Η βαρύνουσα σημασία των συνθηκών διαβίωσης στις μεταθέσεις σε συνδυασμό με την καθομολογούμενη άδικη μοριοδότηση που ισχύει οδήγησε την εκπαιδευτική κοινότητα στην πρόταση για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων για ένα πιο αντικειμενικό και δίκαιο σύστημα.

Παληγιάννης Βασίλειος  Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.


Με βάση το Π.Δ. 111/2016 και την πρόταση του Υπουργείου, πραγματοποιήθηκε ουσιαστικός διάλογος σε επίπεδο Συλλόγων περιφερειών και με πρωτοβουλία επίσης της Δ.Ο.Ε. πραγματοποιήθηκε ολομέλεια αιρετών και προέδρων όλης της χώρας στην Αθήνα.
Στο διάλογο αυτόν επισημάνθηκαν προβλήματα, λάθη και σημεία που έπρεπε να αντιμετωπιστούν.
Η Δ.Ο.Ε. με την ολοκλήρωση του διαλόγου κατέθεσε την πρόταση που διαμορφώθηκε στην ολομέλεια αιρετών και προέδρων.
Η πρόταση αυτή έγινε σ ένα μεγάλο ποσοστό αποδεκτή από το Υπουργείο το οποίο στη συνέχεια κατέθεσε στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε. νέα πρόταση η οποία και ψηφίστηκε παρά τις επιφυλάξεις και αντιρρήσεις των αιρετών για συγκεκριμένες μοριοδοτήσεις.
Αναμένουμε κάτι ανάλογο να γίνει και από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. γιατί θεωρείται δεδομένη η ενιαία μοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η νέα πρόταση άρει ως ένα βαθμό αδικίες του συστήματος.
Η νέα μοριοδότηση δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο, ώστε οι συνάδελφοι με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να γνωρίζουν αν θα έχει αναδρομική ισχύ ή θα ισχύσει από δω και πέρα που είναι και το πιθανότερο, αν θα διατηρηθούν ή όχι τα σχολεία της κατηγορίας Θ΄ και Ι΄, ποια σχολεία θα χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα και τέλος τί θα ισχύσει για τη μοριοδότηση των ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων θα πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την αναθεώρηση του όλου νομοθετικού πλαισίου που ορίζει τις μςταθέσεις και αποσπάσεις των εκπαιδευτικών ώστε να οδηγηθούμε σε ένα πιο απλό, δίκαιο, αντικειμενικό και αποδεκτό σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών.
Είναι στο χέρι όλων μας αρκεί να το θέλουμε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025