Ενημερωτικό του τ. αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή σχετικά με την κατανομή των την τρέχουσα σχολική χρονιά- οργανικά κενά μεταθέσεων 2021
Για την κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών που εργάζονται την τρέχουσα σχολική χρονιά με βάση τα στοιχεία του Υ και μέχρι τις 6/4/2021.

Οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2020-2021 είναι 44.097! Εξ αυτών οι 15.398 απασχολούνται στη Δευτεροβάθμια (ποσοστό 34,9%), οι 28.699 στην Πρωτοβάθμια (ποσοστό 65,1%). Αναφερόμαστε σε ενεργούς αφού οι προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς έφτασαν τις 52.000! Το 30% των προσλήψεων αναπληρωτών απασχολείται στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση! Παράλληλα το 8% των προσλήψεων αφορά covid-19.

 

     Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας είναι η ακόλουθη:

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΘΡΟΙΣΜΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ. 9312
ΜΟΥΣΙΚΑ 830
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ 14
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ 1597
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ 26
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ 1318
ΔΥΕΠ 40
ΚΕΣΥ 144
Τ.Υ.ΖΕΠ 372
Μ.Ν.Α.Ε. 515
Τ.Υ.ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ. 1
18 ΑΝΩ 4
COVID-19 ΓΕΝΙΚ. 1041
COVID-19 ΚΕΣΥ 16
COVID-19 ΣΜΕΑΕ 87
COVID-19 ΠΑΡΑΛ. 54
COVID-19 Τ.Υ. ΖΕΠ 1
COVID-19 ΔΥΕΠ 1
COVID-19 ΚΑΛΛΙΤ. 2
COVID-19 ΜΝΑΕ 8
COVID-19 ΜΟΥΣΙΚ. 12
18 ΑΝΩ 3
ΑΘΡΟΙΣΜΑ 15.398

 

 

Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων από το 2014 ήταν η ακόλουθη:

 

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
2014-15 5164
2015-16 6162
2016-17 6007
2017-18 7404
2018-19 9578
2019-20 12.148
2020-21 15.398

 

Την τρέχουσα σχολική χρονιά είχαμε 3.250 προσλήψεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά που ισοδυναμεί με αύξηση προσλήψεων κατά 26,8% σε σχέση με το 2019-20 και κατά 198,2% σε σχέση με το 2014-15! Μέσα σε μια πενταετία (2016-2021) οι προσλήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%!  Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση με τους αναπληρωτές να αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

 

Η κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών  ανά περιφέρεια είναι η ακόλουθη:

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝ. ΘΡΑΚΗ 956 6,02%
ΑΤΤΙΚΗ 4527 29.39%
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 582 3,77%
ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 741 4,81%
ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 406 2,63%
ΗΠΕΙΡΟΣ 483 3,13%
ΘΕΣΣΑΛΙΑ 671 4,35%
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ 469 3,04%
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 2052 13,32%
ΚΡΗΤΗ 1502 9,75%
ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 1176 7,63%
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 873 5,66%
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 960 6,23%
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 15.398  

  

     Οι 4 ΠΔΕ με τον μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών είναι η Αττική (29,39%), η Κεντρική Μακεδονία (13,32%), η Κρήτη (9,75%) και το Νότιο Αιγαίο (7,63%). Αντίστοιχα οι 4 ΠΔΕ με τον μικρότερο αριθμό αναπληρωτών είναι το Βόρειο Αιγαίο (3,77%), η Δυτική Μακεδονία (2,63%),  τα Ιόνια Νησιά (3,04%) και η Ήπειρος (3,13%).

