Τι αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας για την τοποθέτηση καμερών στο 1ο ΕΠΑΛ Κερκύρας:
Ο αυταρχισμός και η αντιδημοκρατική συμπεριφορά των υπευθύνων του Εργαστηριακού Κέντρου Κέρκυρας δεν έχει τελειωμό. Με μια πρωτοφανή και μυστική κίνηση τοποθέτησαν κάμερες στις σχολικές αίθουσες των εργαστηρίων για να «αποτρέψουν τυχόν ζημιές σε περίοδο κατάληψης».
Η κίνηση αυτή παραβιάζει κατάφωρα τόσο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτές τις αίθουσες. Αποτελεί ένα αυταρχικού τύπου μέτρο «αποτροπής» και η απαράδεκτη αυτή ενέργεια να μετατραπεί το σχολείο σε σκηνικό «μεγάλου αδελφού» δεν τιμάει κανέναν από όσους είχαν την «έμπνευση» να τις τοποθετήσουν.
Μάλιστα έγινε στα κρυφά, χωρίς να ενημερωθεί κανείς από τους 3 συλλόγους διδασκόντων, που διδάσκουν στα συγκεκριμένα εργαστήρια (Ε.Κ., 1ου ΕΠΑΛ, Εσπερινού ΕΠΑΛ).
Την ώρα που τα σχολεία έχουν εγκαταλειφθεί κυριολεκτικά στην τύχη τους με τους σοβάδες να πέφτουν στα κεφάλια μαθητών, με τα νερά της βροχής να πλημμυρίζουν αίθουσες και εργαστήρια, με το κτίριο στο Μαντούκι να είναι ετοιμόρροπο, έτοιμο να πέσει πάνω στα «πολύτιμα εργαστήριά τους», οι «φωστήρες» της σχολικής ιεραρχίας εκτίμησαν πως αυτό που χρειάζονται τα σχολεία είναι οι κάμερες και η παρακολούθηση της σχολικής ζωής . Συγχαρητήρια…(!).
Η τοποθέτηση καμερών ανοίγει το δρόμο για παρακολούθηση των μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και ας ισχυριστούν κάποιοι, πως θα ενεργοποιούνται σε περίοδο κατάληψης ή δεν θα κρατάνε αρχείο. Κανείς από τους εμπνευστές της εγκατάστασης τους δεν μπορεί να εγγυηθεί τη «χρηστή» λειτουργία τους και κανείς από εμάς δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στους χειριστές τους.
Αντλώντας παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία θα αντιληφθούμε πως η εγκατάσταση καμερών γίνεται πάντα με λογικοφανή επιχειρήματα και στο τέλος η αξιοποίηση τους καταλήγει σε σκληρή αστυνόμευση και σε καταπάτηση κάθε έννοιας δημοκρατικού δικαιώματος, στρεφόμενες πάντα ενάντια στους λαϊκούς αγώνες. Επίσης θα διαπιστώσουμε πως σε χώρες που δεν στερούνται τεχνολογικών μέσων, σε καμία περίπτωση δεν απέτρεψαν οι κάμερες δυσάρεστες καταστάσεις ακόμα και μέσα στα σχολεία, όπως πολύ συχνά βλέπουμε στις ΗΠΑ και σε διάφορες άλλες χώρες.
Όμως, αυτό που δεν μας είπαν τα σχολικά στελέχη που πραγματοποίησαν την εγκατάσταση των καμερών -και μάλιστα εν κρυπτώ- είναι αν ζήτησαν, πριν τις τοποθετήσουν, (πότε και με ποιο τρόπο) την προβλεπόμενη γνώμη του διδακτικού προσωπικού, του συλλόγου γονέων και των μαθητικών συμβουλίων και κυρίως αν αξιολογήθηκαν και από ποιους, οι συνέπειες της τοποθέτησης τους μιας και «Η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων.
Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιοριστεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών (Γνωμοδότηση 2/2009 της Ομάδας Εργασίας του Άρθρου 29, καθώς επίσης και η Απόφαση 77/2009 της ΑΠΔΠΧ)».
Δε μας είπαν, αν τοποθέτησαν ενημερωτικές πινακίδες, έτσι ώστε να γνωρίζουν πλήρως όλοι οι μαθητές και οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο παρακολουθούνται (άρθρο 18 της 1/2011 Οδηγίας της ΑΠΔΠΧ).
Αν ενημέρωσαν τη ΔΔΕ Κέρκυρας, το Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, ή κάποιον τέλος πάντων για την τοποθέτησή τους.
Οι κάμερες δεν συνεισφέρουν σε τίποτα, όσον αφορά την ασφάλεια των εγκαταστάσεων παρά μόνο στην παραβίαση της ιδιωτικότητας της σχολικής ζωής και πρέπει να ξηλωθούν χωρίς δεύτερη κουβέντα.
Οι μαθητές μας και οι αγώνες τους, δεν είναι εχθρός του δημόσιου σχολείου και κάθε προσπάθεια έστω και έμμεσα να ταυτιστούν με την αναβαθμισμένη παραβατικότητα είναι άδικη και υπονομεύει πάνω από όλα τη δουλειά των δεκάδων εκπαιδευτικών στο σχολικό συγκρότημα που χωρίς καμιά υποστήριξη από την πολιτεία δίνουν με αυταπάρνηση τη μάχη της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης των μαθητών.