Μετά και τη β΄ φάση προσλήψεων Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ζητούμε την άμεση τοποθέτηση καθηγητών Γερμανικής γλώσσας και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να διδαχθούν οι μαθητές τη Γερμανική γλώσσα.
Τα δυο τελευταία σχολικά έτη μεγάλο μέρος των μαθητών δεν διδάχθηκε τα Γερμανικά ως β’ ξένη γλώσσα, ενώ κάποιοι τη διδάχθηκαν με αρκετή καθυστέρηση μετά τα Χριστούγεννα. Κι αυτό διότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γερμανικής που υπηρετούν στην Καρδίτσα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών όλων των Γυμνασίων και Λυκείων του νομού, ενώ υπάρχει επάρκεια και πλεόνασμα εκπαιδευτικών της παράλληλης β΄ ξένης γλώσσας, της Γαλλικής γλώσσας.
Με ποιο τρόπο θα επιτευχθεί άραγε η σύνδεση της Πιστοποίησης της Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) μέσα στο δημόσιο σχολείο, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθούν οι ώρες της β’ ξένης γλώσσας; Οι εξαγγελίες δεν μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς τη διασφάλιση του δικαιώματος στην παροχή του πολύτιμου αγαθού της δωρεάν εκμάθησης της β’ ξένης γλώσσας, που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής.
Η επιλογή να μένει η περιοχή χωρίς εκπαιδευτικούς Γερμανικών οδηγεί επί σειρά ετών στην τακτική αλλαγής γλώσσας διδασκαλίας ισοπεδώνοντας την επιλογή των μαθητών από την αρχή της χρονιάς και σε βάθος χρόνου.
Το πρόβλημα επιτείνεται και με τον δυσανάλογο αριθμό σχολικών συμβούλων ειδικότητας. Η αρμόδια σχολική σύμβουλος έχει μεγάλη περιοχή ευθύνης και δεν έχει τη δυνατότητα να μεταβεί στην Καρδίτσα και να μας επιμορφώσει παρά την έντονη ανάγκη λόγω της εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών.
Παρακαλούμε για άμεση άρση της αδικίας που βιώνουμε ως κλάδος οι εκπαιδευτικοί Γερμανικής, αλλά και οι μαθητές που επιλέγουν να διδαχθούν τη Γερμανική ως β΄ ξένη γλώσσα. Ζητούμε την άμεση τοποθέτηση αναπληρωτών Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07) για την κάλυψη των ωρών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί η αδικία που υφίστανται οι μαθητές, οι οποίοι αναγκάζονται να διδαχθούν διαφορετική γλώσσα από αυτή που επέλεξαν ή να έχουν «κενές» ώρες στο πρόγραμμά τους, υποβιβάζοντας έτσι το θεσμό της β΄ ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο.
Με εκτίμηση Τοπική Επιτροπή Καρδίτσας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