 

Η κατανομή των 13.598 αναπληρωτών ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι η ακόλουθη:

 

ΔΙΕΥΘ. Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 802 5,20%
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 294 1,90%
ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 320 2,07%
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 803 5,21%
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 114 0,74%
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 109 0,70%
ΑΡΤΑΣ 105 0,68%
ΑΧΑΪΑΣ 224 1,45%
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ 445 2,88%
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 247 1,60%
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ 639 4,14%
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 53 0,34%
Δ΄ΑΘΗΝΑΣ 609 3,95%
ΔΡΑΜΑΣ 145 0,94%
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 566 3,67%
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 325 2,11%
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 687 4,46%
ΕΒΡΟΥ 243 1,57%
ΕΥΒΟΙΑΣ 383 2,48%
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 67 0,43%
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 98 0,63%
ΗΛΕΙΑΣ 211 1,37%
ΗΜΑΘΙΑΣ 203 1,31%
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 632 4,10%
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 62 0,40%
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 212 1,37%
ΚΑΒΑΛΑΣ 195 1,26%
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 113 0,73%
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 71 0,46%
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 199 1,29%
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 110 0,71%
ΚΙΛΚΙΣ 111 0,72%
ΚΟΖΑΝΗΣ 218 1,41%
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 266 1,72%
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 476 3,09%
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 167 1,08%
ΛΑΡΙΣΑΣ 187 1,21%
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 181 1,17%
ΛΕΣΒΟΥ 259 1,68%
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 56 0,36%
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 273 1,77%
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 211 1,37%
ΞΑΝΘΗΣ 191 1,24%
ΠΕΙΡΑΙΑ 853 5,53%
ΠΕΛΛΑΣ 206 1,33%
ΠΙΕΡΙΑΣ 168 1,09%
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 100 0,64%
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 317 2,05%
ΡΟΔΟΠΗΣ 175 1,13%
ΣΑΜΟΥ 176 1,14%
ΣΕΡΡΩΝ 149 0,96%
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 89 0,57%
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 178 1,15%
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 55 0,35%
ΦΩΚΙΔΑΣ 75 0,48%
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 203 1,31%
ΧΑΝΙΩΝ 364 2,36%
ΧΙΟΥ 142 0,92%
ΚΕΣΥ 160 1,03%
ΣΥΝΟΛΟ ΑΝΑΠΛΗΡ. ΕΚΠ. 15.398

 

Με βάση τα στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι 5 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με τον μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών είναι ο Πειραιάς (5,53%), η Αν. Αττική (5,21%), η Α΄ Αθήνας (5,20%), τα Δωδεκάνησα (4,46%), και η Γ΄ Αθήνας (4,14%). Αντίστοιχα οι 5 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με τον μικρότερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών είναι τα Γρεβενά (0.34%), η Λευκάδα (0,36%), η Θεσπρωτία (0,40%), η Ευρυτανία (0.43%)  και η Καστοριά (0,46%). Στα Δωδεκάνησα δίπλα στους 1380 μόνιμους έχουμε 687 αναπληρωτές (49,8% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών), στις Κυκλάδες δίπλα στους 896 μόνιμους έχουμε 476 αναπληρωτές (53,1% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών), στο Ηράκλειο δίπλα στους 1944 μόνιμους έχουμε 632 αναπληρωτές (32,5% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών)!

Η κατανομή των 15.398 προσλήψεων ανά κλάδο και πλήθος προσλήψεων είναι η ακόλουθη με την υποσημείωση ότι οι προσλήψεις των ΠΕ02,03,04 αθροιστικά φτάνουν το 55%!

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΠΕ01 414 2,68%
ΠΕ02 3757 24,39%
ΠΕ03 2555 16,59%
ΠΕ04 ΣΥΝΟΛΟ 2110 13,70%
ΠΕ05 269 1,74%
ΠΕ06 627 4,07%
ΠΕ07 217 1,40%
ΠΕ08 179 1,16%
ΠΕ11 400 2,59%
ΠΕ33 10
ΠΕ34 04
ΠΕ78 157 1,01%
ΠΕ79 737 4,78%
ΠΕ80 385 2,50%
ΠΕ81 103 0,66%
ΠΕ82 435 2,82%
ΠΕ83 230 1,49%
ΠΕ84 69 0,44%
ΠΕ85 39 0,25%
ΠΕ86 891 5,78%
ΠΕ87 ΣΥΝΟΛΟ 696 4,52%
ΠΕ88.ΣΥΝΟΛΟ 370 2,40%
ΠΕ89 ΣΥΝΟΛΟ 108 0,70%
ΠΕ90 70 0,45%
ΠΕ91 ΣΥΝΟΛΟ 21 0,13%
ΤΕ01.04 1
ΤΕ01.06 2
ΤΕ01.13 1
ΤΕ01.19 103 0,66%
ΤΕ01.20 1
ΤΕ01.25 2
ΤΕ02 ΣΥΝΟΛΟ 19
ΤΕ16 372 2,41%
ΔΕ01.13 1
ΔΕ01.17 9
ΔΕ02 33 0,21%

