχολεία στην επικράτεια να ήταν πώς αυτά είναι μόνο 3 σε σύνολο 10.000 και τα δε τα αποτελέσματα από τον εθελοντικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, να έδειξαν 7 κρούσματα στα περίπου 5.000 τεστ που έγιναν, δηλαδή ένα ποσοστό θετικότητας, μόλις 0,14%, με βάση τα σημερινά νούμερα του τα κλειστά σχολεία έχουν φτάσει τα 11 και αυτά σε μερικά αναστολή, τα 51.

Μιλώντας στο newsit.gr, ο λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής για τη διαχείριση του στην Ελλάδα, Νίκος Σύψας, αναφέρει πως το κλείσιμο όλων των παραπάνω και τμημάτων μέσα σε μια εβδομάδα είναι γεγονός αναμενόμενο και αποδεκτό με βάση τη μεγάλη διασπορά που υπάρχει στην κοινότητα. Κατά τον ίδιο, η βασική πηγή της διασποράς στα είναι οι καθηγητές που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους στο σχολείο τα Μ.Μ.Μ. Ο ίδιος δεν θεωρεί μηδαμινή τη συμμετοχή των παιδιών αλλά χαμηλής επικινδυνότητας σε σχέση με αυτή των καθηγητών.

ο Νίκος Σύψας είπε πως είναι κάτι που θα πέσει στο τραπέζι της συζήτησης αυτή την εβδομάδα.

 

«Προβληματική η παρακολούθηση και η ιχνηλάτηση» λέει ο Κ. Νταλούκας

Ο Κωνσταντίνος Νταλούκας πάντως, πρόεδρος της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών παιδιάτρων Αττικής, θεωρεί πως η παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα εμφανίζει πολλά κενά.

Όπως τόνισε στο newsit.gr «η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Το αμερικάνικο σύστημα υγείας θεωρεί τα παιδιά εξίσου ικανούς μεταδότες με τους ενήλικες, ενώ με βάση ευρωπαϊκό σύστημα τα παιδιά φέρουν χαμηλότερα ιϊκά φορτία.

Στην πραγματικότητα, η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη και θολώνει την εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η εικόνα που έχουμε για τα σχολεία είναι μια «μαύρη τρύπα», από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πως επηρεάζουν και πως επηρεάζονται από την κοινότητα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπειρία που έχουν οι παιδίατροι, από τα προηγούμενα ανοίγματα των σχολείων τους έχει δείξει ότι τα παιδιά μεταφέρουν τον ιό από τα σπίτια και τις οικογένειες τους προς το σχολείο αλλά και το αντίστροφο.

«Από αυτή την άποψη, το 0,1038% που δίνει το Υπουργείο Παιδείας ως ποσοστό για τα κλειστά σχολεία και το 0,0981% για τα κλειστά τμήματα, προσωπικά δεν μου λένε κάτι ως ποσοστά, όταν δεν βλέπω πως μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στην κοινότητα. Το θέμα δηλαδή είναι πόσο αυτό το ποσοστό συμμετέχει στη συνέχεια στην περαιτέρω διασπορά σε έναν τόπο» λέει ο κ. Νταλούκας και προσθέτει:

«Οι γονείς ενός παιδιού που έχει κλείσει το τμήμα του λόγω κρούσματος, συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Ποιος γνωρίζει αν το πιο ασυμπτωματικό παιδί τους, τούς έχει μεταφέρει τον ιό και εκείνοι με τη σειρά τους στο χώρο εργασίας τους κ.ο.κ; Η λεγόμενη “αυτοπαρακολούθηση” αυτών των γονιών δεν αρκεί. Ούτε γίνεται σε μια οικογένεια με ένα παιδί όπου το τμήμα του έχει κλείσει να μένει σπίτι και το άλλο παιδί να συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο.

Αυτά είναι πράγματα που παιδίατροι και καθηγητές τα έχουμε τονίσει πολλάκις κάθε φορά που ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους ιθύνοντες. Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025