Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις αυθαίρετες πρακτικές που παρατηρούνται στον χώρο της εκπαίδευσης, ιδιαίτερα όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΟΕ, καταγράφονται περιπτώσεις όπου στελέχη της εκπαίδευσης, όπως Επόπτες Ποιότητας, ασκούν πιέσεις προς Συμβούλους Εκπαίδευσης για την επιβολή χαμηλών βαθμολογιών σε εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αξιοποιώντας τα ενιαία κείμενα. Αυτές οι πρακτικές χαρακτηρίζονται από τη ΔΟΕ ως παράτυπες και ανήθικες, χωρίς κανένα επιστημονικό έρεισμα.
Δείτε επίσης Σχολεία -Πρωτοβουλία ΔΟΕ για το πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών
Παράλληλα, η ΔΟΕ καταγγέλλει την εντεινόμενη αυταρχικότητα που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, με πιέσεις, εκβιασμούς και παραπληροφόρηση από πλευράς της διοίκησης προς τους εκπαιδευτικούς. Στόχος αυτών των ενεργειών φαίνεται να είναι η προώθηση της ατομικής αξιολόγησης, όπως προβλέπεται από τον νόμο 4823/21, και η κατηγοριοποίηση των σχολείων σύμφωνα με τον νόμο 4692/20. Η ΔΟΕ επισημαίνει ότι αυτές οι πρακτικές δημιουργούν ένα ζοφερό μέλλον για την εκπαίδευση, υπονομεύοντας το δημόσιο σχολείο και προωθώντας τον ανταγωνισμό και την εμπορευματοποίηση της παιδείας.
Η Ομοσπονδία καλεί τα στελέχη της εκπαίδευσης να σταματήσουν αυτές τις αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές πρακτικές και να σεβαστούν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. Τονίζει την ανάγκη για υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και τους μορφωτικούς φραγμούς που επιχειρούνται να επιβληθούν στους μαθητές. Η ΔΟΕ υπογραμμίζει ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την προάσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την παροχή ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης για όλους.
Δείτε επίσης Ωνάσεια σχολεία: Ο αριθμός εισακτέων