Ζούμε το θέατρο του παραλόγου εδώ και καιρό με δημοσιεύματα να περιφέρονται και να τρομοκρατούν…
Δημοσιεύματα, φτιαγμένα από πληροφορίες που διοχετεύονται από «υπεύθυνα» χείλι, προκειμένου να ζυγιάσουν αντιδράσεις… Δημοσιεύματα που διαιρούν τους εκπαιδευτικούς, που δημιουργούν συντεχνίες προκειμένου να πιέζουν, που δημιουργούν διχασμό και αναστάτωση…
Είναι καιρός να δούμε κατάματα την αλήθεια και να σταματήσουμε να παίζουμε με τη ζωή των εκπαιδευτικών…
Βασικό κριτήριο διορισμού θα πρέπει να αποτελεί η προϋπηρεσία και μόνο…
Η προϋπηρεσία του κάθε αναπληρωτή που την υπηρέτησε στις εσχατιές της πατρίδος μας σε εποχές κρίσης και φτώχιας, που μάτωσε γι΄ αυτή…
Βασικό κριτήριο διορισμού θα πρέπει να είναι το απαιτούμενο πτυχίο ειδικότητας του κάθε εκπαιδευτικού σε συνάρτηση με το χρόνο κτίσης του.
Σέβομαι και τιμώ την προσπάθεια του κάθε συναδέλφου να αποκτήσει πτυχία ξένων γλωσσών, μεταπτυχιακά, διδακτορικά… Αλλά αυτά δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση αν αποτελέσουν αιτία μορίων για διορισμό, γιατί τότε θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου… Αυτά θα μπορέσουν να αποτελέσουν «εργαλεία» είτε στις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού, είτε στην κατάληψη θέσης στη διοικητική πυραμίδα της εκπαίδευσης. Αλλά όχι προσόν διορισμού. Και το λέω χωρίς καμιά πρόθεση, αφού και ο υπογράφων είναι κάτοχος διδακτορικού και ξέρω από πρώτο χέρι τι κόπο και τι προσπάθεια απαιτείται!
Άφησα τελευταίο τον ΑΣΕΠ για πολλούς λόγους.
Συνάδελφοι, σήμερα ζούμε ένα νέο 1997, την εποχή δηλαδή που εφευρέθηκε ο ΑΣΕΠ και εφαρμόστηκε στην εκπαίδευση.
Και τότε όπως και σήμερα, υπήρχε υπερπληθώρα εκπαιδευτικών και οι πίνακες ήταν γεμάτοι με υποψηφίους εκπαιδευτικούς. Έτσι το υπουργείο πιεζόμενο, αποφάσισε να ανακατέψει την τράπουλα των πινάκων με τη θέσπιση του ΑΣΕΠ… Και τότε τουλάχιστον γινόταν διορισμοί, που σήμερα δε γίνονται!
Και το ΑΣΕΠ θεσπίστηκε και στην πορεία σχεδόν αυτοκαταργήθηκε…
Το ίδιο επιχειρείται και σήμερα.
Ανακάτωμα της τράπουλας και αυτή τη φορά, χωρίς όμως προοπτικές μαζικών διορισμών…
Ας κρατήσουν όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι την ψυχραιμία τους και ας αναλάβουν τα συνδικάτα να κάνουν παρεμβάσεις προς όφελος των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης.
Τέλος πιστεύω ότι αν το υπουργείο θεσπίσει κριτήρια όμοια με αυτά που ισχύουν για την πρόσληψη ανέργων σε προγράμματα – γιατί αυτό επιχειρείται – θα υποβαθμιστούν τα πτυχία των εκπαιδευτικών και θα παροπλιστεί η προϋπηρεσία τους!