Τη γεωγραφία των ελλείψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία όλης της χώρας.
Από τον πίνακα που συνέταξαν οι αιρετοί εκπαιδευτικοί στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) Δημήτρης Μπράτης και Βασίλης Παληγιάννη προκύπτει ότι τα πλέον σοβαρά προβλήματα θα αντιμετωπίσουν τα σχολεία της Κρήτης και ιδίως του Ηρακλείου, του Πειραιά, των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων, της Αιτωλοακαρνανίας, της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής και της Β’ Θεσσαλονίκης.
Συνολικά, από τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας λείπουν 1.661 νηπιαγωγοί, 3.640 δάσκαλο, 1.161 καθηγητές Αγγλικής, 1.019 εικαστικοί, 806 θεατρολόγοι, 793 γυμναστές, 761 μουσικοί, 561 καθηγητές Πληροφορικής, 311 Γερμανικής και 84 Γαλλικής. Αυτές οι ελλείψεις αθροιζόμενες είναι 10.797 κενές θέσεις, στις οποίες πρέπει να προστεθούν 3.000 στην Ειδική Αγωγή και 7.000 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το σύνολο κενών θέσεων στα σχολεία που ανοίγυον την Παρασκευή, συνεπώς, είναι περίπου 21.000, αριθμού τον οποίο σχεδόν αποδέχθηκε προχθές και υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας Φρόσω Κιάου, αντίθετα με τον γραμματέα του υπουργείου Δ. Χασάπη που τον περιόρισε στις 17.000.
Τα μεγαλύτερο προβλήματα
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σημειώνει ο αιρετός δάσκαλος και πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δημήτρης Μπράτης, τα σχολεία με τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Αχαΐα, Ηλεία, Λακωνία, Ζάκυνθο, Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία, Ανατολική και Δυτική Αττική, Πειραιά κ.α. Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται στην Ανατολική Αττική με δήλωσή τους αναφέρουν ότι στην περιοχή του υπάρχουν 400 – κατά άλλους 500 – κενά στα σχολεία χωρίς να υπολογίζουν την Ειδική Αγωγή». «Στην Εκπαίδευση αυτή τη στιγμή τα συνολικά κενά είναι πάνω από 21.000 και μόνο η υπηρεσιακή υπουργό κυρία Κιάου παραδέχθηκε, προς τιμήν της, αυτή την πραγματικότητα», σημειώνει ο Δ. Μπράτης. «Όσον αφορά τους αναπληρωτές, δεν βλέπω να φτάνουν τα σχολεία οι πρώτοι από αυτούς πριν από το τέλος Σεπτεμβρίου, συνεπώς όσα λέγονται ότι όλα θα ξεκινήσουν ομαλά και όλοι θα είναι στις θέσεις τους απλά δεν μπορούν να γίνουν», τονίζει.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας σημειώνεται εδώ ότι ο αριθμός των λειτουργικών κενών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανά περιοχή, τα οποία παρουσιάζονται στον χάρτη των Δημ. Μπράτη και Βασίλης Παληγιάννη, απεικονίζει την κατάσταση όπως ήταν στις 28 Αυγούστου. Έκτοτε οι αριθμοί μπορεί να έχουν κάπως αλλάξει μετά τις αποσπάσεις, ωστόσο η γενική εικόνα παραμένει. Για παράδειγμα, στη Λάρισα τα κενά μετά τις αποσπάσεις μειώθηκαν αρκετά, ωστόσο ο νόμος δεν ήταν στο κόκκινο εξαρχής, Αντίθετα στις Κυκλάδες, όπου προ αποσπάσεων είχαν καταγραφεί 486 κενά, έπειτα από αυτές είναι 476 (μαζί με τα κενά στην Ειδική Αγωγή που έιναι 67, δηλαδή 409 χωρίς αυτά), όπως τα καταγράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάρου – Αντιπάρου. Άρα, οι Κυκλάδες παραμένουν στο κόκκινο. «
«Ειδικά για τη νησιώτική Ελλάδα, όπως οι Κυκλάδες, υπάρχει πλέον ο πολύ σοβαρός κίνδυνος να μην ανοίξουν καθόλου κάποια σχολεία την ημέρα του αγιασμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συντριπτική πλειονότητα των κενών είναι οργανικά και όχι λειτουργικά, δηλαδή κενά που έχουν δημιουργηθεί από την έλλειψη μόνιμων διορισμών και όχι από άδεις του εκπαιδευτικού προσωπικού (λοχείας – ανατροφής κ.τ.λ.)» εξηγούν οι εκπαιδευτικοί Σάντρα Αϊβάζογλου και Φωτεινή Μιχαήλ.