Στο κείμενο αυτό αναφέρονται οι προβλέψεις για την Παιδεία για το έτος 2021 με βάση τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας, έτσι όμως όπως αυτές γίνονται αντιληπτές από έναν παγκοσμίου φήμης αστρολόγο.
Του Δημήτρη Τσιριγώτη
ΚΑΖΑΜΙΑΣ 2021
ΓΕΝΑΡΗΣ: Η e-αξιολόγηση είναι καλύτερη από την δια ζώσης
Η τηλε-αξιολόγηση των μαθητών τελικά έλαβε χώρα κανονικά αφού το υπουργείο Παιδείας αποφάνθηκε πως ικανοποιεί όλα τα χαρακτηριστικά μιας καλής αξιολόγησης: είναι αδιάβλητη, παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, είναι αξιόπιστη , έγκυρη και αντικειμενική. Μάλιστα με αυτόν τον τρόπο φάνηκε πως συνολικά η τηλεκπαίδευση όχι απλά μπορεί να αντικαταστήσει επάξια την δια ζώσης εκπαίδευσης αλλά ότι υπερτερεί αυτής. Η απόδειξη ήταν πως οι βαθμοί των μαθητών στα τηλε-διαγωνίσματα ήταν όλοι άριστοι.
ΦΛΕΒΑΡΗΣ: Εντατικοποίηση
Αποφασίστηκε, εκτός από το Λύκειο, να υπάρχει τράπεζα θεμάτων και στο Γυμνάσιο, να μπουν εξετάσεις και στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο με την διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής εξ απαλών ονύχων, να θεσπιστεί ελάχιστη βάση εισαγωγής για την είσοδο στα ΑΕΙ και να υπάρχει μέγιστος αριθμός ετών απόκτησης πτυχίου για τους φοιτητές. Τέρμα πια η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Σε έναν γίγα-μαραθώνιο που οι διαγωνιζόμενοι ξεκινούν στην αφετηρία ως τετράχρονα και τερματίζουν, μαζί με τα απαραίτητα πλέον μεταπτυχιακά, ως είκοσι-τετράχρονα. Η παιδική ηλικία και η εφηβεία αποκλείονται από τα προκριματικά.
ΜΑΡΤΗΣ: Αντί αιρετοί, οι εξ-αίρετοι
Αυτό ήταν θέμα χρόνου για να συμβεί. Έπρεπε να το περιμένουμε πως όταν οι αντιπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά τους συμβούλια ονοματίζονταν ως «αιρετοί», κάποια στιγμή ωσάν αυτό-εκπληρούμενη προφητεία θα γινόταν η άρση τους. Και ήταν για καλό αφού οι αποφάσεις πλέον παίρνονται ομόφωνα και τάχιστα. Βλέπετε, μας άδειασαν τη γωνιά εκείνοι οι μουρμούρηδες και διασπαστικοί που ήταν τροχοπέδη για τις διαδικασίες. Τη θέση τους στα υπηρεσιακά συμβούλια πήρε ένα νέο σώμα, οι εξ-αίρετοι, που απαρτιζόταν από εκπαιδευτικούς με πραγματικές διακρίσεις και φιλοδοξίες.
ΑΠΡΙΛΗΣ: Υπουργέ μου, δώστα όλα
Σε δημόσιο διάγγελμά της η υπουργός Παιδείας ανακοινώνει αιφνιδίως τα εξής: «Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως η κυβέρνηση αποφάσισε πως η Παιδεία είναι η πρώτη της προτεραιότητα. Ως εκ τούτου αποφασίστηκε: αύξηση του ποσοστού του ΑΕΠ για την Παιδεία από 2% στο 5%, επαναφορά στο ωράριο των εκπαιδευτικών σε εκείνο πριν την αύξηση του 2013, επαναφορά στους μισθούς των εκπαιδευτικών σε εκείνους πριν τις μειώσεις της τάξεως του 40% του 2012, επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και την άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών…….. Σας την έσκασα. Χαχαχαχαχα. Πρωταπριλιά, πρωταπριλιά !!!».
ΜΑΗΣ: Καταφθάνουν οι μάσκες στα σχολεία
Παρά τις αντίθετες προβλέψεις, οι επιδιορθωμένες μάσκες κατέφθασαν στα σχολεία. Και μάλιστα 2 για κάθε μαθητή, όπως ήταν και η αρχική υπόσχεση του υπουργείου. Μόνο που από εκεί που την πρώτη φορά ήταν υπερβολικά μεγάλες τη δεύτερη φορά ήταν υπερβολικά μικρές. Τόσο μικρές που κάλυπταν μόνο τη μύτη ή μόνο το στόμα. Στην αρχή ακούστηκαν έντονες διαμαρτυρίες και ειρωνείες μέχρι που η υπουργός με μία ιδιαίτερα πειστική ανακοίνωση δήλωσε πως οι μάσκες φτιάχτηκαν επί τούτου μικρές ώστε να τις φοράνε οι μαθητές και τις δύο μαζί: η μία να καλύπτει τη μύτη και η άλλη το στόμα. Respect!!
