Αναφορά κατέθεσε  η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως με αφορμή επιστολή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Παιδιών με αυτισμό “Αγία Σκέπη” για τα άλυτα προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και τη συνεχιζόμενη αδιαφορία που επιδεικνύει η επίσημη πολιτεία απέναντι σε αυτά. Την Αναφορά συνυπέγραψαν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής.

Με επιστολή τους στον Πρωθυπουργό και στην Υπουργό Παιδείας, οι γονείς του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων & Φίλων Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Αγία Σκέπη» αναφέρονται στα καθημερινά ανυπέρβλητα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους, τα οποία βιώνουν συχνά την έλλειψη ενσυναίσθησης, ισότητας, δικαιοσύνης, σεβασμού προς τις ιδιαιτερότητές τους.

Τονίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είναι απαξιωμένο και αποτυχημένο ως προς τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, γιατί δεν έχει καταφέρει να τους εμπνεύσει την αγάπη για μάθηση, τη δίψα για γνώση, αδυνατεί να τα εντάξει και να τα ενσωματώσει και αντιθέτως τα περιθωριοποιεί παραγκωνίζοντάς τα.

Αισθάνονται ως γονείς παιδιών με διαταραχές και αναπηρίες χρόνια τώρα ότι οι κυβερνήσεις επιδεικτικά τους απαξιώνουν, τους αγνοούν και τους γυρνούν την πλάτη. Βρίσκονται λόγω της πανδημίας σε κατ’ οίκον περιορισμό με τα παιδιά τους και προσπαθούν να συμμετέχουν στα μαθήματα που πραγματοποιούνται μέσω της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, παρόλα τα προβλήματα και τις αντιξοότητες του όλου εγχειρήματος, παρόλες τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που σε προσωπικό επίπεδο το κάθε παιδί αντιμετωπίζει.

Επειδή αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων τα οποία δυστυχώς χρονίζουν, χωρίς να λαμβάνονται αρμοδίως υπόψη και χωρίς να υπάρχει σοβαρός, μέχρι σήμερα, σχεδιασμός με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επίλυσής τους, υποβάλουν σειρά ερωτημάτων για να τύχουν επιτέλους της δέουσας προσοχής εν όψει και του νέου νομοσχεδίου με ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, που εν μέσω πανδημίας τέθηκε σε διαβούλευση.
Ερωτούν:

1. Αν υπάρχει και σε ποιο βαθμό διαδικτυακή ασφάλεια του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου. Αν έχουν προβλεφθεί και παρθεί τα απαιτούμενα μέτρα αναφορικά με τη διαδικτυακή και online ασφάλεια των μαθητών;
2. Αν έχουν προβλεφθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα τρόποι ένταξης και ενσωμάτωσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα για υλοποίηση, με στόχο την συμπερίληψη και τη συνεκπαίδευση των μαθητών αυτών;
3. Υπάρχει σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την προσβασιμότητα των σχολείων για μαθητές ΑμεΑ;
4. Τι σκοπεύει να πράξει το Υπουργείο σχετικά με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης; Θα γίνονται οι τοποθετήσεις αυτών των εκπαιδευτικών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για όλες τις ώρες που οι μαθητές δικαιούνται; Οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης θα είναι εξειδικευμένοι στον τομέα της ειδικής αγωγής;
5. Προβλέπεται να υπάρξουν προγράμματα επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, όσον αφορά τον τρόπο προσέγγισης και μεταχείρισης των μαθητών με διαγνωσμένες αναπηρίες και διαταραχές;
6. Προβλέπεται να δημιουργηθούν νέα τμήματα ένταξης, όπου αυτό είναι απαραίτητο και επιβεβλημένο;
7. Εφόσον η παιδεία είναι δωρεάν και απευθύνεται εξίσου σε όλους τους