Κ. Γαβρόγλου: Στόχος είναι τα παιδιά που στην A΄ Λυκείου το Σεπτέμβριο του 2017 να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στις σχολές
Ελπίζω να καταργηθούν οι πανελλήνιες και το σχολείο να αρχίσει να παίζει ουσιαστικό ρόλο, τόνισε ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου
Στόχος είναι τα παιδιά που στην A΄ Λυκείου το Σεπτέμβριο του 2017 να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στις σχολές … ελπίζω να καταργηθούν οι πανελλήνιες και το σχολείο να αρχίσει να παίζει ουσιαστικό ρόλο, τόνισε ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας Στο Κόκκινο.
Ο νέος υπουργός Παιδείας δήλωσε τυχερός που παραλαμβάνει από τον προκάτοχό του ο οποίος έκανε εξαιρετικά και στέρεα βήματα, τα σχολεία άνοιξαν στην ώρα τους με ελάχιστες ελλείψεις και αυτό έχει καταγραφεί στη συνείδηση της κοινωνίας.
Ενισχύεται ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας του σχολείου, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προωθεί τα νέα προγράμματα σπουδών, τα βιβλία, τις αλλαγές στα πανεπιστήμια και τα μεταπτυχιακά, «άνοιξαν καλά» αυτά τα θέματα και επιπλέον υπάρχει το μείζον θέμα για το τριετές σχέδιο στην εκπαίδευση, το οποίο επεξεργάστηκε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και πρέπει να ολοκληρώσουμε εμείς.
Είναι σημαντικό αυτό το τρίγωνο που αποτελείται από τις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, τις πανελλαδικές εξετάσεις και τα πρώτα έτη των πανεπιστημίων, υπογράμμισε ο κ. Γαβρόγλου.
«Στόχος είναι του χρόνου τα παιδιά που θα μπουν στην πρώτη Λυκείου, το Σεπτέμβριο του 2017, να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στις σχολές … εγώ ελπίζω να καταργηθούν οι πανελλήνιες και το σχολείο να αρχίσει να παίζει ουσιαστικό ρόλο, να μην είναι ακυρωμένες στην πράξη οι δύο τελευταίες τάξεις του. Τα μισά να κάνουμε από αυτά, θα είμαστε σε καλή μοίρα», τόνισε ο νέος υπουργός Παιδείας.
Θα αναζητηθεί η μέγιστη πολιτική και κοινωνική συναίνεση
Οσον αφορά την εξέλιξη και τα τελικά αποτελέσματα του Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ο κ.Γαβρόγλου σημείωσε ότι ανέδειξε ήδη πολλές νέες ιδέες και προβληματισμούς, αλλά ταυτόχρονα ξαναθύμισε και παλιές προτάσεις, καθώς «δεν αρχίζουμε από το μηδέν», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Τα παραπάνω έχουν κωδικοποιηθεί και με την συμβολή και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής «ελπίζουμε να υπάρξει η συναίνεση» ώστε να υλοποιηθούν οι αλλαγές στο «τρίγωνο» των τελευταίων δύο τάξεων του Λυκείου, τις πανελλήνιες και τα πρώτα έτη των σχολών, όπως είπε.
Πολλές από τις προτάσεις θα συμπυκνωθούν κατά τη διαδικασία αυτή και άλλες είναι υπό εξέταση, καθώς γίνεται ένας διάλογος τόσο πλατύς ώστε δεν μπορεί κανείς να περιμένει συμφωνία σε όλα τα ζητήματα. Στόχος είναι «τουλάχιστον στα σημαντικά να επιτευχθεί συναίνεση με τις άλλες πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις» και με βάση αυτά να γίνει στη συνέχεια το επόμενο βήμα, είπε ο υπουργός Παιδείας.
Ειδική αναφορά έκανε επίσης στο θέμα των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά, όπου είπε πως πρόκειται για ένα πραγματικά περίπλοκο ζήτημα και αναζητώνται λύσεις ώστε να μην μείνει εκτός κανένα παιδί λόγω οικονομικών προβλημάτων, αλλά ταυτόχρονα να υπάρξει μέριμνα για τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την αυτονομία των πανεπιστημίων, το κανονιστικό πλαίσιο και τις άλλες λεπτομέρειες. «Θα βρούμε λύση, είμαι πολύ αισιόδοξος», όπως είπε.
Καμία απειλή για το προσωπικό των ΤΕΙ από την αναδιάρθρωση
Στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης θα συνεχίσει να προωθείται ο «ενιαίος χώρος» με την αναδιάταξη των ΤΕΙ, συνέχισε ο κ.Γαβρόγλου, με ένα ακόμη «τρίγωνο» μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ και ερευνητικών κέντρων, οι σχέσεις μεταξύ των οποίων πρέπει να αναμορφωθούν. Υπογράμμισε μάλιστα το «λάθος που κάνει η κοινωνία» θεωρώντας τα ΤΕΙ «δεύτερα» όταν έχουν εξαιρετικό προσωπικό και υποδομές, αλλά και πολύ καλούς φοιτητές.
Θα πρέπει μέσω μίας διαδικασίας αξιολόγησης θα αποφασιστεί ποια τμήματα θα μπορούν να έχουν διδακτορικά, ποια θα συνεργάζονται πιο συστηματικά με τα ΑΕΙ, ποια θα παρέχουν αμιγώς τεχνική εκπαίδευση … να προχωρήσουμε σε ένα νέο σχήμα, πάντα σε συνεργασία με τους ανθρώπους των ΤΕΙ, είπε ο νέος υπουργός Παιδείας, ξεκαθαρίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση «τίποτα δεν απειλεί το εργασιακό καθεστώς κανενός συναδέλφου».
Όταν θα απευθυνθώ στην Εκκλησία δεν θα το κάνω εμμέσως
Δίνοντας εξάλλου μία εξήγηση για τις πρώτες δηλώσεις του, ότι με την Εκκλησία θα πρέπει να είμαστε «μακριά κι αγαπημένοι», αλλά και το «πρώτα τα σημαντικά, δεύτερα τα επείγοντα», ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι πρέπει να πέσουν οι τόνοι, με την συμβολή και των ΜΜΕ, και γενικά «να μην ξεχνάμε τα σημαντικά μπροστά στην καθημερινότητα».
Απέρριψε εξάλλου τη σύνδεση των παραπάνω με αναφορές προς την Εκκλησία, σημειώνοντας: «όταν θα απευθυνθώ στην Εκκλησία θα το κάνω κανονικά, όχι εμμέσως» και προσέθεσε ότι «δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε … έχουμε να λύσουμε και να αντιμετωπίσουμε άπειρα και σημαντικά προβλήματα». Δεν υπάρχει κανένα διφορούμενο στοιχείο, ξεκαθάρισε ο κ. Γαβρόγλου, για να στείλει το δικό του μήνυμα λέγοντας ότι η στάση του ελπίζει να εκτιμηθεί και να υπάρξει «αντίστοιχη ανταπόκριση».
Ο διάδοχος του Ν.Φίλη στην ηγεσία της Παιδείας δεν θέλησε να κάνει εκτιμήσεις για την απόφαση του πρωθυπουργού, σημειώνοντας ότι με τον προκάτοχό του συνδέονται με φιλία δεκαετιών και τον θεωρεί από τα σημαντικότερα στελέχη της Αριστεράς.