Συμβουλευτική υποστήριξη σε ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού – α) Εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 38510/ΓΔ4/17-03-2020/Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Υ.ΠΑΙ.Θ. β) Εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 39317/ΓΔ4/19-03-2020/Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Υ.ΠΑΙ.Θ.
Σε συνέχεια της α ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου, η οποία αφορά σε διευκρινίσεις για τη λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, και του πεδίου Α της β σχετικής εγκυκλίου, το οποίο αφορά στην οργάνωση εξ αποστάσεως συμβουλευτικής υποστήριξης των γονέων και μαθητών/τριών από τα Κ.Ε.Σ.Υ. και με σκοπό την κατά τον βέλτιστο τρόπο παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού και αγωγής σταδιοδρομίας, καλούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ. της χώρας, σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης τους, όπως προβούν στην κατάλληλη προσαρμογή των ενεργειών τους προκειμένου για την υλοποίηση του σχεδιασμού τους σχετικά με τη διενέργεια στοχευμένων εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων και δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 7 του ν.4547/2018 (ΦΕΚ Α΄102) και στην Υ.Α. 211076/ΓΔ4/6-12-2018 (ΦΕΚ Β΄ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους».
Ειδικότερα, τα Κ.Ε.Σ.Υ. καλούνται να πραγματοποιήσουν εξ αποστάσεως προγράμματα Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο να υποστηρίξουν τους/τις μαθητές/τριες, οι οποίοι φοιτούν σε σχολικές μονάδες Δ.Ε. αρμοδιότητας τους, σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο, για να λάβουν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις και να σχεδιάσουν τη σταδιοδρομία τους.
Για την υλοποίηση των παραπάνω, προτείνεται να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα εξ αποστάσεως επικοινωνίας και εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες που έχουν αποσταλεί στις σχολικές μονάδες.