ΙΟΥΝΗΣ: Ανοίγουν κανονικά τα σχολεία αλλά χωρίς μαθητές
Αισίως φτάσαμε στο 16ο ανοιγοκλείσιμο των σχολείων, όπου τα σχολεία άνοιγαν για λίγες μέρες και μετά ξανάκλειναν λόγω αύξησης των κρουσμάτων. Όμως αυτή τη φορά οι λοιμωξιολόγοι δήλωσαν πως «πάει και τελείωσε, τέρμα πια οι παλινωδίες». Έδωσαν το πράσινο φως στο υπουργείο Παιδείας για να λειτουργήσουν τα σχολεία με κανονικά τμήματα, χωρίς μάσκες και μέτρα αποστασιοποίησης. Αποφάνθηκαν πως πλέον δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος διασποράς του κορονοβάιρους. Τι ατυχία όμως να συμπέσει το «οκ» για το πιο αποφασιστικό άνοιγμα των σχολείων με την έναρξη των θερινών διακοπών τον Ιούνιο!! Τι σου είναι αυτές οι συμπτώσεις όμως;
ΙΟΥΛΗΣ: Πανεπιστήμια υψίστης ασφαλείας
Στα πλαίσια της επαναφοράς της τάξης στους χώρους των Πανεπιστημίων και μετά την περσινή κατάργηση του ασύλου, φέτος πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, συγκροτείται το σώμα της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας. Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία Πανεπιστημίων υψίστης ασφαλείας με βάση το μοντέλο του Αλκατράζ. «Βράχος» λοιπόν τα πανεπιστήμια από εδώ και πέρα. Όχι, παίζουμε!!
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Επαγγελματική Εκπαίδευση: «learning by working»
Το νέο νομοσχέδιο για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση που ψηφίστηκε στη Βουλή έχει σαν βασικό του άξονα: «χρειαζόμαστε χέρια και όχι μυαλά». Είναι προσανατολισμένο ,όπως θα όφειλε, στις ανάγκες της αγοράς. Και εννοείται πως θα εφαρμοστεί από τους ανθρώπους της αγοράς, τους ιδιώτες εργοδότες οι οποίοι έχουν ως μότο το «learning by working».
Ήδη κυκλοφορεί στα ΜΜΕ σχετικό σποτάκι: «Τελείωσες γυμνάσιο και δεν θέλεις να αναλωθείς στο Λύκειο; Ο ιδιώτης- εργοδότης σε περιμένει στις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.). Θα επιλέγει για σένα τους καλύτερους για να σου μάθουν τη δουλειά. Ανθρώπους της δουλειάς όμως (εκπαιδευτές) και όχι εκπαιδευτικούς που λένε πολλά και άχρηστα. Εσύ θες λίγα και καλά, έτσι δεν είναι; Επίσης ο ιδιώτης-εργοδοτης θα σε βάζει να εξασκείσαι σε πραγματικές συνθήκες εργασίας στην δική του επιχείρηση. Μη δίνεις σημασία στις κακές γλώσσες που φωνάζουν για ανήλικη εργασία. Δεν πρόκειται για εργασία αφού δεν θα πληρώνεσαι. Πρόκειται για Μαθητεία. Απλά θα μαθαίνεις πραγματικά και όχι θεωρητικά. Και άμα θες επιλέγεις να τα κάνεις όλα Εξ Αποστάσεως. Αν σε ενδιαφέρει η ουσία γίνε σωστός επαγγελματίας».
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ: Ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι για τους μαθητές
Ιδρύεται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας. Ποια ποικιλομορφία, ποιος σεβασμός στην διαφορετικότητα και ποια συμπερίληψη; Αυτά είναι για τους χαμένους. Ο στόχος είναι η διαφύλαξη της καθαρότητας των Αρίστων από όλους τους υπόλοιπους μαθητές που τόσα χρόνια τους κράταγαν πίσω.
ΟΚΤΩΒΡΗΣ: Αριστεία τύπου: «οι έσχατοι έσονται πρώτοι»
Εξισώνονται πλέον και τυπικά τα πτυχία των κολλεγίων με τα πτυχία των ΑΕΙ όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα. Παρά τις αντιδράσεις των ΑΕΙ και του Επαγγελματικών Επιμελητηρίων τα οποία φώναζαν για την τεράστια αντίφαση της πολυδιαφημισμένης Αριστείας του υπουργείου Παιδείας με το νέο νόμο όπου «οι έσχατοι έσονται πρώτοι». Κακώς αντιδρούσαν πάντως όλοι αυτοί οι φορείς. Είναι απίστευτη αυτή η επιμονή τους να δέχονται ως Αριστεία μόνο εκείνη των Γραμμάτων και όχι και εκείνη των Χρημάτων.
ΝΟΕΜΒΡΗΣ: Λογοδότηση
Ήταν υπόσχεση, έγινε πραγματικότητα. Θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από όλους (τους μαθητές, τους γονείς, τους συναδέλφους, τους τοπικούς φορείς, τους συμβούλους) με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους και με τη βοήθεια ειδικής διαμορφωμένης ψηφιακής πλατφόρμας, θα καλούνται σε απολογία οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν απόκλιση μεταξύ των προφορικών βαθμών που είχαν βάλει στους μαθητές με τους βαθμούς από τις γραπτές εξετάσεις. Επιτέλους πνέει νέος αέρας στη εκπαίδευση. Της αξιοκρατίας και της λογοδότησης. Οι μόνοι που εξέφρασαν παράπονα ήταν οι ψυχολόγοι που είχαν προσληφθεί στα σχολεία για τους μαθητές και που τώρα επωμίστηκαν και τη στήριξη των εκπαιδευτικών.
ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ: Κουλτούρα (της αξιολόγησης) να φύγουμε
Ψηφίζεται το περίφημο νομοσχέδιο για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ο κλάδος βέβαια ενωμένος πρόβαλε σθεναρή αντίδραση: με αναζήτηση για ένα ακόμα μεταπτυχιακό ή για ένα ακόμα δίπλωμα ξένης γλώσσας, με αποχή από κάθε απεργία και κινητοποίηση, με απόκτηση προσόντων όλων των ειδών. Η αντίσταση αυτή των
εκπαιδευτικών που ονομάστηκε «γεμιστά portofolio» θα αναγκάσει τελικά το υπουργείο να αναβάλει την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Καλή σας Χρονιά !