Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην και στις  εκλογές Συμβουλίων Διοίκησης στα Πανεπιστήμια.

 

Πιο αναλυτικά, όπως τόνισε σε συνέντευξή στης στο libre, «Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, με πρώτους αξιολογούμενους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς».

Ολη η συνέντευξη:

–Κυρία Υπουργέ, η αξιολόγηση στα σχολεία θα γίνει τελικά;

Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο βελτίωσης, το οποίο εφαρμόζεται στην πλειονότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης αλλά και διεθνώς.

Η αξιολόγηση έχει τρεις εκφάνσεις: 1) σχολικής μονάδας, 2) εκπαιδευτικού συστήματος – η λεγόμενη «ελληνική PISA», και 3) ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τα δύο πρώτα επίπεδα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και εφαρμόζονται σε ετήσια βάση. Η εκλογές Συμβουλίων Διοίκησης στα Πανεπιστήμια, η οποία μας δίνει πλέον την δυνατότητα να χαράσσουμε πολιτική στη βάση μετρήσιμων δεδομένων.

Όσον αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Η διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, με πρώτους αξιολογούμενους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς.

–Τι γίνεται με τις εκλογές Συμβουλίων Διοίκησης στα Πανεπιστήμια; Εφαρμόστηκε το νέο σύστημα που προβλέπει ο νέος νόμος-πλαίσιο;

Ο νόμος ξεκίνησε να εφαρμόζεται άμεσα, μόλις δύο εβδομάδες μετά την ψήφισή του. Τον περασμένο Αύγουστο εκδόθηκαν οι προκηρύξεις για την ανάδειξη των εσωτερικών μελών των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων.

Οι εκλογικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν σε δέκα πανεπιστημιακά ιδρύματα με καθολική συμμετοχή των μελών ΔΕΠ – το ποσοστό συμμετοχής άγγιξε το 96%, γεγονός που προσδίδει και τη μέγιστη νομιμοποίηση στα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ.

Αυτή τη στιγμή, σε κάποια Πανεπιστήμια, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανάδειξης των εξωτερικών μελών των Συμβουλίων Διοίκησης.

–Οι ειδικοί ανησυχούν για το συνδυασμό κορωνοϊού και γρίπης. Σε αυτό το πλαίσιο μελετάτε το ενδεχόμενο επαναφοράς το μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;

Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και με την επιτροπή των ειδικών, παρακολουθούμε την πορεία του κορωνοϊού και της γρίπης, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία συζήτηση για την επαναφορά της μάσκας στο σχολείο και καμία σχετική εισήγηση.

–Είστε ευχαριστημένη με το έργο σας στο υπουργείο Παιδείας;

Είμαι ευτυχής που είχα το χρόνο να νομοθετήσω αλλαγές αλλά και να τις δω να υλοποιούνται. Η πρώτη χρονιά στο Υπουργείο Παιδείας ήταν χρονιά καίριων νομοθετικών προβλέψεων, η δεύτερη ήταν σημαντική για τις πιλοτικές εφαρμογές και η τρίτη ήταν χρονιά καθολικής εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων. Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας.

Προχωρήσαμε σε μία συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που αρχίζει από το Νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι το Πανεπιστήμιο και τη Δια Βίου Μάθηση.
Κάναμε πράξη το Νηπιαγωγείο από 4 ετών, την εκμάθηση Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, προχωρήσαμε σε 25.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια που δεν είχε γίνει ούτε ένας, πραγματοποιήσαμε οριζόντιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία, καταρτίσαμε 166 νέα Προγράμματα Σπουδών.
Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αναμορφώσαμε και ενισχύσαμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να έρθει πιο κοντά με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Εντοπίζουμε πρώτα ποιες είναι οι ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά και λαμβάνουμε τα στοιχεία αυτά υπόψιν όταν διαμορφώνουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Στα Πανεπιστήμια έγινε μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο χρηματοδότησης. Μέχρι πρόσφατα το ύψος των χρημάτων που έπαιρνε κάθε Πανεπιστήμιο το αποφάσιζε αυθαίρετα κάθε Υπουργός, τώρα υπάρχουν αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης, ένα πραγματικό κίνητρο για την ποιοτική βελτίωση των πανεπιστημίων μας.
Ενισχύσαμε τις δυνατότητες των Πανεπιστημίων μας με το εσωτερικό ERASMUS, τα διπλά και κοινά πτυχία, τα βιομηχανικά διδακτορικά, την αμειβόμενη πρακτική άσκηση, το πλήρες πλαίσιο για spin-off και start-up εταιρείες, τις συνεργασίες με κορυφαία ΑΕΙ του εξωτερικού.

