Μεταθέσεις εκπαιδευτικών | Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ. Με το σταγονόμετρο και φέτος οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης! Λίγες οι Μεταθέσεις στην Πρωτοβάθμια, σε ορισμένες δε ειδικότητες σε πολύ χαμηλά επίπεδα!


Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Για άλλη μια χρονιά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στέρησε το δικαίωμα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να ξαναβρεθούν με τις οικογένειες τους, αναγκάζοντας τους να διατηρούν 2 σπίτια, να πληρώνουν συνεχώς δυσβάσταχτα μεταφορικά και διπλή διαβίωση!
Ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι αιτήσεις μετάθεσης για τη φετινή χρονιά έφτασαν στις 6.164, ενώ ικανοποιήθηκαν μόλις 455, δηλαδή το 7,38% (+0,31% από την περσινή χρονιά). Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό, όταν με τα στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου έχουν προσληφθεί αυτή τη στιγμή πάνω από 30 χιλιάδες αναπληρωτές, να μην γίνονται επί της ουσίας μεταθέσεις στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν για τις μεταθέσεις Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή ανήλθαν σε 4444. Από τις παραπάνω αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 1191 (ποσοστό 26,80 %). Για μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΣΥ και ΕΕΕΕΚ οι αιτήσεις ανήλθαν σε 163 και ικανοποιήθηκαν 112 (ποσοστό 68,71%). Οι μεταθέσεις όμως στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Γυμναστές, Εικαστικών, Μουσικοί, Γαλλικών, Γερμανικών, Πληροφορικής, Αγγλικών) παραμένουν και φέτος σε πολύ χαμηλά επίπεδα!
Η μονιμοποίηση ελάχιστων μεταθέσεων στη Δευτεροβάθμια και λίγων στην Πρωτοβάθμια πρέπει να προβληματίσει κάθε συνάδελφο. Δεν είναι τυχαίο ότι με express διαδικασίες και με βάση όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο (μείωση ωρών διδασκαλίας σε πολλά αντικείμενα, αύξηση ωραρίων είτε άμεση είτε έμμεση στην περίπτωση των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών, μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και εκπαιδευτικό, μη προσμέτρηση των αναγκών σε τμήματα ένταξης – τάξεις υποδοχής, Δίχρονη Προσχολική κοκ) διαμόρφωσε μαζικά τεχνητά πλεονάσματα ή λίγες ελλείψεις σε όλα τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ της χώρας. Δεν είναι, επίσης, τυχαίο ότι κυβέρνηση – ΟΟΣΑ – ΕΕ προσβλέπουν, μέσα από την υλοποίηση των αντιδραστικών αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τώρα στο Λύκειο (νομοσχέδιο Γαβρόγλου, περιορισμός μαθημάτων γενικής παιδείας, περιορισμός διδασκόντων εκπαιδευτικών) στη δραστική μείωση των μαθητών που παρακολουθούν το Λύκειο και την στροφή τους από νωρίς στην κατάρτιση και τη φθηνή – ευέλικτη εργασία. Ούτε είναι τυχαίο όσα επισημαίνει στην τελευταία του έκθεση το ΙΟΒΕ περί αντιστροφής των δαπανών για μισθοδοσία σε σχέση με τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.
Στην ουσία, προσδιορίζοντας πλεονάσματα προσωπικού σε συνδυασμό με τη συνταξιοδότηση στα 67 και την αξιολόγηση, οδηγούν στην καθήλωση των μεταθέσεων, την ώρα που προωθούν νέα μεγάλη κινητικότητα μεταξύ σχολείων – βαθμίδων εκπαίδευσης – υπηρεσιών του δημοσίου, ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών κλπ. Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Άραγε η ΝΔ γιατί σιωπά για τις μηδενικές μεταθέσεις και γιατί λέει ότι οι όποιες νέες προσλήψεις θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα των πραγματικών αναγκών που αποτυπώνονται;
Οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, έχουν βάλει πλάτη στις προωθούμενες αναδιαρθρώσεις, αφού ποτέ δεν συγκρούστηκαν με τον πυρήνα αυτής της πολιτικής. Αυτές φέρνουν περικοπές και συγχωνεύσεις, άρα και πετσοκομμένες μεταθέσεις. Τα σχετικά νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που ήταν στον ίδιο δρόμο, έχουν τη σφραγίδα των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, όπως αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες. Οι πλειοψηφίες αυτές δεν κουνάνε το δαχτυλάκι τους για να οργανωθεί και να αντιδράσει ο κλάδος.
Απαιτούμε εδώ και τώρα να γίνει δεύτερη φάση μεταθέσεων για να μετατεθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί στο τόπο συμφερόντων τους! Να υπολογιστούν τα κενά με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δηλαδή 15 μαθητές στο Νηπιαγωγείο, Α και Β Δημοτικού, 20 μαθητές στις υπόλοιπες τάξεις Δημοτικού και στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου – 15 μαθητές στους προσανατολισμούς – 10 μαθητές στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ. Να υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί του ολοήμερου. Να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά, να δοθεί κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης, οι αυξημένες ανάγκες σε Ειδική Αγωγή, Τμήματα Ένταξης, Τάξεις Υποδοχής… και στην Ενισχυτική Διδασκαλία, θα πρέπει να υπολογίζονται με οργανικά κενά.
Τώρα είναι ώρα να καταδικαστεί παντού η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική, που τσακίζει τις ζωές και οικογένειές μας αλλά και τη μόρφωση των παιδιών μας! Κόντρα στα κόμματα και τις πολιτικές, που συμφωνούν με τις αναδιαρθρώσεις. Αλλά και κόντρα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, που δίνουν τη χρήσιμη για το κράτος «χείρα βοηθείας». Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, δεν υπάρχουν πλεονάσματα, αντίθετα χρειάζονται μαζικές μόνιμες προσλήψεις, χρειάζεται να μονιμοποιηθούν οι 30.000 συμβασιούχοι-αναπληρωτές συνάδελφοι, όταν στο επίκεντρο μπουν οι πραγματικές σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Αποτελεσματικός αγώνας για το δικαίωμα στη μόνιμη εργασία, στη μετάθεση, στη ζωή με δικαιώματα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ανατροπή του συσχετισμού. Μπροστά στα συνέδρια ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ισχυροποίησε στην ΑΣΕ, δώσε δύναμη στη δύναμή σου!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025