Συγκλονιστικά ήταν τα λόγια των εκπαιδευτικών που επιλέγουν να ασκούν το λειτούργημά τους στα Καταστήματα Κράτησης και να συμβάλλουν καθοριστικά με αυτόν τον τρόπο και στην αυτοβελτίωση των κρατουμένων αλλά και στην ομαλότερη ένταξή τους αργότερα στην κοινωνία.

«Ευχαριστούμε τους δασκάλους μας που μας μάθανε να γράφουμε αντί να βάζουμε απλά έναν σταυρό, που μας μάθανε πως να κάνουμε μία αίτηση, που μας μάθανε Ελληνικά.» «Όταν βγούμε από τη φυλακή θα γυρίσουμε στο σχολείο.»

Μερικά από τα λόγια των κρατουμένων στο Κατάστημα Κράτησης Κορίνθου, που επισκέφθηκε σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, , και στο οποίο πραγματοποιούνται από φέτος προγράμματα δια βίου μάθησης, όπως και σε άλλα ανά την Ελλάδα.

Στην αποστολή συμμετείχαν, μαζί με την Υπουργό, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) Κώστας Δέρβος, ο Δήμαρχος Κορίνθου, Βασίλης Νανόπουλος, και οι Βουλευτές Κορινθίας Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας, και Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται στο πλαίσιο του Έργου «Κέντρα Δια Βίου Μάθησης – Νέα Φάση», συγχρηματοδοτούμενου από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τριμερή συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του εκάστοτε συμβαλλόμενου Δήμου και του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) Το Έργο υλοποιείται σε 290 Δήμους και προσφέρει δωρεάν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων μέσω δια ζώσης ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης σε θεματικές ενότητες όπως: βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες, ξένες γλώσσες, νέες τεχνολογίες, κοινωνικές δεξιότητες, πολιτισμός – τέχνες κ.α. Την τρέχουσα περίοδο υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα σε 16 Καταστήματα Κράτησης σε όλη την Ελλάδα.

Στο Κατάστημα Κράτησης Κορίνθου υλοποιείται κατά την τρέχουσα περίοδο το πρόγραμμα “Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην καθημερινή ζωή (Α1)”, με στόχο να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι κρατούμενοι βασικές επικοινωνιακές ικανότητες χρήσης της ελληνικής γλώσσας, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται σε καθημερινές ανάγκες ή καταστάσεις, με τυπικό ή φιλικό τρόπο. Πρόκειται για μία ειδική ομάδα εκπαιδευόμενων, που μιλούν Ελληνικά ή άλλες γλώσσες, χωρίς συγκεκριμένο επίπεδο εκπαίδευσης ή γνώσης, και εκπαιδεύονται σε απλές επικοινωνιακές καταστάσεις που αφορούν στην καθημερινή ζωή, όπως ευκαιρίες εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης εντός και εκτός φυλακής, επαφή με δημόσιες/ιατρικές υπηρεσίες κ.ά.

Συγκλονιστικά ήταν και τα λόγια των εκπαιδευτικών που επιλέγουν να ασκούν το λειτούργημά τους στα Καταστήματα Κράτησης και να συμβάλλουν καθοριστικά με αυτόν τον τρόπο και στην αυτοβελτίωση των κρατουμένων αλλά και στην ομαλότερη ένταξή τους αργότερα στην κοινωνία. Χαρακτηριστικά, εκπαιδευτικός δήλωσε στην Υπουργό «Εγώ θα φύγω από εδώ μόνο με τη σύνταξη!»

Παράλληλα με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, στο Κατάστημα Κράτησης Κορίνθου λειτουργούν Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο για τους ανήλικους κρατούμενους, στα οποία οι μαθητές κατατάσσονται ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο. Η Νίκη Κεραμέως συνομίλησε με τους μαθητές, τους συνεχάρη που συνεχίζουν το σχολείο και τους ενθάρρυνε να επενδύουν στη γνώση, η οποία αποτελεί καίριο εφόδιο για την επανένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων δήλωσε: «Δεν έχουμε λόγια για το εξαιρετικά σημαντικό έργο του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού στα καταστήματα κράτησης, για τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν προκειμένου να προσφέρουν πολύτιμα εφόδια στους κρατουμένους, και για την αυτοβελτίωσή τους αλλά και για την ομαλή επανένταξή τους αργότερα στην κοινωνία. Δημιουργήθηκαν φέτος, σε συνεργασία με τους Δήμους και το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), 16 Κέντρα Δια Βίου Μάθησης εντός Καταστημάτων Κράτησης, δίνοντας στους κρατουμένους σημαντικές δυνατότητες να αποκτήσουν χρήσιμες επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητες, να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τις κλίσεις τους, να αποκτήσουν μία θετική στάση για το παρόν και το μέλλον τους. Κάθε κρατούμενος που βελτιώνει την ποιότητα ζωής του μέσα από τη μάθηση, κάθε ευκαιρία για πιο ομαλή επανένταξη μετά την αποφυλάκιση, είναι το μεγαλύτερο κέρδος για τον ίδιο, για το εκπαιδευτικό σύστημα, για την κοινωνία εν συνόλω. Συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια για μία εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, που εξασφαλίζει καλύτερες προοπτικές, μία Παιδεία για όλους που συνιστά τον πιο αξιόπιστο μοχλό κοινωνικής κινητικότητας. Η μάθηση δεν σταματάει ποτέ.».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025