Όπως ανακοινώθηκε, , ενώ παράλληλα στο «καλάθι του νοικοκυριού» διασφαλίζεται η ένταξη προϊόντων επώνυμης ετικέτας για συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, καθιερώνεται η δημιουργία ενός τουλάχιστον ξεχωριστού σημείου προβολής εντός των καταστημάτων, που αφορά σε μία σύνθεση προϊόντων από τα δύο «καλάθια».

Ειδικότερα, σε σχετική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, θα περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα προϊόν από τις εξής 11 κατηγορίες προϊόντων: 1. σχολικές τσάντες, 2. κασετίνες, 3. τετράδια (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα), 4. μολύβια ξύλινα ή μηχανικά, 5. χρωματιστοί μαρκαδόροι, 6. στιλό, 7. γόμες, 8. ξύστρες, 9. διαβήτες, 10. χάρακες και 11. φωτοτυπικό χαρτί.

Ποιοι συμμετέχουν

Στην παραπάνω πρωτοβουλία -με ισχύ έως τις 3 Οκτωβρίου- λαμβάνουν μέρος τόσο οι επιχειρήσεις, οι οποίες συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», εφόσον διαθέτουν προϊόντα στις προαναφερθείσες κατηγορίες, όσο και εξειδικευμένες επιχειρήσεις πώλησης σχολικών, χαρτικών και παιχνιδιών.

Σημειώνεται πως όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν σε εβδομαδιαία βάση (κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ.) κατάλογο με τα προϊόντα και τις τιμές που θα περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο «καλάθι».

Οι επιχειρήσεις που μετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα αποστέλλουν τους καταλόγους μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis και οι υπόλοιπες με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή.

Επώνυμα προϊόντα

Παράλληλα, από τις 30 Αυγούστου οι επιχειρήσεις που μετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» υποχρεούνται να εντάσσουν τουλάχιστον ένα προϊόν επώνυμης ετικέτας στις εξής 13 κατηγορίες προϊόντων: 1. ρύζι, 2. μακαρόνια Νο6, 3. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 4. φακές, 5. φασόλια, 6. ρεβίθια, 7. γάλα φρέσκο πλήρες, 8. γάλα φρέσκο με χαμηλά λιπαρά, 9. γάλα εβαπορέ, 10. γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις, 11. γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά, 12. χυμός τομάτας διατηρημένος και 13. κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον δύο από αρακά, μπάμιες και φασολάκια).

Από αυτήν την υποχρέωση εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν στο καταναλωτικό κοινό προϊόντα επώνυμης ετικέτας στην αντίστοιχη κατηγορία.

Σημείο πώλησης

Επιπλέον, βάσει της Υπουργικής Απόφασης τόσο για το «καλάθι των μαθητών», κατά το χρονικό διάστημα 30 Αυγούστου έως 3 Οκτωβρίου, όσο και για το «καλάθι του νοικοκυριού», από τις 30 Αυγούστου και μετά, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα τουλάχιστον ξεχωριστό σημείο πώλησης σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο θα τοποθετούνται και θα διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.

Σε αυτό το ξεχωριστό σημείο πώλησης θα διατίθεται το σύνολο των προϊόντων του «καλαθιού των μαθητών», ενώ από το «καλάθι του νοικοκυριού» προϊόντα των εξής 17 κατηγοριών: 1. ρύζι, 2. ψωμί για τοστ, 3. μακαρόνια Νο6, 4. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 5. όσπρια (φακές ή φασόλια ή ρεβίθια), 6. γάλα εβαπορέ, 7. χυμός τομάτας διατηρημένος, 8. αβγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα), 9. ελαιόλαδο, 10. ηλιέλαιο, 11. λευκή ζάχαρη, 12. ελληνικός καφές, 13. στιγμιαίος καφές, 14. απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, 15. απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών – χλωρίνες, 16. τροφές για σκύλους και 17. τροφές για γάτες.

Επισημαίνεται ότι για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» και το «καλάθι των μαθητών» ισχύει ήδη η διάταξη του νόμου 5045/2023, με βάση την οποία επιβάλλεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους ανά μονάδα στα επίπεδα προ της 31ης Δεκεμβρίου 2021.

Βελτιωτικές παρεμβάσεις, στήριξη του καταναλωτή

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά: «Με το “καλάθι των μαθητών”, που ενεργοποιούμε από τις 30 Αυγούστου, και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα επίπεδα του 2021, που έχουμε ήδη θεσμοθετήσει, κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας κάθε οικογένεια να μπορεί να προμηθευτεί τα απαραίτητα σχολικά είδη σε προσιτές τιμές. Συναντήθηκα με τους επικεφαλής επιχειρήσεων τόσο σούπερ μάρκετ όσο και πώλησης σχολικών, χαρτικών και παιχνιδιών και ζήτησα αυτό ακριβώς: να διατηρήσουν τις τιμές τουλάχιστον στα περυσινά επίπεδα και να εξαντλήσουν κάθε περιθώριο να τις μειώσουν».

Ακόμη, σχολίασε πως με τις βελτιωτικές αλλαγές στο «καλάθι του νοικοκυριού» (υποχρεωτική ένταξη σειράς επώνυμων προϊόντων και καθιέρωση ξεχωριστού σημείου προβολής προϊόντων εντός των καταστημάτων) αυξάνονται οι επιλογές των καταναλωτών. «Τους διευκολύνουμε στο να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα τα προϊόντα του “καλαθιού”. Σ’ αυτήν τη δύσκολη συγκυρία στεκόμαστε στο πλευρό των συμπολιτών μας δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε οικογένεια για οικονομικές και ποιοτικές επιλογές στις αγορές των βασικών καταναλωτικών προϊόντων», κατέληξε ο κ. Σκρέκας.

Οι 11 κατηγορίες
1. Σχολικές τσάντες
2. Κασετίνες
3. Τετράδια (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)
4. Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά
5. Χρωματιστοί μαρκαδόροι
6. Στιλό
7. Γόμες
8. Ξύστρες
9. Διαβήτες
10. Χάρακες
11. Φωτοτυπικό χαρτί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025