Ανοίγουμε το Πανεπιστήμιο στον κόσμο. Το όραμα που διατρέχει συνολικά την προσπάθειά μας είναι πώς θα δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στις νέες και στους νέους. Ο στόχος είναι η επόμενη γενιά να είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας.

–Για τις παρακολουθήσεις – μεταξύ άλλων και τη δική σας – από το predator θα θέλατε να κάνετε κάποιο σχόλιο ή σας αρκεί η διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι το Μέγαρο Μαξίμου δεν έχει καμία σχέση με όλα αυτά;

Τον τελευταίο καιρό ζούμε ένα θέατρο του παραλόγου. Επί εβδομάδες, δημοσιοποιούνται λίστες ονομάτων, σχεδόν αποκλειστικά υπουργών και κυβερνητικών στελεχών, ανάμεσα στα οποία και το δικό μου.

Επί εβδομάδες κατηγορείται η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός της χώρας, χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο, χωρίς την παραμικρή απόδειξη. Με απολύτως θεσμικό τρόπο, ενισχύσαμε τις δικλείδες ασφαλείας στη λειτουργία της ΕΥΠ.

Η Δικαιοσύνη που διερευνά το θέμα, θα δώσει απαντήσεις. Στο μεταξύ, η Αξιωματική Αντιπολίτευση, μη έχοντας τίποτα να αντιτάξει στο έργο της κυβέρνησης, υιοθετεί τα σενάρια των δημοσιευμάτων και επενδύει στην τοξικότητα.

–Μετά τις εκλογές και εφόσον η ΝΔ είναι πρώτο κόμμα, θα θέλατε να είστε και πάλι υπουργός Παιδείας ή θα διεκδικήσετε κάποια άλλη θέση;

Οι υποψήφιοι βουλευτές κρίνονται σε πρώτη φάση από τις Ελληνίδες και τους Έλληνες στις βουλευτικές εκλογές, και εγώ θα κριθώ στον Βόρειο Τομέα της Β’ Αθηνών.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένας μόνο άνθρωπος ο οποίος είναι ο απόλυτος κριτής για το αν και εφόσον ο καθένας και η καθεμία από εμάς μπορεί να είναι χρήσιμος ή χρήσιμη σε μία Κυβέρνηση, και αυτός είναι ο Πρωθυπουργός.

Ελπίζω οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους στον Κυριάκο Μητσοτάκη και στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

–Ποιο θα είναι το δίλημμα των εκλογών και γιατί η ΝΔ αναδεικνύει σε μείζον ζήτημα την αυτοδυναμία;

Οι επικείμενες εκλογές είναι καθοριστικής σημασίας καθώς το αποτέλεσμά τους θα διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για τη σταθερότητα της χώρας, για την αντιμετώπιση μεγάλων προκλήσεων, τη συνέχιση σημαντικών μεταρρυθμίσεων.

Όταν από τη μία μεριά υπάρχει η σταθερότητα, η υπευθυνότητα και η θετική πορεία προς τα εμπρός, που διασφαλίζει η ΝΔ, και από την άλλη μεριά η αβεβαιότητα, ο λαϊκισμός, η επιστροφή στο αποτυχημένο παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για εφησυχασμό, χαλαρή στάση, ή αποχή. Γι’ αυτό επιδιώκουμε την αυτοδυναμία.

Όχι ως αυτοσκοπό, ούτε ως εγωιστικό στόχο. Αλλά ως μέσο για να συνεχίσουμε τη θετική πορεία που ξεκίνησε το 2019, να συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία, να συνεχίσουμε στο δρόμο της ανάπτυξης και των θετικών αλλαγών, που έχουν σημαντικά οφέλη για όλους. Αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία σημαίνει αυτοδύναμη Ελλάδα. Το μήνυμά μας είναι απλό και ξεκάθαρο, πιστεύω πείθει καθημερινά όλο και περισσότερους πολίτες και αυτό θα αποδειχτεί την ώρα της κάλπης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025