Άνοιγμα σχολείων: Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «με αρκετά προβλήματα ξεκινά και η νέα σχολική χρονιά».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εύχεται στους/στις συναδέλφους, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας καλή σχολική χρονιά!
Η λειτουργία των σχολείων ξεκινά για μία ακόμη χρονιά με σωρεία προβλημάτων που το ΥΠΑΙΘ αρνείται να επιλύσει.
Όσον αφορά την υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των σχολείων το ΥΠΑΙΘ δεν υιοθέτησε καμία από τις προτάσεις της ΟΛΜΕ και αποφάσισε την έναρξη των σχολείων χωρίς να λάβει ούτε τα στοιχειώδη μέτρα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Η Ομοσπονδία επιμένει στην αναγκαιότητα ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης, στην αξιοποίηση διαθέσιμων χώρων για αποσυμφόρηση των σχολικών τάξεων με τη μείωση των μαθητών/τριών ανά τμήμα, στις προσλήψεις επαρκούς προσωπικού καθαριότητας και την ύπαρξη τουλάχιστον ενός δωρεάν τεστ την εβδομάδα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι για μία ακόμα χρονιά δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, η ζωή των οποίων τίθεται σε άμεσο κίνδυνο. Η δε απόφαση του ΥΠΑΙΘ να επιστρέφουν στο σχολείο όσοι και όσες νοσούν μετά από 5 ημέρες ακόμα και αν εξακολουθούν να είναι θετικοί/ες στον κορωνοϊο, τη στιγμή που στο υπόλοιπο δημόσιο επιστρέφουν μόνο με αρνητικό τεστ, δείχνει για μία ακόμα φορά την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας και των οικογενειών τους.
Παρά τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών/τριών, η φετινή χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, γεγονός που δυσχεραίνει την ουσιαστική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Είναι επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιηθεί άμεσα η Β φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριων ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Τα μαθησιακά κενά που προκλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, και λόγω της τηλεκπαίδευσης, θα επιδεινωθούν περαιτέρω αν ξεκινήσουν τα μαθήματα χωρίς τις απαραίτητες προσλήψεις. Απαιτείται επιπλέον η έγκριση των εναπομειναντων ολιγομελών τμημάτων, προκειμένου να προσμετρηθούν και αυτά στις εκπαιδευτικές ανάγκες για προσλήψεις. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να σταματάνε οι εγγραφές μαθητών/τριών πριν ολοκληρωθούν οι προαγωγικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καθώς αυτό οδηγεί στο κλείσιμο τμημάτων που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν μετά τα αποτελέσματα των εξετάσεων αυτών.
Στις συνθήκες πρωτοφανούς ακρίβειας που βιώνει η ελληνική κοινωνία το ΥΠΑΙΘ οφείλει να εξασφαλίσει αυξημένα κονδύλια για τις ανάγκες των σχολείων. Απαιτούμε γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, προκειμένου να ανταπεξέλθουν οι σχολικές μονάδες στα αυξημένα λειτουργικά έξοδα ειδικά στα έξοδα ενέργεια και θέρμανσης.
Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι καθηλωμένοι για περισσότερο από μία δεκαετία, με εξαίρεση το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, με αποτέλεσμα με τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε στις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί υπηρετούν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και αναγκάζονται να διατηρούν δύο σπίτια και ενώ η υπηρέτηση σε πολλά σχολεία επιφέρει τεράστιο κόστος μετακίνησης. Ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές υπάρχει τεράστιο στεγαστικό πρόβλημα για το σύνολο των εκπαιδευτικών. Με βάση και τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ απαιτούμε την άμεση αύξηση των μισθών κατ’ελάχιστο στο ύψος του πληθωρισμού, το ξεπάγωμα της διετίας 2016-17 και την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Στη δύσκολη εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και την διαρκή επιδείνωση των όρων και των συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου προστίθεται φέτος και η επικοινωνιακή ένταξη “νέων” θεσμών που φορτώνουν με νέα καθήκοντα τους ήδη επιβαρυμένους από γραφειοκρατικές υποχρεώσεις εκπαιδευτικούς.
Καλούμε όλες και όλους τους/τις συναδέλφους να συμμετέχουν ενεργά στις συνδικαλιστικές διαδικασίες και να αναφέρουν κάθε πρόβλημα που προκύπτει στις ΕΛΜΕ.
Με ενωτική αγωνιστική δράση μπορούμε να αντικρούσουμε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική!
Όλοι και όλες στον αγώνα για δημόσια δωρεάν Παιδεία, σε ένα ποιοτικό συμπεριληπτικό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά!