«Στα κάγκελα» βρίσκονται οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μετά από τις ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, για νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών που θα καταργεί τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και θα εισάγει ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια.
ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κάνουν λόγο για κινητοποιήσεις μετά τις γιορτές, εστιάζοντας και στην χρονική επιλογή των ανακοινώσεων προκειμένου να μην μπορέσουν να αντιδράσουν.
Ενδεικτική της στάσης που θα κρατήσουν είναι η ένταση που επικράτησε χθες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας, όταν εκπαιδευτικοί που διαμαρτύρονταν για την αδιοριστία και το νέο σύστημα διορισμών επιχείρησαν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και να μπουν μέσα στο υπουργείο, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.
Οι αστυνομικοί τους απώθησαν, ενώ κάποιοι εκπαιδευτικοί πήδηξαν τα κάγκελα, χωρίς ωστόσο να δοθεί συνέχεια. Τα ΔΣ των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών ζήτησαν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι η συνάντηση μπορεί να γίνει μόνο με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ηλία Γεωργαντά, κάτι βέβαια που οι συνδικαλιστές δεν αποδέχθηκαν.
Σκληρή επίθεση κατά των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ έκανε χθες ο κ. Γαβρόγλου μετά την άρνησή τους για συνάντηση μαζί του .
Ο υπουργός Παιδείας κατηγόρησε τους συνδικαλιστές ότι άρνησή τους προκαλεί πολλά ερωτηματικά, όπως: «Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί;».
Οι αιτήσεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών θα κατατεθούν τον Ιανουάριο για τις 4.500 θέσεις που θα προκηρυχθούν για την Ειδική Αγωγή και την Ανοιξη του 2019 θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις για τις υπόλοιπες 10.500 θέσεις στη Γενική Εκπαίδευση.
Αναλυτικά το σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών:
1. Τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά), προβαίνουμε σήμερα στην κατάθεση της πρότασης για το σύστημα διορισμού.
2. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
H θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλων των παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσης τόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.
Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών.
Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας λόγω έλλειψης θέσεων.
Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου, ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ των αναγκών στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).
3. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.
4. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στοχεύοντας στη βελτίωση του Γενικού Λυκείου θεσμοθετούνται με ρύθμιση που θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.