 

Σε σχέση με τις προσλήψεις του 2020 υπάρχουν ορισμένες αξιοσημείωτες μεταβολές:

  • Παρατηρείται μια ποσοστιαία μείωση των προσλήψεων ΠΕ02 κατά 2% περίπου.
  • Οι προσλήψεις των ΠΕ04 συνολικά μειώνονται ποσοστιαία κατά 3% περίπου.
  • Υπάρχει μια σοβαρή μείωση στις προσλήψεις των ΠΕ78 κατά 1,5% και των ΠΕ80 κατά 1,6% συγκριτικά με το 2020.
  • Για τις προσλήψεις των ΠΕ05,06,07 έχουμε μια πολύ σοβαρή αύξηση κατά 3,5% συγκριτικά με το 2020.
  • Σοβαρή αύξηση κατά 1,3% στις προσλήψεις των ΠΕ11.
  • Σοβαρή αύξηση κατά 2,4% στις προσλήψεις των ΠΕ86.

Είναι προφανές ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές αυτές. Οι ελαστικές μορφές εργασίας σε όλη την εκπαίδευση πλησιάζουν το 26%! Παρά τις 4.350 μόνιμες προσλήψεις στην ΕΑΕ, τις εξαγγελθείσες από την Υπουργό Παιδείας 5250 μόνιμες προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση εντός του 2021 και η επόμενη σχολική χρονιά θα στηριχτεί σε μεγάλο βαθμό στις προσλήψεις αναπληρωτών! Πόσοι θα είναι αυτοί; Μην ξεχνάμε ότι το πρόγραμμα της ΝΔ και ορισμένοι κυβερνητικοί βουλευτές μιλούν για την «αξιοποίηση» της  εξ αποστάσεως εκπαίδευσης/τηλεκπαίδευσης για κάλυψη κενών στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών!  Ελπίζουμε το «επιτελικό κράτος» να κατανοήσει ότι η μόνιμη και σταθερή εργασία δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη για το εκπαιδευτικό σύστημα, για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές της χώρας και κυρίως για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους, τωρινές και μελλοντικές!

     Σχετικά με τους 5250 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, με βάση τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ήδη θα έπρεπε να έχουν οριστικοποιηθεί και κοινοποιηθεί οι οριστικοί πίνακες της 1ΓΕ/2019 ΚΑΙ 2ΓE/2019 και ταυτόχρονα να έχουν ενημερωθεί επίσημα οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες σχετικά με το πλάνο του ΥΠΑΙΘ για την κατανομή των 10.500 μόνιμων προσλήψεων που αφορούν τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Παρόλο που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τηρεί σιγή ιχθύος το τελευταίο χρονικό διάστημα και δεν υπάρχει καμία εξέλιξη τόσο στο θέμα της οριστικοποίησης των πινάκων όσο και στο ζήτημα της κατανομής των διορισμών. Επισημαίνουμε, δε, και την τεράστια αγωνία των απορριφθέντων εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ και την κατάληξη που θα έχουν οι ενστάσεις τους. Μέχρι στιγμής, παρά τις παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και την κατάθεση επερωτήσεων και τροπολογιών στη Βουλή, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση γιατί οποιαδήποτε καθυστέρηση εγείρει σοβαρές υπόνοιες για μη πραγματοποίησή τους. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αντιμετωπίζει με σεβασμό και σοβαρότητα τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια καλύπτουν τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά που υπάρχουν στη δημόσια εκπαίδευση. Οι περίπου 45.000 αναπληρωτές που απασχολούνται τη φετινή σχολική χρονιά, τονίζουν ακόμα περισσότερο την ανάγκη μόνιμων διορισμών σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης. Είναι προφανές πως οι 10.500 μόνιμες προσλήψεις δεν καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του Δημόσιου Σχολείου, θα έπρεπε να γίνουν όλες εντός του 2021 και για το λόγο αυτό οφείλουμε να συνεχίσουμε να διεκδικούμε μόνιμες προσλήψεις σε όλα τα εκπαιδευτικά κενά.

