Tι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΚΠΕ αναφορικά με την :

 

Για μια ακόμη φορά παρακολουθούμε μια ιλαροτραγική επικοινωνιακή προσπάθεια της Υπουργού κ. Κεραμέως, με την οποία επιχειρεί να αναδείξει τη δήθεν ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού παροχής παιδείας στους μαθητές της χώρας σε έκτακτες και δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Ταυτόχρονα όμως, εξυπηρετεί τον έτερο στόχο της, που δεν είναι άλλος,  αυτός της αποποίησης όλων των ευθυνών του ΥΠΑΙΘ και του καταλογισμού τους, στους συνήθεις υπόπτους, τους εκπαιδευτικούς.

Προσπαθεί υποκριτικά μεν μάταια δε, να μας μεταφέρει σε μια εικονική πραγματικότητα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, όπου τα κτίρια είναι ασφαλή και λειτουργικά, όπου οι σχολικές μονάδες είναι πλήρως εξοπλισμένες με εκπαιδευτικό και τεχνολογικό εξοπλισμό, όπου δεν υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα οι καλοπληρωμένοι λειτουργοί του, είναι stand by 24 ώρες το 24ωρο για να εκτελέσουν αναντίρρητα τις εντολές, της τόσο εμπνευσμένης ηγεσίας τους.

Ας προσγειωθούμε όμως, στην οικτρή πραγματικότητα και ας ερωτήσουμε την κ. Κεραμέως:

  • Πώς είναι δυνατόν να προσαρμοστεί η εκπαιδευτική ύλη μέσα σε λίγες ώρες και μάλιστα σε μη εργάσιμη μέρα, για να παρασχεθεί αποτελεσματική εξ αποστάσεως στους μαθητές;
  • Πώς θα μπορεί ένα εκπαιδευτικός που είναι ταυτόχρονα και γονιός να ανταποκριθεί σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  ενώ θα πρέπει παράλληλα να διασφαλίζει την πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και στα δικά του παιδιά;
  • Πώς μπορεί να απειλεί με κυρώσεις τους εκπαιδευτικούς που δε συμμορφώνονται με την «υποχρεωτικότητα» της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς πρώτα να έχει η ίδια εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις που η ίδια η κυβέρνησή της νομοθέτησε;

Μήπως κ. Υπουργέ  θεωρείτε, ότι η διανομή των περιβόητων Voucher των 200€ στους εκπαιδευτικούς, για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού υποκαθιστούν την ευθύνη σας, για παροχή εξοπλισμού και πληροφοριακή υποστήριξη όπως ακριβώς το ψηφίσατε ως «σταθμό Τηλεργασίας»;

Εμείς ως Ο.Κ.Π.Ε. με τη διαχρονική και ακομμάτιστη πορεία μας  στον εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό χώρο, μπορούμε περήφανα και ανεμπόδιστα να εκφράζουμε την άποψή μας, χωρίς να δίνουμε λόγο και διαπιστευτήρια πουθενά. Πιστεύουμε και το διακηρύσσουμε ότι η τηλεκπαίδευση, είναι ένα χρήσιμο τεχνολογικό εργαλείο, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά, μόνο όταν υπάρχουν μεγάλα διαστήματα που δεν είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, φρονούμε πως θα πρέπει πρωτίστως να διασφαλιστούν όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις ( τεχνολογική υποστήριξη, γρήγορες και απρόσκοπτες γραμμές internet, εξασφάλιση προσωπικών δεδομένων κ.α) προτού κληθούμε να παρέχουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Μέχρι τότε, καλούμε όλους τους συναδέλφους να παρέχουν τηλεκπαίδευση μόνο από τους χώρους που εργάζονται, ώστε να αναγκαστεί η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να κατέβει από το συννεφάκι που είναι ανεβασμένη, να δει την πραγματικότητα με ενάργεια και χωρίς στομφώδεις εξαγγελίες και να συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση της παιδείας, έχοντας στο πλευρό της τους εκπαιδευτικούς ως συμμάχους και όχι ως εχθρούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025