ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΑΠΟΔΟΜΕΙΤΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Φέρνετε προς ψήφιση ένα Σχέδιο Νόμου, που διακρίνεται για την προχειρότητα, την ασάφεια και την αδιαφορία επί των επιπτώσεων που θα έχει στις φοιτήτριες, τους φοιτητές, τους ήδη πτυχιούχους και τις οικογένειές τους, που κατηγοριοποιούνται σε προνομιούχους και μη».
Τα ανωτέρω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, στην τοποθέτησή του στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Ο κ. Κέλλας σημείωσε ότι “το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής συστήνεται με πρόχειρο τρόπο, δίχως να συνδέεται με την αγορά εργασίας και την οικονομία.
Τα 42 τμήματα των ΤΕΙ δίνουν τη θέση τους σε 5 Σχολές και 26 Τμήματα, που θα παράγουν νέες στρατιές ανέργων, καθότι πλήττεται σε μεγάλο βαθμό η Τεχνολογική Εκπαίδευση, η οποία καταγράφει αποτελεσματικότητα ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων της στην αγορά εργασίας”.
Εν συνεχεία επισήμανε ότι “δεν υπάρχει καμία διάταξη που να προστατεύει τους πτυχιούχους των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα”, θέτοντας στον Υπουργό το ερώτημα “τι προτίθεται να κάνει για την αντιμετώπιση του ζητήματος”.
Ακόμη, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ υπογράμμισε ότι “το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο θα έχει φοιτητές δύο ταχυτήτων, αφού δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τους φοιτητές των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που θα λάβουν τίτλους ΤΕΙ εντός ενός ΑΕΙ, όπως και γι’ αυτούς που έχουν υπερβεί το χρονικό όριο φοίτησης καθώς και εκείνους που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών των ΤΕΙ”.
Παράλληλα, τόνισε πως, “μέσω των διατάξεων που αφορούν σχολές και τμήματα των ΤΕΙ ανά την Ελλάδα, καθώς και μέσω της εκχώρησης αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Παιδείας, Οικονομικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την μετατροπή των ΑΕΙ σε ΤΕΙ και αντιστρόφως, επιχειρείται η διάλυση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, τη στιγμή που στο διεθνές και ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό περιβάλλον ισχύει το αντίστροφο”.
Περαιτέρω, στηλίτευσε “την εκχώρηση τόσο σημαντικών εξουσιών στον Υπουργό Παιδείας, αφού κάτι τέτοιο συμβαίνει μόνο σε ολοκληρωτικά καθεστώτα”.
Σε άλλο σημείο της ομιλία του, ο κ. Κέλλας, έθιξε τον εμπαιγμό της κυβέρνησης έναντι των πολυτέκνων και τριτέκνων οικογενειών, για τις οποίες δεν λαμβάνεται ουδεμία μέριμνα επί των μετεγγραφών, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “η κυβέρνηση τους εμπαίζει και πως εχθρεύεται την πολύτεκνη οικογένεια, αφού πετσόκοψε πρόσφατα τα επιδόματά τους, όπως και αυτά των τριτέκνων”.
Επιπλέον, ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε στην αδικία σε βάρος του κλάδου ΔΕ Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ο οποίος “δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα ως προς την εκπαίδευση που έχει λάβει και σε σχέση με τα αδιαμφισβήτητα εκπαιδευτικά καθήκοντά του καθώς και εν συγκρίσει με άλλους κλάδους, που αντιμετωπίζονται ως ΤΕ, ζητώντας να ενταχθεί στο αντίστοιχο άρθρο του Σ/Ν ως ΤΕ Ειδικού Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού”.
Τέλος, ο Λαρισαίος πολιτικός, υπογράμμισε ότι “κάθε χρόνο υποβαθμίζεται η ποιότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η νέα ομαδοποίηση στα μαθήματα της Γ’ Λυκείου και η εξέταση τεσσάρων μαθημάτων για τη λήψη απολυτηρίου, στην πραγματικότητα βυθίζει τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην ασάφεια και την αγωνία, μη επιτρέποντάς τους να χαράξουν το μέλλον με σταθερότητα και ασφάλεια”, προσθέτοντας ότι “η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση για τον τόπο μας και για το μέλλον της πατρίδας μας και πρέπει να υπάρχει ένας μακρόπνοος σχεδιασμός.
Αλλά, δυστυχώς, εσείς κάνετε ακριβώς το αντίθετο, κινούμενοι στη σφαίρα της προχειρότητας, της ασάφειας και του ολοκληρωτισμού.
Έτσι όμως, αποδομείτε πλήρως τη δημόσια εκπαίδευση”.
Δείτε εδώ την τοποθέτηση του αν. Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ:
https://youtu.be/DqGzxLUV3Gc