5 Ιανουαρίου 2017

Το Κέντρο Μελετών και ΤΕκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) της ΟΛΜΕ έχει ως στόχους τη μελέτη και την έρευνα των εκπαιδευτικών ζητημάτων, τη διαμόρφωση τεκμηριωμένων θέσεων στα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και την εκπαίδευση, την επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τέλος τη συμβολή στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση, το ΚΕΜΕΤΕ προτείνει και εισηγείται στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, το οποίο και λαμβάνει τις τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας και τις δράσεις του.

Στις δραστηριότητες του ΚΕΜΕΤΕ συμπεριλαμβάνονται επίσης η Πολιτιστική Λέσχη με τη λειτουργία για 4η συνεχή χρονιά της Θεατρικής ομάδας, η Ποδοσφαιρική ομάδα της ΟΛΜΕ η οποία συμμετέχει στο πρωτάθλημα της ΑΔΕΔΥ, η Βιβλιοθήκη και το Αρχείο. Συγχρόνως συνεχίζει να εκδίδεται η ΦΡΥΚΤΩΡΙΑ, το ηλεκτρονικό περιοδικό του ΚΕΜΕΤΕ.

Επιπλέον, το ΚΕΜΕΤΕ -σε συνεργασία πάντα με την ΟΛΜΕ- οργανώνει εθελοντική αιμοδοσία δύο φορές το χρόνο, στην οποία συμμετέχουν αρκετές ΕΛΜΕ, καθώς και τις θερινές κατασκηνώσεις για τα παιδιά των συναδέλφων/ισσών.

Τα Εκπαιδευτικά Συνέδρια που συνδιοργανώνονται από την ΟΛΜΕ και το ΚΕΜΕΤΕ είναι μία από τις πιο σημαντικές δραστηριότητές του.

Στις 14-16 Οκτωβρίου 2016, στη Βραυρώνα Αττικής, πραγματοποιήθηκε το 11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα “οι επιπτώσεις των μνημονίων στην Εκπαίδευση”. Εκεί παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν οι εργασίες των 8 διαφορετικών ομάδων που είχαν συγκροτηθεί για να επεξεργαστούν τους άξονες του κεντρικού θέματος του Συνεδρίου με βάση τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών Συνεδρίων της ΟΛΜΕ.

Αναλυτικά οι άξονες και τα επί μέρους θέματα των ομάδων εργασίας ήταν τα παρακάτω:

Α. «Οι επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας στο εργασιακό περιβάλλον και στη χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης»

1. “Η Κοινωνική Ασφάλιση στην περίοδο της κρίσης. Από το αναδιανεμητικό στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα. Επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς και στην ποιότητα της εκπαίδευσης.”

2. “Η υποχρηματοδότηση της Ελληνικής εκπαίδευσης. Αναπαραγωγή κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων στο σχολείο της κρίσης. Αντισταθμιστική εκπαίδευση. Παιδική φτώχεια.”

3. ΄΄Μισθολογική εξέλιξη των Ελλήνων εκπαιδευτικών στην περίοδο της κρίσης΄΄.

4. ΄΄Αδιοριστία εκπαιδευτικών. Επιπτώσεις των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. Οι σύγχρονες ανάγκες του σχολείου΄΄.

Β. «Δομή – οργάνωση της εκπαίδευσης και συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στην περίοδο της κρίσης – Έκθεση ΟΟΣΑ»

1. “Οι πολιτικές εποπτείας και αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Η παιδαγωγική ελευθερία. Ο ρόλος της ΟΛΜΕ.

2. ΄΄Ο ρόλος του Συλλόγου διδασκόντων και οι τομείς της ενιαίας και κριτικής γνώσης στο δημοκρατικό σχολείο΄΄.

3. ΄΄Το 4ο έτος πρακτικής άσκησης στην Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση: Προκλήσεις και απαντήσεις΄΄.

4. ΄΄Η εκπαίδευση σε αριθμούς. Η έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση. Μύθοι και πραγματικότητα΄΄.

Οι περιλήψεις των εργασιών που κατατέθηκαν στο Συνέδριο, όπως και στοιχεία βιβλιογραφίας, βρίσκονται στο σάιτ του ΚΕΜΕΤΕ:

Μετά την ολοκλήρωση του 11ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου, το ΚΕΜΕΤΕ συνεχίζει τις δραστηριότητές του. Οι ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα, σε εκδηλώσεις – ημερίδες που διοργανώνουν, μπορούν να ζητούν από το ΔΣ της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ να γίνονται παρουσιάσεις θεμάτων για τα οποία υπάρχουν έτοιμες μελέτες και επεξεργασίες στα πλαίσια των θέσεων του κλάδου.

Το ΚΕΜΕΤΕ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα συστήσει ανοιχτές ομάδες εργασίας για την παραπέρα διερεύνηση και μελέτη κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν το Δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του, με βάση τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών Συνεδρίων της ΟΛΜΕ.

Για τις δράσεις του ΚΕΜΕΤΕ θα υπάρχει τακτική ενημέρωση μέσω των ΕΛΜΕ και των σχολείων, ώστε όσοι συνάδελφοι και συναδέλφισσες επιθυμούν, να μπορούν να συμμετέχουν στις εργασίες, τις έρευνες και τις δραστηριότητες του ΚΕΜΕΤΕ.

Η φετινή αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί κεντρικά στις 13 Ιανουαρίου 2017 και στις 8 Μαΐου 2017 στα γραφεία της ΟΛΜΕ. Για τις ημερομηνίες της αιμοδοσίας στις κατά τόπους ΕΛΜΕ σας επισυνάπτουμε τη σχετική αφίσα.

alt

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025