Να αφουγκραστούμε την κοινωνία για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ο Κ. Γαβρόγλου παρατήρησε ότι για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης υπογραμμίζοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα χρειαστεί 3 ως 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί
Την ανάγκη αναζήτησης κοινωνικών και πολιτικών συμμαχιών ώστε «να αφουγκραστούμε την κοινωνία και να δούμε για ποια πράγματα είναι έτοιμη» επισήμανε ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, σχετικά με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση κατά την παρέμβασή του στην εκδήλωση «Κρίση – Μεταρρυθμίσεις – Ανάπτυξη» του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στην Βουλή. Ο Κ. Γαβρόγλου παρατήρησε ότι δεν υπάρχουν «μαγικές λύσεις» για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης υπογραμμίζοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα χρειαστεί 3 ως 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί, ενώ στόχος παραμένει η «ανανοηματοδότηση» της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις αλλαγές στις οποίες έχει σκοπό να προχωρήσει η κυβέρνηση το επόμενο χρονικό διάστημα με την αναμενόμενη κατάθεση νομοσχεδίων για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, όπως και για την διοίκηση των Πανεπιστημίων. Ο Κ. Γαβρόγλου υπενθύμισε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στον χώρο της εκπαίδευσης με την καθιέρωση Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κι Ανθρώπινου Δυναμικού που εξετάζει το μέλλον των επαγγελμάτων σε σχέση με την αγορά εργασίας, όπως και την δημιουργία Επιτροπής για την μελέτη των οικονομικών της εκπαίδευσης που ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαν μελετηθεί συστηματικά.
Προτιμήσαμε να αγνοήσουμε τις κραυγές για την θεματική εβδομάδα
Ο Κ. Γαβρόγλου έδωσε έμφαση και στην δημιουργία των ακαδημαϊκών περιφερειακών συμβουλίων όπου θα συνυπάρχουν Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κι ερευνητικά κέντρα και θα καταθέτουν αναπτυξιακές προτάσεις για την περιφέρειά τους. Ο Κ. Γαβρόγλου έθιξε και το ζήτημα των αντιδράσεων για την θεματική εβδομάδα παρατηρώντας ότι «προτιμήσαμε να αγνοήσουμε τις κραυγές» κι ότι υπήρξε «πολύ θετική ανταπόκριση» από τους εκπαιδευτικούς. Ο Κ. Γαβρόγλου πρόσθεσε ότι «αν φοβόμαστε να ανοίξουμε τα ζητήματα, θα τα βρούμε μπροστά μας».
Ο Κ. Γαβρόγλου δεν απέφυγε την κριτική στην εκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, ενώ υπενθύμισε ότι ήδη πριν την κρίση υπήρχαν παθογένειες στο εκπαιδευτικό σύστημα, ιδιαίτερα στον τομέα της διαπλοκής και των προσωπικών σχέσεων για τις αποσπάσεις και τον διορισμό των στελεχών της εκπαίδευσης. Ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στα ιδεολογικά ζητήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής του παρελθόντος αναφερόμενος στην «εμμονή» να αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος για την λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
Υπήρξε δημόσια απαξίωση στην δημόσια εκπαίδευση
Ο Κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι υπήρξε «δημόσια απαξίωση στην δημόσια εκπαίδευση» στην οποία συνέβαλαν ΜΜΕ και στελέχη πολιτικών κομμάτων μετατρέποντας σε κανόνα τα αρνητικά στοιχεία των Πανεπιστημίων. Ο Κ. Γαβρόγλου σχολίασε και τον νόμο Διαμαντοπούλου επικρίνοντας την τότε ιδεολογική συναίνεση ότι με την ψήφιση του νόμου αυτού μπαίνει «ταφόπλακα στην Μεταπολίτευση» και στην κυριαρχία της Αριστεράς στα Πανεπιστήμια.