Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας την επίθεση του Υπουργού Παιδείας κατά της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Σήμερα, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε περίτρανα ότι η Κυβέρνηση αποστρέφεται και τις Ανεξάρτητες Αρχές και την έννοια της αξιολόγησης.
Ο Υπουργός Παιδείας προέβη σε επίθεση εναντίον της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, στην οποία παρουσιάστηκαν τα πορίσματα της “Έκθεσης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης 2016”.
Ο Υπουργός, σε έντονο ύφος, καταφέρθηκε εναντίον της Αρχής, απαξιώνοντας τα αποτελέσματα της Έκθεσης. Η επίθεση κορυφώθηκε, όταν ο Υπουργός, αναφερόμενος σε έγγραφο της ΑΔΙΠ αγνώστου χρονολογίας το οποίο δεν είχε κοινοποιηθεί στους συμμετέχοντες στη συνεδρίαση, ζήτησε από την Πρόεδρο της ΑΔΙΠ να το αποσύρει.
Θυμίζουμε ότι η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση συνιστά Ανεξάρτητη Αρχή που περιβάλλεται με πλήρη διοικητική αυτονομία, ώστε να μπορεί να επιτελεί το έργο της ανεξάρτητα από την εκτελεστική εξουσία. Αυτή η Κυβέρνηση, όμως, αποστρέφεται τις Ανεξάρτητες Αρχές, καθώς επιθυμεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο όλων των δομών του Κράτους.
Οι πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης αποκαλύφθηκαν στην τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Μιχελή, ο οποίος ανερυθρίαστα είπε: “Όσες περισσότερες Ανεξάρτητες Αρχές φτιάχνουμε κατά τη γνώμη μου, τόσο αφαιρείται πολιτικό βάρος από την ελληνική πολιτεία, που μπορεί να αποφασίζει. Ανεξάρτητες Αρχές που δεν λογοδοτούν, που δεν ξέρω πώς αποφασίζουν ή το πώς επιλέγονται που δεν έρχονται και φέρνουν εδώ ουδέτερες εκθέσεις, το λέω με κάθε ειλικρίνεια, αρχίζουν να με φοβίζουν”.
Για τη Νέα Δημοκρατία, η ΑΔΙΠ αποτελεί βασικό πυλώνα λειτουργίας του συστήματος Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς συνιστά κομβικό θεσμικό όργανο για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την ακόλουθη διασφάλιση και πιστοποίηση της ποιότητάς τους.”