Οι επιστημονικοί σύλλογοι APF-FU, APLF-DU και PASYKAGA σε συνεργασία με τους επιστημονικούς συλλόγους Π.Ε.Σ.Υ.Θ (Θεατρικής αγωγής), ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ (Εικαστικών Μαθημάτων), ΠΣΑΠ (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Πληροφορικής), Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ και Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης, καλούν σε συγκέντρωση τα μέλη τους τη Παρασκευή 7 Μαΐου 2021 ώρα 11.00 στο Υπουργείο Παιδείας με αίτημα τη σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων ενόψει της κατανομής για διορισμούς εκπαιδευτικών.
Η ανακοίνωση:
Η αναγκαιότητα προσλήψεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα Δημόσια Σχολεία της χώρας αποτελεί ακόμη και για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα γι’ αυτό και σε δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας υπήρξε η δέσμευση να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού Γενικής Παιδείας και στις δύο βαθμίδες Εκπαίδευσης. Αναμένεται λοιπόν η κατανομή οργανικών θέσεων και τα αποτελέσματα της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του ΑΣΕΠ έχοντας ως βάση τις 10.500 προσλήψεις κατανεμημένες σε δυο έτη, άρα ο αριθμός των προσλήψεων που εξήγγειλε πραγματικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το 2021 ανέρχεται σε 5.250 μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Ο αριθμός αυτός ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να θεωρηθεί ικανοποιητικός μετά από δεκαετίες αδιοριστίας, καθώς η εκπαιδευτική πραγματικότητα των διορισμών αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκαλύπτει ότι οι πραγματικές ανάγκες είναι πολλαπλάσιες, με δραματικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς Γαλλικής Γλώσσας η ίδια εικόνα σοβαρών ελλείψεων αποκαλύφθηκε με τους 492 αναπληρωτές συναδέλφους που κλήθηκαν το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021 να υπηρετήσουν το Δημόσιο Σχολείο μέσα σε δύσκολες συνθήκες και συνήθως με μειωμένο ωράριο.
Είναι δε βέβαιο ότι με τη νέα χρονιά θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη για εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς φέτος υπήρξε μεγάλος αριθμός αιτήσεων αποχώρησης εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης – γι’ αυτό και θα πρέπει όλες οι προσλήψεις να υλοποιηθούν σε μία φάση, μέσα στο καλοκαίρι του 2021 και να ανέλθουν κατ’ ελάχιστον σε 10.500 εκπαιδευτικούς.
Αναμένοντας την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο υπολογισμός των κενών – πλεονασμάτων θα πρέπει να ακολουθεί τις νόμιμες διαδικασίες της εγκυκλίου υπ’ αριθμ. 24321/Ε2/02-03-21 και ότι από τη πλευρά του το Υπουργείο θα πρέπει να προχωρήσει σε άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στο Δημοτικό Σχολείο, τόσο σε περιοχές όπου δεν δόθηκε η δυνατότητα μετατάξεων από τη Β/θμια Εκπαίδευση (π.χ. Αχαΐα) και οι θέσεις καλύπτονται αποκλειστικά με αναπληρωτές συναδέλφους, όσο και όπου οι υπάρχουσες οργανικές δεν καλύπτουν τις ανάγκες με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Παράλληλα, οι ελλείψεις που προέκυψαν στις λυκειακές τάξεις, όπου επανήλθε τη φετινή χρονιά ως υποχρεωτικό το μάθημα της β’ ξένης γλώσσας, γεγονός που οδήγησε ακόμη και μέσα στο λεκανοπέδιο της Αττικής να υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς ΠΕ05 ακόμη και 5 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα πρέπει να καλυφθούν με οργανικές θέσεις.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι το ΥΠΑΙΘ θα πρέπει να λάβει επίσης υπόψη κατά τον σχεδιασμό κατανομής του αριθμού προσλήψεων που θα προκηρυχθούν ανά ειδικότητα, και τον αριθμό των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας ώστε να διαμορφώσει κατ’ αναλογία τον αριθμό προσλήψεων – νέων μονίμων διορισμών στην εν λόγω ειδικότητα.
Ο σχεδιασμός μιας ουσιαστικής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και πιστοποιημένης παρεχόμενης γνώσης που θα συνδέεται με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο, δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό.
Διεκδικούμε λοιπόν ως εκπαιδευτικοί της Γαλλικής Γλώσσας,
-Tο ΥΠΑΙΘ να λάβει επίσης υπόψη κατά τον σχεδιασμό κατανομής του αριθμού προσλήψεων που θα προκηρυχθούν ανά ειδικότητα, και τον αριθμό των
συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, ώστε να διαμορφώσει κατ’ αναλογία τον αριθμό προσλήψεων – νέων μονίμων διορισμών στην εν λόγω ειδικότητα.
–Σύσταση οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με εκατοντάδες κενά του κλάδου μας.
-Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών – συμβασιούχων εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
-Κατάργηση του θεσμού των τριμήνων, των ΑΜΩ και των πολλαπλών κατηγοριών αναπληρωτών. 12μηνη σύμβαση για όλους τους αναπληρωτές και εξίσωση δικαιωμάτων με τους μόνιμους συναδέλφους.