Χρήστος Κέλλας: Το θέμα της αναγκαιότητας “παράτασης των στο ” φέρνει στη βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας.

Ο Λαρισαίος πολιτικός τονίζει τον εμπαιγμό του Υπουργείου σε συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευτικών, οι οποίοι κάλυψαν για ένα σχολικό έτος πάγιες ανάγκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, χωρίς να λάβουν ούτε ένα ευρώ πέρα των τακτικών αποδοχών τους στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα επισημαίνει, ως απόρροια της πολιτικής του Υπουργείου το σοβαρό ενδεχόμενο, για μια ακόμη σχολική χρονιά οι ομογενείς μαθητές και οι οικογένειές τους να βρεθούν μπροστά σε κλειστές σχολικές πόρτες, σε άδειες από εκπαιδευτικούς σχολικές αίθουσες, με “κουτσουρεμένα” ωρολόγια προγράμματα και αναρίθμητες χαμένες διδακτικές ώρες.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Έκδηλη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και του ελληνισμού της διασποράς για αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικές με θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Αφού πρώτα το Υπουργείο, “βάπτισε”, χωρίς κανένα σχεδιασμό, τα ελληνικά σχολεία από αμιγή σε δίγλωσσα ή περιέλαβε στην πρόσφατη υπουργική απόφαση με τις αλλαγές στη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, την κατάργηση της κατά προτεραιότητα δυνατότητας απόσπασης εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο, τώρα, ως αποκορύφωμα της ασυνέπειάς του, “έρχεται” η στάση του στο ζήτημα της παράτασης των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα, η περσινή πρόσκληση ενδιαφέροντος (Φ.821/51882/Η2/ 29-3-2016) με υπογραφή του κ. Φίλη, που προέβλεπε ότι “απόσπαση εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο μπορεί να γίνει μόνο για ένα (1) έτος και με δυνατότητα παράτασης, εφόσον διαπιστωθούν υπηρεσιακές ανάγκες”, ανατρέπεται πλήρως από την αντίστοιχη φετινή πρόσκληση (Φ. 821/99078/Η2/13-6-2017) με υπογραφή του κ. Γαβρόγλου, η οποία δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς που κατά το σχολικό έτος 2016-2017 αποσπάστηκαν σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού, μόνο με τις τακτικές αποδοχές της Ελλάδας (χωρίς επιμίσθιο).

Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας και του Λονδίνου, “η απόσπαση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών που έγινε σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο ρητά αναφέρει ότι η απόσπασή τους διαρκεί ένα (1) έτος και, όπως προβλεπόταν κάθε έτος, δινόταν η δυνατότητα παράτασης έως τη συμπλήρωση πενταετίας. Για άλλη μια φορά λοιπόν το υπουργείο εμφανέστατα εμπαίζει με τη στάση του τη συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευτικών οι οποίοι κάλυψαν για ένα (1) σχολικό έτος πάγιες ανάγκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, χωρίς να λάβουν ούτε ένα ευρώ πέρα των τακτικών αποδοχών τους στην Ελλάδα”.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς, μετά τα δικαιολογημένα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ότι ο υπουργός Παιδείας θα ανακαλούσε και θα αναζητούσε επειγόντως να βρει λύση για την αποκατάσταση της εμφανούς αυτής αδικίας, αγνοεί επιδεικτικά τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, αφενός μεν με το να μην τους επιτρέπει να παρατείνουν την απόσπασή τους σε σχολεία του εξωτερικού μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετίας, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αφετέρου δε διότι δεν προβλέπει στην νέα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόσπαση σε σχολεία του εξωτερικού (Φ.821/ 103904 /Η2/21-6-2017) να τους δοθεί προτεραιότητα απόσπασης εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το ανώτατο όριο της πενταετίας.

Δηλαδή, για το Υπουργείο Παιδείας, από την απόδοση δικαιοσύνης και την τήρηση βασικών αρχών του διοικητικού δικαίου απέναντι στους εκπαιδευτικούς του εξωτερικού που υπηρετούν χωρίς να επιβαρύνουν οικονομικά τη χώρα, είναι προτιμότερη μια επιλεκτική πολιτική αναίτιας επιβάρυνσης του οικονομικού προϋπολογισμού της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με επιμίσθια.
Κατά συνέπεια, ως απόρροια της συγκεκριμένης πολιτικής, φαίνεται επίσης να μην απασχολεί κανένα ιθύνοντα το σοβαρό ενδεχόμενο, για μια ακόμη σχολική χρονιά οι ομογενείς μας μαθητές και οι οικογένειές τους να βρεθούν μπροστά σε κλειστές σχολικές πόρτες, σε άδειες από εκπαιδευτικούς σχολικές αίθουσες, με «κουτσουρεμένα» ωρολόγια προγράμματα και αναρίθμητες χαμένες διδακτικές ώρες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Προτίθεστε, σεβόμενος την αρχή της συνέχειας της διοίκησης και αναλογιζόμενος το κοινωνικό πρόβλημα που θα προκληθεί στις οικογένειες των εκπαιδευτικών, να ανακαλέσετε την απόφασή σας και να επιτρέψετε κατά προτεραιότητα την παράταση απόσπασης στο εξωτερικό των εκπαιδευτικών που αποσπώνται κατ΄ έτος μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025