Όλα όσα είπε η  Νίκη Κεραμέως στην εκδήλωση «4 χρόνια έργο για την Παιδεία, Αλλαγή #ΣτηνΠράξη»

Συγκεκριμένα, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η εκδήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως με θέμα «4 χρόνια έργο για την Παιδεία, Αλλαγή #ΣτηνΠράξη». Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, πρώην Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Βουλευτές, πλήθος προσωπικοτήτων της πολιτικής και της εκπαίδευσης, ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η προσέλευση του κόσμου, σε μία παρουσίαση γεμάτη εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

“Τολμώ να πω ότι δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι, πράγματι, στην εκπαίδευση τα τελευταία τέσσερα χρόνια συντελείται μία σιωπηλή επανάσταση” δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του, επισημαίνοντας ότι “μεγάλες αλλαγές, για τις οποίες μιλούσαμε εδώ και δεκαετίες, επιτέλους υλοποιούνται. Σίγουρα μπορούμε να κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και να τους πούμε: ναι, στον κεντρικό πυρήνα του προγράμματός μας για την εκπαίδευση, όπως ακριβώς τα παρουσιάσαμε πριν από τις εκλογές του 2019, τα είπαμε και τα κάνουμε πράξη. Ήμασταν συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Δεν το λέω αυτό ούτε με κομπορρημοσύνη, ούτε με οποιαδήποτε δόση αλαζονείας, αλλά για να τονίσω και πάλι ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και πολιτικής χτίζονται, πρωτίστως, μέσα από την αξιοπιστία των λόγων και των έργων. Ήρθαμε στα πράγματα με μία πολύ ξεκάθαρη θεώρηση για το πώς έπρεπε να κάνουμε βαθιές τομές στην εκπαίδευση, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο πανεπιστήμιο. Πράγματι, πολλές από αυτές τις τομές έχουν ήδη γίνει πράξη”.

Η Υπουργός, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στις προσπάθειες για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας τα τελευταία 4 χρόνια, παρουσίασε την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε σε πέντε συν μία θεματικές δέσμες, σύμφωνα με το πρόγραμμα Παιδείας που είχε εξαγγελθεί προεκλογικά. Πιο αναλυτικά, αναφέρθηκε, στις πιο εμβληματικές μεταρρυθμίσεις, κατανεμημένες ως εξής: 1. Αποκατάσταση της εκπαίδευσης ως ενός πραγματικά δωρεάν αγαθού για όλους, 2. Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού περιεχομένου – Αναβάθμιση εκπαιδευτικών επιλογών, 3. Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση, 4. Αναβάθμιση ποιότητας, αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας δομών εκπαίδευσης, 5. Βελτίωση εκπαιδευτικών υποδομών και εξοπλισμού, +1:μία οριζόντια δέσμη πολιτικών, απλοποίηση διαδικασιών – μείωση γραφειοκρατίας και συγκεντρωτισμού, διαφάνεια. «Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός, να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια για να μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο. Να γίνουν δημιουργικοί και συμμετοχικοί πολίτες. Να διεκδικήσουν τα όνειρά τους, να κατακτήσουν τις κορυφές που επιθυμούν. Να είναι ευτυχισμένα. Κάναμε πολλά, μπορούμε περισσότερα. Η βασική μας επιδίωξη είναι μία: πώς η επόμενη γενιά θα είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας», κατέληξε στην ομιλία της η Υπουργός.

Το λόγο έλαβαν οι Υφυπουργοί Παιδείας, Ζέττα Μακρή και Άγγελος Συρίγος, αναφερόμενοι στους τομείς αρμοδιότητάς τους, ενώ αναγνώστηκε μήνυμα από την Ευρωπαία Επίτροπο για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και τη Νεολαία, Mariya Gabriel, στο οποίο συγχαίρει τη Νίκη Κεραμέως που κατέστησε την παιδεία στη χώρα μας πιο σύγχρονη, πιο ποιοτική και συμπεριληπτική, καθώς και για την πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία της για την Ουκρανία. Στη συνέχεια, μεταδόθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα από την Stefania Giannini, αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της UNESCO, αρμόδια για θέματα εκπαίδευσης, η οποία εξήρε την «αξιοσημείωτη δουλειά που έχει γίνει στο Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας τα τελευταία 4 χρόνια», επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα πλέον αποτελεί πρότυπο και πρωταθλητή» για τις χώρες που σχεδιάζουν εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση με 6 ωφελούμενους από τις εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίοι παρουσίασαν από τη δική τους οπτική τις αλλαγές που επέφεραν οι μεταρρυθμίσεις αυτές στη ζωή τους. Για «επιστροφή στη χώρα του φωτός» μίλησε καταρτιζόμενος σε δημόσιο ΙΕΚ που απέκτησε μία δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση μέσα από την ειδικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ. «Δεν το αξίζουν τα παιδιά μας; Αναμφισβήτητα, η επένδυση στη νέα γενιά είναι ο μοναδικός δρόμος της ανάπτυξης στη χώρα μας» είπε για τα εργαστήρια δεξιοτήτων εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κάνει ρομποτική. «Η σύμπραξη του ΕΚΠΑ με το Πανεπιστήμιο Yale των Ηνωμένων Πολιτειών αποτέλεσε μία νέα ευκαιρία για εμένα προσωπικά, αλλά και για άλλους φοιτητές, δίνοντάς μας τη δυνατότητα πρόσβασης σε διεθνούς εμβέλειας υποδομές και εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς δίδακτρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ερευνήτρια του ΕΚΠΑ, ενώ για την καίρια διευκόλυνση στην καθημερινότητά τους μίλησαν ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, που απέκτησε μόνιμη θέση σε σχολείο μετά από 7 έτη ως αναπληρωτής, και μία μητέρα μονογονεϊκής οικογένειας από το διευρυμένο ολοήμερο. «Μέσα από μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι, οπτικοακουστικά ερεθίσματα, κατασκευές, παιχνίδια, τα παιδιά αυτής της ηλικίας αφομοιώνουν λέξεις και φράσεις στην αγγλική γλώσσα με τον πιο ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο και τις μεταφέρουν με τον ίδιο ενθουσιασμό και στο σπίτι τους!» είπε για τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο καθηγήτρια με 17 έτη εμπειρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025