ΩΣ ΠΟΤΕ, κ. Υπουργέ θα αγνοείτε όλους τους αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας; ΩΣ ΠΟΤΕ,θα ανεχόμαστε όλα αυτά που μας αδικούν χρόνια τώρα; ΩΣ ΠΟΤΕ, θα ακολουθούμε τις εξελίξεις και δε θα τις συνδιαμορφώνουμε;


Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Μηδενικής Προυπηρεσίας.

“Στην ερώτηση μας αν θα προσμετρηθεί και η φετινή προϋπηρεσία στους υπάρχοντες πίνακες πήραμε θετική απάντηση ενώ αρνητική ήταν στο αν θα έχουν δικαίωμα οι νέοι απόφοιτοι να μπουν σ αυτούς. Εκτιμούμε εδώ πως οι απαντήσεις που δόθηκαν έχουν στοιχεία αμφισβήτησης αφού ο νόμος δεν αφήνει περιθώριο εισαγωγής νέων δεδομένων (και της προϋπηρεσίας συμπεριλαμβανόμενης) στους υπάρχοντες πίνακες καθώς διαφορετικά αυτοί θα έπρεπε να επανεγκριθούν απ τον ΑΣΕΠ.”

Έχοντας ως αφορμή το απόσπασμα από το πρόσφατο δημοσίευμα και ελπίζοντας πως δε θα επαληθευτεί ρωτάμε ποιος είναι ο λόγος της καθυστέρησης της προκήρυξης πρόσληψης εκπαιδευτικών στην δημόσια εκπαίδευση. Πάει κάπου ο νους μας: “Μα δεν προλάβαμε να την κάνουμε πιο νωρίς κι έτσι οι προσλήψεις των αναπληρωτών δυστυχώς θα γίνουν από τους περσινούς πίνακες” να μια βολική (για τους αναπληρωτές με προϋπηρεσία) πιθανή σας απάντηση. Ρωτάμε επίσης, αν εφόσον ισχύσει η πρόσληψη αναπληρωτών από τους περσινούς πίνακες, με ποιο κριτήριο οι αναπληρωτές θα μπορέσουν να προσθέσουν την προϋπηρεσία τους ενώ δε θα μπορέσουμε να προσθέσουμε τα πρόσθετα πτυχία/πιστοποιητικά που έχουμε λάβει τον τελευταίο χρόνο; Κοινώς οι αναπληρωτές με προϋπηρεσία θα αυξήσουν και άλλο την υπερμοριοδοτούμενη προϋπηρεσία τους και εμείς οι αναπληρωτές μηδενικής θα παραμείνουμε στο μηδέν για ακόμη μία φορά δίχως να προσθέσουμε τα νεοαποκτηθέντα προσόντα που σαφέστατα μοριοδοτούνται ελάχιστα.

Σε ένα χρόνο από τώρα, που ουσιαστικά φαίνεται ότι θα εφαρμοστεί το νέο νομοσχέδιο, οι αναπληρωτές θα έχουν εργαστεί στη δημόσια εκπαίδευση για ακόμη μία φορά –το οποίο μεταφράζεται σε πρόσθετη προϋπηρεσία και προφανώς και σε οικονομικές απολαβές, θα έχουν σπεύσει στο ενδιάμεσο να συλλέξουν και ακαδημαϊκά προσόντα (μη τυχόν και διοριστεί κάποιος μηδενικής που κατά τη δική τους πεποίθηση έχει αγοράσει τα ακαδημαϊκά προσόντα γιατί του περισσεύουν χρήματα)–, θα αυξήσουν την προϋπηρεσίας τους, θα έχουν αποκτήσει και ακαδημαϊκά προσόντα (όσοι δεν έχουν) και οι αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας για ακόμη μια φορά θα μείνουν στην προκυμαία ατενίζοντας το καράβι της δημόσιας εκπαίδευσης που θα σαλπάρει από το λιμάνι για ακόμη μια φορά δίχως αυτούς.

Θέλουμε λοιπόν να σας εκφράσουμε πρώτιστα τη μεγάλη μας λύπη και κύρια την αγανάκτηση μας που έχουν προκαλέσει τα τελευταία δημοσιεύματα. Μας αγνοείτε επιδεικτικά αλλά θα τα βρείτε μπροστά σας όχι αύριο αλλά σε λίγα χρόνια και δυστυχώς θα τα συναντήσουμε όλοι στο άμεσο μέλλον. Μη ξεχνάμε πως οι μαθητές του σήμερα είναι οι πολίτες του αύριο. Αν θέλουμε μια καλύτερη και δικαιότερη κοινωνία πρέπει να την οικοδομήσουμε σε αξίες και αρχές που μόνο οι Δάσκαλοι μπορούν να εμφυσήσουν στις ψυχές των σημερινών μαθητών. Ένα σχολείο που επανδρώνεται από ανθρώπους που αναζητούν μια θέση στο δημόσιο και όχι από Δασκάλους με όραμα για τη δημόσια εκπαίδευση, είναι ένα σχολείο που συντηρεί τις κοντόφθαλμες και αναξιοκρατικές πρακτικές που μας έφεραν ως εδώ, στην κρίση αξιών που βιώνει κύρια η κοινωνία μας.

Ως πολίτες αυτής της χώρας, ζητούμε ισότιμη μεταχείριση και ίση πρόσβαση στο βασικό κοινωνικό αγαθό, την εργασία. Η μεροληπτική σας στάση, απέναντι σε μία μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκτός του ότι επιφέρει τεχνηέντως το διχασμό σε αυτή, αποδεικνύει, ακόμα, ίσως, και για τους πιο καλοπροαίρετους, ότι είστε δέσμιος συνδικαλιστικών πιέσεων κ. Υπουργέ. Λυπηρό και ολέθριο για τη νέα γενιά επιστημόνων, την οποία, παρά τις εξαγγελίες σας για ανάσχεση του Brain Drain, τους πετάτε στον κάλαθο των αχρήστων, πριμοδοτώντας προκλητικά, όσους “έτυχε” να προλάβουν να εργαστούν στη δημόσια εκπαίδευση, δια της ευθείας νομίμου οδού (ΑΣΕΠ) ή της πλαγίας (ενισχυτική διδασκαλία, εκκλησιαστικά σχολεία κ.λπ.). Αν ισχύσουν τα δημοσιεύματα κ. Υπουργέ, θα είστε υπόλογος για άλλη μια φορά απέναντι στην Ιστορία για την παροιμιώδη ευνοιοκρατία σας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025