Τι θα γίνει με τις – Έρχεται το τέλος τους ή αλλαγές;

Τα μέλη της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έφτασαν να γράψουν ότι τα «τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος, απαξιώνοντας τη διδασκαλία του στο δημόσιο σχολείο και τον σεβασμό στους συντελεστές του».

Ποιος αλήθεια είναι ο λόγος για τον οποίο οι θεματοδότες των επιλέγουν ασκήσεις που ούτε καν οι συνάδελφοι τους στα σχολεία θα μπορούσαν να λύσουν;

Το δε σύστημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), αποτελεί μάλλον την πιο ανεπαρκή, πρόχειρα τοποθετημένη και άτσαλα «μπαλωμένη», μεταρρύθμιση των τελευταίων δεκαετιών, η οποία και κατέληξε στο αναμενόμενο αποτέλεσμα της: το να απομακρύνει τους νέους από το πανεπιστήμιο. Ακόμη ίσως και από την προσπάθεια.

Φίλοι εκπαιδευτικοί μόλις σήμερα το πρωί μου εξομολογούνταν ότι φέτος έβλεπαν άδειες αυλές στα προαύλια των σχολείων τις ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων.

Εκτιμούσαν ότι το κίνημα «» των νέων έχει φουντώσει, με μεγάλα ποσοστά μαθητών και μαθητριών που πλέον αρνούνται να συμμετάσχουν στις εθνικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ.

Μας αρέσουν αλήθεια τα παραπάνω; Μήπως ήρθε η στιγμή για μια μεγάλη αλλαγή;

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης έχει ανοίξει μια συζήτηση που είναι κρίσιμο να συνεχιστεί: Η χώρα μας, όπως οι περισσότερες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρέπει να αποκτήσει ένα αξιόπιστο Εθνικό Απολυτήριο που θα αποτελεί την βάση για την είσοδο των νέων στο πανεπιστήμιο.

Από την πλευρά τους, τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας πρέπει επίσης να ωριμάσουν, να κλείσουν τμήματα, να ανανεώσουν προσωπικό και προγράμματα.

Η εποχή των πανελλαδικών εξετάσεων με τον τρόπο που γίνονται σήμερα τελείωσε.

Το σχολείο και ειδικά το Λύκειο, πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό. Να αρχίσει να μαθαίνει τους νέους πως να …μάθουν και όχι μόνο πως θα εξεταστούν. Ειδικά δε μόνο σε 3 ώρες, οι οποίες θα καθορίσουν πιθανά όλη τη ζωή τους.

Η περίοδος ωρίμασε.

Φτάσαμε στο τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων.

Πηγή Το Βήμα