«Δεν θα χαθεί η σχολική – ακαδημαϊκή χρονιά», λέει η . Ορκωμοσία αποφοίτων από μακριά στην Ιατρική Κρήτης, λόγω .  Οδηγίες για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τρεις είναι οι ενδεχόμενες αποφάσεις που θα λάβει το υπουργείο Παιδείας, για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, εάν τα σχολεία ανοίξουν μετά τις γιορτές του Πάσχα, την Δευτέρα 27 Απριλίου όπως σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας.

Η υπουργός Παιδείας , μιλώντας στην ΕΡΤ και στον ΣΚΑΙ είπε ότι «εκ των πραγμάτων οι λύσεις που έχουμε για το άνοιγμα των σχολείων για μετά τις γιορτές του Πάσχα θα είναι:

«Το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους, το ενδεχόμενο μείωση της διδακτέας ύλης, ενώ για τις τις υπάρχει το ενδεχόμενο να μετακυλιστεί η ημερομηνία έναρξης των Εξετάσεων. Σταθερή μας επιδίωξη θα είναι να μείνουμε όσο πιο κοντά γίνεται στην καθιερωμένη ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων».

Η υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι η τρέχουσα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά δεν θα χαθεί και ότι η κυβέρνηση Θα κάνει ό,τι χρειαστεί για αυτό.

Η Νϊκη Κεραμέως είπε ότι με το άνοιγμα τον σχολείων στις 27 Απριλίου, οι μαθητές θα έχουν χάσει μαθήματα τεσσεράμισι εβδομάδων και της Αχαΐας, Ζακύνθου και Ηλείας πεντέμισι εβδομάδες.

Αύριο επεκτείνεται και σε άλλες βαθμίδες η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τις : «Η σύγχρονη εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Ειδικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄Λυκείου οι πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δύνανται να αξιοποιηθούν παράλληλα και επικουρικά με την πλατφόρμα σύγχρονης εκπαίδευσης τουΥΠΑΙΘ.

Για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.

Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τασχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναιδυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το παρόνέγγραφο οδηγιών.

Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα υποστηριχθούν για την ψηφιακή πλατφόρμα e-me και για την ψηφιακή
πλατφόρμα e-class από τα αντίστοιχα κέντρα εξυπηρέτησης (Help Desk).

Για τον λόγο αυτό καλούνται οι Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας όλης της χώρας, μέσω των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, να συντονίσουν τη διαδικασία και να παρέχουν κάθε απαραίτητη διευκόλυνση προς τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους ώστε έως και την Τρίτη 24/3/2020 να έχουν ολοκληρωθεί οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες που απαιτούνται για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπως περιγράφονται παρακάτω.

Ως προς τη διαδικασία για τη δημιουργία των ψηφιακών τμημάτων και την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επισημαίνονται τα εξής:

A. Τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμών και ψηφιακών τμημάτων

Βήμα 1. Ο/η Διευθυντής/ντρια κάθε σχολικής μονάδας ορίζεται υπεύθυνος ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον ίδιο και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός
Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.). Η ομάδα εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης αναλαμβάνει με εξ αποστάσεως εργασία, να προσφέρει τεχνική υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ΄
όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, όπως περιγράφεται παρακάτω.

Για λόγους ορθολογικής κατανομής των εργασιών της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης προτείνεται η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς διαφορετικούς από εκείνους που έχουν οριστεί ή πρόκειται να οριστούν στην ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Σε όποια Περιφερειακή Δ/νση λειτουργούν «πόλοι καινοτομίας» προτείνεται να αξιοποιηθούν κατά προτεραιότητα.

-Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα υποστηρίζει και θα συντονίζει

α) τόσο την ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης όσο και

β) την ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της σχολικής του μονάδας.

Ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ των ομάδων

-Η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης κάθε σχολικής μονάδας για την υποβολή ερωτημάτων και για την επίλυση προβλημάτων δύναται ναανατρέχει στα ειδικά κέντρα απομακρυσμένης βοήθειας (Help Desk) για τις
πλατφόρμες e-me και eclass που έχουν δημιουργηθεί για αυτό τον σκοπό (βλ ενότητα Ε των οδηγιών)

Με τη συνδρομή της ομάδας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της κάθε σχολικής μονάδας ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα

Βήμα 2. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας κάθε σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν διαθέτουν ήδη, αποκτούν κωδικούς πρόσβασης για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Βήμα 3. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν την πλατφόρμα την οποία θα αξιοποιήσουν (e-me ή eclass) και δημιουργούν το/τα ψηφιακό/ά τμήμα/τα στα οποία στη συνέχεια εντάσσουν τους μαθητές/τριές τους. Προτείνεται να δημιουργηθούν από κάθε εκπαιδευτικό
περισσότερα από ένα ψηφιακά τμήματα, κατ’ αντιστοιχία του αριθμού τμημάτων στα
οποία διδάσκουν.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τον Διευθυντή / τη Διευθύντρια για την πλατφόρμα που επέλεξαν μέσω email στο οποίο επισυνάπτουν τον σχετικό σύνδεσμο – Link.

Βήμα 4. Με ευθύνη του Διευθυντή/τριας ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κάθε άλλου πρόσφορου μέσου:

α) για τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών/τριών στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
β) για την πλατφόρμα που αξιοποίησε ο κάθε εκπαιδευτικός για την δημιουργία του ψηφιακού τμήματος κοινοποιώντας τον σχετικό σύνδεσμο Link.
γ) για την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019.
https://register.sch.gr/students/admins/studentsNew.php

Βήμα 5. Οι γονείς/κηδεμόνες, με ευθύνη του Διευθυντή, μεριμνούν για την εγγραφή των μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Με την εγγραφή τους οι μαθητές/τριες αποκτούν μαθητικό λογαριασμό ΠΣΔ μέσω του οποίου έχουν την δυνατότητα να
συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στη σελίδα
https://register.sch.gr/students/

Ορκωμοσία αποφοίτων από μακριά στην Ιατρική Κρήτης, λόγω κορωνοϊού

Μία διαφορετική ορκομωσία θα πραγματοποιηθεί εφέτος στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης στην οποία οι πτυχιούχοι θα μπορούν να έχουν κοντά τους και την οικογένειά τους με τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.Στο γραφείο του Κοσμήτορα της Ιατρικής Σχολής Κρήτης, Καθηγητή Γ. Μ. Κοντάκη, με τη διαδικασία της τηλεδιάσκεψης και την εξ αποστάσεως (ηλεκτρονική) συμμετοχή των πτυχιούχων θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, στις 10 το πρωί, η τελετή ορκωμοσίας των νέων διδακτόρων, αποφοίτων των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και αποφοίτων της Σχολής του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, λόγω όγω της λήψης των αναγκαίων μέτρων για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Η διαδικασία τελεί υπό τους όρους και προϋποθέσεις της προστασίας των προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Καθηγητής Π. Τσακαλίδης, θα συμμετέχει διαδικτυακά καθώς και ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ηρακλείου, Χ. Βαβουρανάκης, όπου θα απονείμει το καθιερωμένο «Βραβείο Αριστείας» στον πρώτο σε βαθμολογία από τους αποφοιτούντες της Ιατρικής Σχολής.Στην τελετή θα ορκιστούν και θα απονεμηθούν πτυχία σε 10 αποφοίτους της Ιατρικής Σχολής, σε 6 Διδάκτορες και σε 9 αποφοίτους των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025