Για την καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών σας κοινοποιώ και τα οργανικά κενά επί των οποίων έγιναν οι μεταθέσεις του 2021 στη Γενική και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.Μετά την πραγματοποίηση των 2431 μεταθέσεων στη Γενική Εκπαίδευση και την οριστικοποίηση των παραιτήσεων μετά την παρέλευση του άπρακτου μήνα θα υπάρξει προφανώς σοβαρή διαφοροποίηση των στοιχείων αυτών. Η ικανοποίηση ενός σημαντικού αριθμού μεταθέσεων θα δημιουργήσει σοβαρά οργανικά κενά στις νησιωτικές περιοχές του Βόρειου και Νότιου Αιγαίου, της Κρήτης και των Ιονίων. Οι περισσότερες μεταθέσεις έγιναν προς την Αττική, την Κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία. Με βάση τον πίνακα κενών και πλεονασμάτων είχαμε 1477 κενά ΠΕ02 με 1151 μεταθέσεις, 1314 κενά ΠΕ03, 792 κενά ΠΕ04.04, 459 κενά ΠΕ86, 418 κενά ΠΕ11 και 347 κενά ΠΕ04.02 επί των οποίων έγιναν οι Γενικές μεταθέσεις.

Σχετικά με το άνοιγμα των Λυκείων τη Δευτέρα 12 Απριλίου να τονίσουμε τα εξής: Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αναποτελεσματικής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή, την υγεία, τη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας. Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε. Το Νοέμβριο τα σχολεία έκλεισαν με τα κρούσματα να κυμαίνονται γύρω στις 2.000 ημερησίως και τώρα το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί πάση θυσία να τα ανοίξει, πιέζοντας την επιτροπή των λοιμωξιολόγων, παρότι τα κρούσματα ξεπερνούν πλέον τις 4000, με τους ειδικούς να προβλέπουν ακόμα περισσότερα τις επόμενες ημέρες.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το selftest.

Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων. Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες. Ως συνέπεια αυτού μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης για παροχή μόνο των αδιάθετων εμβολίων σε εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι εμβολιασμένοι οι εκπαιδευτικοί εγκαίρως, πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν καταγραφεί πάνω από 19.000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε παιδιά ηλικίας ως 17 ετών. Με δεδομένο ότι δεν υπήρξε, με ευθύνη της κυβέρνησης, ούτε ιχνηλάτηση ούτε επιδημιολογική επιτήρηση των κρουσμάτων αυτών, κανείς δε μπορεί να γνωρίζει πόσα είναι τα συνολικά κρούσματα των μαθητών.

Ο κίνδυνος που ελλοχεύει από μία εκ νέου επαναλειτουργία των σχολείων, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι τεράστιος τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και για την κοινωνία συνολικά. Το άνοιγμα των Λυκείων -10 μέρες πριν το Πάσχα- εντάσσεται στα πλαίσια μιας επιτηδευμένης επιστροφής στην «κανονικότητα» με το άνοιγμα του λιανεμποριού, του τουρισμού και με στόχο την καλλιέργεια της εικόνας ότι «όλα βαίνουν καλώς»! Οι ζωές εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών έχουν ανυπολόγιστη αξία για να τις παίζουμε στα ζάρια της ανικανότητας και των ιδεοληψιών τους! Δεν είμαστε αναλώσιμοι!


(έως 6/4/21)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025