Ναι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λέει το Κίνημα Αλλαγής με βάση όμως το σχέδιο που ετοίμασε το 2011 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με υπουργό την Άννα Διαμαντοπούλου. Ταυτόχρονα ασκεί έντονη κριτική στη υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατηγορώντας την ότι συνειδητά δημιουργεί σύγχυση για να καλύψει την έλλειψη σοβαρού σχεδίου για το άνοιγμα των σχολείων.
Σε ενημερωτικό σημείωμα του γραφείου Τύπου ότι «ο χώρος της Παιδείας απαιτεί συναινέσεις, νηφάλιο και τεκμηριωμένο διάλογο. Έννοιες όπως φαίνεται άγνωστες για την υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση». Το Κίνημα Αλλαγής επισημαίνει μάλιστα πως, σε αντίθεση με ό,τι κάνει η κυβέρνηση για τα υγειονομικά ζητήματα όπου ακολουθεί τις οδηγίες των επιστημόνων, στην παιδεία δεν ζητήθηκε καν η γνώμη τους.
«Διέξοδο σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες δίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Που είχε ξεκινήσει από το 2011 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για να εγκαταλειφθεί στη συνέχεια από τον ΣΥΡΙΖΑ και την Νέα Δημοκρατία. Είναι όμως τελείως διαφορετικό θέμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, από τις κάμερες και απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας στην τάξη».
Προσθέτει ότι η εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση εφαρμόστηκε το τελευταίο διάστημα με την κρίση της πανδημίας κι έπρεπε έτσι να συνεχίσουμε για όσα παιδιά έμειναν σπίτι και δεν είναι στο σχολείο.
«Η υποστήριξη των μαθητών εξ αποστάσεως μπορεί να γίνει πράξη με αναμόρφωση προγράμματος και χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος:
α) ασύγχρονης εκπαίδευσης με τις e-class και e-me πλατφόρμες, που έχουν προβλεφθεί -και ήδη λειτούργησαν- στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
β) σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας που ήδη χρησιμοποιεί το υπουργείο (και εν συνεχεία τη δημιουργία πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου)», σημειώνει το Κίνημα Αλλαγής, κάνοντας λόγο για επικίνδυνους πειραματισμούς της κ. Κεραμέως.
Ειδικότερα, το Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζει πως οι οδηγίες του υπουργείου για την μετάδοση απευθείας του μαθήματος:
– Δείχνουν να αγνοεί πλήρως τη διαδραστική σχέση της διδασκαλίας. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι καρφωμένος στην καρέκλα του. Συνδιαλέγεται με τους μαθητές, συμμετέχει, λύνει ασκήσεις, ρωτά και απαντά σωστά ή λάθος […] Η απευθείας μετάδοση γίνεται σαφές, ότι μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα για τα παιδιά. Η τάξη είναι ένα ιδιαίτερο οικοσύστημα, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται οι αυριανοί πολίτες, δεν είναι θέαμα προς τα έξω.
– Δίνουν οδηγία στον εκπαιδευτικό να ανοίγει και να κλείνει όλη την ώρα τα μικρόφωνα, για να μην ακούγεται η φωνή των μαθητών!! Όποιος νομίζει ότι έτσι μπορεί να γίνει μάθημα, φαίνεται ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από αίθουσα διδασκαλίας.
– Αδιαφορούν πλήρως για τις επισημάνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε εύλογο χρόνο για μια τεκμηριωμένη και επιστημονική έκθεση για τον αντίκτυπο αυτής της μεθόδου. Και επεσήμανε την ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς. Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να ζητηθεί η συγκατάθεση και των οικογενειών των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
– Η τοποθέτηση κάμερας μέσα στα σχολεία δεν συμβάλλει στην αναγκαιότητα του ανοιχτού σχολείου, ανοιχτού στην πρόσβαση, στη διαφορετικότητα, στην κριτική σκέψη, στις καινοτομίες. Αντίθετα την καταστέλλει, την περιορίζει, καθώς υποτάσσεται στις ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής του υπουργείου. Επιστρέφει σε ένα παρωχημένο δάσκαλο, μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών.
Να επισημάνουμε τέλος τις σοβαρές ανεπάρκειες στις υποδομές για μια αξιόπιστη απευθείας μετάδοση».