ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ| ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ| Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, ως εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας στην επί της αρχής ομιλία της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ανέδειξε ότι στο νομοθέτημα εγείρονται σοβαρά ζητήματα διαδικασίας και περιεχομένου.
Ξεκίνησε εγείροντας τα ζητήματα διαδικασίας. «Ευτελίζετε τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς, υποτιμάτε το Σώμα των βουλευτών, εμπαίζετε σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα: μαθητές, φοιτητές, δασκάλους και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, μέλη της Ακαδημίας, γονείς. Εν ολίγοις, κυρίες και κύριοι, επιδεικνύετε πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε σχολιάζοντας το επείγον της διαδικασίας:
«Τι το επείγον λοιπόν στο παρόν; ποιες οι επείγουσες ρυθμίσεις; Σίγουρα δεν είναι επείγουσες και οι 225 διατάξεις του παρόντος. Γιατί λοιπόν τις φέρνετε νύχτα – κυριολεκτικά – προς επεξεργασία και ψήφιση; Τέτοιος ο πανικός σας; Ναι, το ξέρουμε, και το ξέρετε και εσείς ότι είστε κυβέρνηση σε αποδρομή, αλλά τέτοιος ευτελισμός κοινοβουλευτικών διαδικασιών και, δη, σε ζητήματα που αφορούν στην παιδεία των παιδιών μας είναι ανεπίτρεπτος».
Στη συνέχεια, ανέδειξε τα άκρως σοβαρά ζητήματα ουσίας και περιεχομένου των ρυθμίσεων. «Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νομοσχέδιο-μαμούθ, ένα συμπίλημα ρυθμίσεων, που αγγίζει ολόκληρο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μία συρραφή διατάξεων, χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που καταστρέφουν ό,τι έχει απομείνει όρθιο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Κύριε Υπουργέ, με μανία, με διάθεση ρεβανσισμού, χωρίς όραμα, με το παρόν, ως άλλος Νέρωνας, παραδίδετε στις φλόγες ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς να υπολογίζετε συνέπειες, χωρίς να λαμβάνετε υπ’ όψιν πως οι διατάξεις που νομοθετείτε σήμερα συνιστούν ρυθμίσεις που αλλάζουν ζωές ανθρώπων με μακροπρόθεσμο αντίκτυπο, που ξεπερνούν κατά πολύ την καταστροφική κυβερνητική σας θητεία, αλλά δεν σας νοιάζει, δεν θα είστε κυβέρνηση, δεν θα είστε Υπουργός» και προχώρησε αναφερόμενη ενδεικτικά σε τέσσερα μόνο ζητήματα, λόγω πίεσης χρόνου:
1. «Επιχειρείτε την τελευταία πράξη του δράματος προς την απόλυτη ισοπέδωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα με την κατάργηση και των τελευταίων ανώτατων ιδρυμάτων τεχνολογικού τομέα και την κατάτμηση και συγχώνευσή τους σε ανώτατα ιδρύματα πανεπιστημιακού τομέα. Και ενώ σας έχουμε θέσει από την αρχή της διαδικασίας αυτής καίρια ερωτήματα σχετικά με την άναρχη αυτή αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που επιχειρείτε ακόμα και σήμερα, δεν έχουμε λάβει απαντήσεις.
2. Εισάγετε ρυθμίσεις για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Χρειάστηκε να περάσουν 2 χρόνια, αντικρουόμενων δηλώσεων από εσάς, τον Πρωθυπουργό και λοιπά κυβερνητικά στελέχη, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, περί κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, αφενός επιχειρείτε την κατάργηση του αυτόνομου παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, αφετέρου επιστρέφετε στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό, δηλαδή, σύστημα, φυσικά βέβαια στολισμένο με την ιδεοληψία σας. Ένα σύστημα γεμάτο προβληματικά σημεία.
3. Με τις ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία ολοκληρώνετε το σχέδιό σας που εγκαινίασαν από την αρχή της κυβερνητικής θητείας οι προκάτοχοί σας, δηλαδή την πλήρη ισοπέδωση των σχολείων αυτών. Των σχολείων που αποτελούν νησίδες αριστείας και καινοτομίας και θα έπρεπε μόνο να ενισχύονται και να βελτιώνονται.
4. Aποφασίζετε με ένα άρθρο, να «πολυτεχνειοποιήσετε» όλα τα τμήματα σχολών μηχανικών, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, εν ολίγοις με μια Υπουργική Απόφαση. Με αυτό τον τρόπο, πολλαπλασιάζετε υπέρμετρα τον αριθμό των πανεπιστημιακών τμημάτων Μηχανικών και συνακόλουθα τον αριθμό των αποφοίτων. Και αυτή η διαδικασία επιχειρείται χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς να ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς καμία πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, κυρίως όμως οδηγώντας σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω των πολυτεχνικών σπουδών εν γένει».
Κλείνοντας την παρέμβασή της, στηλίτευσε για ακόμα μία φορά την απουσία ειλικρινούς δημοκρατικού διαλόγου κατά τη διαδικασία: «Ο χρόνος για ουσιαστική συζήτηση, δυστυχώς, είναι ελάχιστος, οι φορείς που θα κληθούν στην αυριανή συνεδρίαση, δεν θα έχουν την ευκαιρία να ακουστούν, και έτσι εσείς, μέσα από ανεπίτρεπτες διαδικασίες και ευκαιριακές συμμαχίες θα μείνετε στην ιστορία για την απόλυτη ισοπέδωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος», είπε χαρακτηριστικά.
Ακολουθεί το βίντεο της ομιλίας επί της αρχής του νομοσχεδίου:
|