Καταρρίπτεται ο ισχυρισμός του υπουργού Παιδείας από τα επίσημα στοιχεία – Στις 12:15 τελειώνουν μόνο η Α’ και Β’ Δημοτικού και για έναν αριθμό σχολείων – Οι υπόλοιπες τάξεις τελειώνουν στις 13:15, ενώ σε 1.336 σχολεία, τα παιδιά τελειώνουν όλα στις 14:00
Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης υποστήριξε σε δηλώσεις του πως η κατάσταση στα ολοήμερα σχολεία θα αλλάξει προς το καλύτερο, εκτιμώντας πως αναβαθμίζεται και μάλιστα εμπλουτίζεται το πρόγραμμα, με τη διατήρηση των ειδικών μαθημάτων.
Διαβάστε : Παρέμβαση Φίλη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA για το ολοήμερο σχολείο
Ο Νίκος Φίλης δήλωσε στο δελτίο ειδήσεων του MEGA ότι μόλις το ένα τρίτο των Δημοτικών σχολούσε στις 14:00, ενώ τα δύο τρία τελείωναν στις 12:15 και αναφέρθηκε στο «πραγματικό πρόβλημα», όπως το χαρακτήρισε, «που είναι η ανεργία», δίχως να εξηγήσει πως συνδέεται η μείωση του ωραρίου στα σχολεία, με το μείζον αυτό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Τα επίσημα στοιχεία, ωστόσο, εκθέτουν τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος ή γνώριζε και έλεγε ψέματα, ή δεν ήταν ενημερωμένος για τα του οίκου του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις 12:15 ολοκληρώνεται η διδασκαλία ΜΟΝΟ των μαθητών της πρώτης και της δευτέρας Δημοτικού. Οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων, από την 3η μέχρι και την 6η, σε 2.862 σχολεία, τελειώνουν το μάθημά τους στις 13:15. Στα υπόλοιπα 1.336 σχολεία, όλοι οι μαθητές τελειώνουν στις 14:00. Από εκεί και πέρα και εφόσον είναι εγγεγραμμένα στη λίστα του ολοήμερου, παραμένουν στο σχολικό συγκρότημα για περισσότερη ώρα.
Δήλωσε επίσης, ότι το ολοήμερο θα συνεχιστεί με τα ίδια κριτήρια που ίσχυαν μέχρι σήμερα. Προφανώς δεν έχει ενημερωθεί σωστά, ή γνωρίζει και αποφεύγει την πραγματικότητα, περιγράφοντας μία εικονική κατάσταση σε σχέση με εκείνη που ισχύει στα ελληνικά σχολεία, καθώς η έννοια του ολοήμερου σχολείου, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι συνυφασμένη με τη λογική του… παρκαρίσματος των παιδιών. Τα παιδιά δεν ακολουθούν κανένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, επιστρέφουν αδιάβαστα στο σπίτι τους, όπου οι γονείς καλούνται να αφιερώσουν αρκετή ώρα από το χρόνο τους προκειμένου να τα διαβάσουν. Αναφερόμενος στα «ίδια κριτήρια», ο κ. Φίλης προφανώς εννοούσε την κατάσταση των γονιών, παρέλειψε ωστόσο να αναφερθεί στην ουσία του ολοήμερου, η οποία αφορά τη βελτίωση των επιδόσεων μαθητών, την κάλυψη των αδυναμιών τους και το πρόγραμμα ειδικών μαθημάτων, το οποίο δεν εφαρμόζεται.
Η πραγματικότητα είναι διαφορετική στα ελληνικά σχολεία, καθώς τα παιδιά στο ολοήμερα δεν ακολουθούν το προβλεπόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Δρουν ελεύθερα, παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια, δίχως την απαιτούμενη επιτήρηση και σε πολλές περιπτώσεις τραυματίζονται.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας:
«Θα υπάρχει πλούσιο πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα σε ειδικά μαθήματα. Τώρα ήταν μόνο στο ένα τρίτο των σχολείων. Τώρα επεκτείνονται σε όλη την Ελλάδα. Τα δύο τρία των σχολείων τελειώνουν στις 12:15. Το ένα τρίτο στις 14:00. Τώρα θα πηγαίνουν όλα στη 13:15. Θα τελειώνουν τα μαθήματά τους και αμέσως μετά θα πηγαίνουν στο ολοήμερο. Με τα ίδια κριτήρια που ίσχυαν και φέτος. Σε λίγα σχολεία και για λίγες περιπτώσεις, υπήρχε η δυνατότητα τα παιδιά να πηγαίνουν στις 7:15 το πρωί. Η πραγματική συζήτηση είναι για τους εκατομμύρια ανέργους. Η ξένη γλώσσα μπαίνει από την πρώτη δημοτικού. Θα αλλάξει προς το καλύτερο. Θα κάνουν και αγγλικά και πληροφορική και θέατρο και μουσική. Τα πάντα».