Το τελευταίο δίμηνο του πρώτου τετραμήνου τα μέλη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιχείρησαν επανειλημμένα να περάσουν την άποψή τους στην Ομοσπονδία για τη μη κατάθεση . Το επιχείρημά τους ήταν ότι λόγω της που ξεκίνησε στις 09 Νοεμβρίου 2020, οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν διαμορφώσει επαρκή άποψη για την επίδοση των μαθητών τους, αναφέρει ΔΑΚΕ Καθηγητών σε ανακοίνωσή της.

Η ανακοίνωση:

Δε μας εκπλήσσει η στάση τους. Είναι γνωστή η άποψη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για την τηλεκπαίδευση. Την απορρίπτουν συλλήβδην. Και βέβαια, ταυτόχρονα απαξιώνουν την προσπάθεια χιλιάδων συναδέλφων να διατηρήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή. Η πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για μη κατάθεση βαθμολογίας δεν έχει εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, αλλά έχει ξεκάθαρη πολιτική στόχευση. Επιδιώκει να ακυρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία που συντελείται, κάτω από δύσκολες συνθήκες, το τελευταίο δίμηνο και να παρουσιάσει μία εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ αδιαφορούν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας και επιζητούν να εισπράξουν πολιτικά οφέλη. Το προηγούμενο διάστημα, υποκαθιστώντας τους ειδικούς, απαιτούσαν να ανοίξουν τα σχολεία, ενώ η πανδημία σάρωνε τη χώρα!!! Αδιαφορούσαν για την αγωνία των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών, οι οποίοι πάνω από όλα έθεταν το ζήτημα της υγείας. Ενώ το τετράμηνο όδευε προς τη λήξη του, κατέθεσαν την πρόταση για μη κατάθεση βαθμολογίας. Πάνω από όλα η τακτική της ισοπέδωσης και της διάλυσης.

Ευτυχώς, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δεν υιοθέτησε την άποψη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Έκρινε, και σωστά, ότι το ζήτημα της κατάθεσης βαθμολογίας αφορά τον κάθε διδάσκοντα ξεχωριστά. Επεσήμανε, βέβαια, ότι είναι εύλογο να μην καταθέσει βαθμολογία ένας εκπαιδευτικός (π.χ ένας αναπληρωτής, που προσελήφθη τον Νοέμβριο), που δεν έχει διαμορφώσει σαφή εικόνα για τους μαθητές του.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, μετά την αποτυχία τους να περάσουν την άποψή τους ως θέση του κλάδου, χρησιμοποίησαν τους συνδικαλιστές τους στις τοπικές ΕΛΜΕ και τους φίλους της παράταξής τους, για να υλοποιήσουν την πρότασή τους. Με την τακτική αυτή αποδεικνύουν για  άλλη μία φορά την παντελή έλλειψη σεβασμού στις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Επιχείρησαν μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων να ασκήσουν τρομοκρατία στους συναδέλφους, που είχαν αντίθετη άποψη.

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ με τη στάση τους αυτή:

·Απαξιώνουν τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν οι χιλιάδες συνάδελφοι, για να ανταποκριθούν στις δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης. Τους υπενθυμίζουμε ότι οι συνάδελφοι αφιέρωσαν περισσότερες εργατοώρες, από ό, τι συνήθως, για να φτιάξουν φύλλα εργασίας, ηλεκτρονικές τάξεις, να διορθώσουν και να αποστείλουν τις απαντήσεις στους μαθητές τους και να οργανώσουν εν γένει τη διδασκαλία.

·Μηδενίζουν την προσπάθεια των επιμελών μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου. Χιλιάδες μαθητές ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και απέστειλαν όλα τα φύλλα εργασίας, στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν. Σπατάλησαν πολλές ώρες μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών τους ή των κινητών και ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Οι μαθητές αυτοί δικαιούνται να νιώθουν απογοητευμένοι από τους καθηγητές τους, που αρνήθηκαν να τους επιβραβεύσουν.

·  Δίνουν το δικαίωμα στην Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μείωση των αργιών, των διακοπών του Πάσχα καθώς και σε παράταση του διδακτικού έτους. Η λογική των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ότι η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης είναι ελλειμματική και  η απαίτησή τους να επαναληφθεί το κομμάτι της ύλης, το οποίο διδάχθηκε διαδικτυακά είναι τα καλύτερα επιχειρήματα  για τις προαναφερόμενες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας. Οι συνάδελφοι των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ παραγνωρίζουν ότι φέτος δεν πραγματοποιήθηκε καμία εκδρομή και δεν χάθηκε καμία ώρα διδασκαλίας. Ακόμα και στην περίπτωση της πρόσφατης κακοκαιρίας που έπληξε τη χώρα μας, τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν κανονικά σε όλη την Ελλάδα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε αναγνωρίζει τις αδυναμίες της διδασκαλίας μέσω τηλεκπαίδευσης. Και εμείς πιστεύουμε ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι η πιο αποτελεσματική. Όμως, σε περίοδο κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε, η εξ αποστάσεως διδασκαλία καλύπτει σε ικανοποιητικό βαθμό τις διδακτικές ανάγκες.

Πρώτιστο, όμως, μέλημα των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την άποψη της παράταξής μας, είναι η ενθάρρυνση και η επιβράβευση των μαθητών εκείνων που στις δύσκολες αυτές συνθήκες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Για τον λόγο αυτό καταγγέλλουμε τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, που για μικροπολιτικούς λόγους καλέσανε τους καθηγητές που ανήκουν στον χώρο τους να πλήξουν τους μαθητές τους και να απαξιώσουν τον κόπο των συναδέλφων τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025